ستار همدانی: نمی‌شود هر سال یک تیم قهرمان شود



 ستار همدانی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

این روزها بازار بیانیه داغ داغ است. سرخابی‌ها سعی می‌کنند جواب همدیگر را با بیانیه بدهند و به همین دلیل پای کمیته اخلاق به این ماجرا باز شد و مسئولان دو باشگاه را برای ارائه توضیحات به این کمیته فراخواند. اما حتی اقدام کمیته اخلاق باعث نشد که یحیی گل‌محمدی در نشست خبری ساکت بنشیند.

 

او حرف‌هایی زد که بار حقوقی داشت و استقلالی‌ها را مجاب به شکایت کرد. همین رفتارهای دو باشگاه هم باعث شده تا تب لیگ در شش هفته باقی مانده به پایان داغ بماند و در این میان کار داوران لیگ برتری هر روز سخت‌تر می‌شود. در خصوص رفتارهای چند وقت اخیر سرخابی‌ها و اتهامات علنی که یحیی به باشگاه استقلال زد با ستار همدانی بازیکن سابق استقلال هم‌کلام شدیم.

 

این روزها بیشتر شاهد صدور بیانیه از سوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستیم! نظرتان در خصوص این رفتارها چیست؟

 قبل از هر چیزی درگذشت آقای بیت‌الله خندان روزنامه‌نگار خوب استقلالی‌ها را به جامعه ورزش و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم؛ اما در خصوص بیانیه‌های اخیر باید بگویم این روزها به جای هر چیزی در این فوتبال به حاشیه پرداخته می‌شود. اگر به جای اینکه روی حاشیه‌ها تمرکز کنند، انرژی خود را روی بهینه‌سازی فوتبال بگذارند قطعاً بهتر خواهد شد و به نفع فوتبال خواهد بود.

 

گل‌محمدی در مصاحبه اخیر خود رسماً به استقلال و داور بازی دربی اتهام زده است و نکته اینجا است که ایشان را به آقای دهداری نسبت داده‌اند!

 آقای دهداری یکی از بهترین‌ها در فوتبال بود و خدمات شایانی به فوتبال ارائه داد، خیلی خوب است که فردی الگویش چنین مرد شریفی باشد چون ایشان بشدت عدالت را اجرا می‌کرد؛ اما متأسفانه بعضی از دوستان این روزها همان‌طور که گفتم فقط دنبال حاشیه هستند، قرار نیست یک تیم هر سال قهرمان شود. من فکر می‌کنم آنها از فرط ناراحتی این نکات را مطرح می‌کنند. خیلی بهتر است که ورود به کار هم نکنند.

 

این روزها پرسپولیسی‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که نتایج بیرون زمین رقم می‌خورد!

 اگر این‌طور باشد کل فوتبال زیر سؤال می‌رود.

 

یعنی پنج سال قهرمانی خود پرسپولیس هم زیر سؤال می‌رود.

 من هم همین را می‌گویم که پیش کشیدن این بحث‌ها کل فوتبال را زیر سؤال می‌برد و قشنگی این ورزش را می‌گیرد و پرداختن به این موضوع اصلاً جالب نیست.

 

استقلال صدرنشین مسابقات لیگ برتر است اما همچنان گفته می‌شود این تیم خوب بازی نمی‌کند؛ چقدر با این مباحثی که مطرح می‌شود موافق هستید؟

 ما باید از آمار و ارقام صحبت کنیم و آمار بیانگر همه چیز است. استقلال 24 هفته در لیگ نباخته، بهترین خط دفاع لیگ را دارد و در خط حمله هم بد عمل نکرده است، این آمار الکی نیست و مطرح کردن این نکته که استقلال خوب بازی نمی‌کند به نظرم بیهوده است. ضمن اینکه نکات مثبتی هم در تیم استقلال وجود دارد از جمله اینکه فرهاد مجیدی جلوی بازیکن‌سالاری را گرفته است.

 

مجیدی اجازه بی‌نظمی را به برادر خودش و کاپیتان تیم هم نمی‌دهد چه برسد به افراد دیگر. همین که او جلوی بی‌نظمی را گرفته بهترین نقطه مثبت استقلال است. شما نگاه کنید فصول پیش بازیکنانی نظیر دانشگر و چشمی چقدر بی‌نظم بودند و الان چطور هستند. البته این را بگویم که آقای آجورلو هم در رسیدن به این مهم نقش بسزایی داشته است. مجیدی فصل پیش خودش ایجاد حاشیه می‌کرد اما در فصل جاری استقلال در آرامش به کار خود ادامه می‌دهد که این نکته بیانگر مدیریت خوب آقای آجورلو است.

 

استقلال بازی با نساجی را در پیش دارد. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 جام حذفی جام شگفتی‌ها است و نساجی هم تیم خوبی است اما استقلال در فصل جاری پتانسیل قهرمانی در دو جام را دارد و باید در بازی با نساجی قدر فرصت‌ها را داشته باشد.

کمی از شرایط تیم ملی صحبت کنیم. نظرتان در خصوص همگروهی‌های تیم ملی چیست؟

 ایران در گروه خوبی قرار گرفته است و چون کل دنیا روی تیمی مثل انگلیس حساس هستند باید از این شرایط استفاده کند تا خودش را نشان دهد، از طرفی هم ما پیش از این با امریکا همگروه بوده‌ایم و این تیم را شکست داده‌ایم و از نظر روحی یک قدم جلوتر از امریکا هستیم.

به نظر شما اسکوچیچ برای جام جهانی کوچک است؟

 

 اگر ما بتوانیم مربی در سطح بالا که کل دنیا او را می‌شناسد بیاوریم بد نیست که سرمربی را تغییر دهیم. در جام جهانی قبلی دیدید که به خاطر کی‌روش در بازی با پرتغال چطور سطح اعتماد به نفس بازیکنان بالا رفت، اما اگر قرار است مربی در سطح اسکوچیچ بیاوریم این حق خود اسکوچیچ است که در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

 

 ایران  

مهدیه دریابیگی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------