مخبر: ایران مُهیای ورود تماشاچیان جام جهانی قطر می‌شود



 مخبر,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر تدوین یک‌هفته‌ای برنامه جامع همکاری‌های ایران و قطر، اعلام کرد که ایران خود را برای ورود گردشگران خارجی و تماشاچیان فوتبال ۲۰۲۲ قطر آماده می‌کند و این فرصتی برای فعال شدن بخش خصوصی در صنعت گردشگری است. 

به گزارش  ایرنا، «محمد مخبر» روز سه‌شنبه در دومین نشست بررسی مربوط به جام جهانی فوتبال قطر و استفاده از ظرفیت ایران برای حضور گردشگران به کشورمان، به حضور فعال و مؤثر بخش خصوصی در این زمینه تأکید کرد و گفت: همکاری‌های مشترک تهران ـ‌ دوحه در دوران برگزاری جام جهانی فوتبال قطر فرصت مناسبی برای تقویت روابط بلند مدت دو کشور در زمینه‌های مختلف است.

 

معاون اول رئیس‌جمهور، حضور پررنگ بخش خصوصی ایران در حوزه‌های مرتبط با برگزاری جام جهانی فوتبال را هدف گرفت و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی تجاری ایران در قطر و تأمین نیازمندی‌های غذایی، پشتیبانی، ‌اقامت و تردد گردشگران خارجی و تماشاچیان رقابت‌های فوتبال از جمله زمینه‌های مهم فعالیت بخش خصوصی است.

 

مخبر در همین راستا به نهادهای مرتبط مأموریت داد تا با تدوین و ابلاغ برنامه جامع همکاری‌های ایران و قطر طی یک هفته، برنامه عملیاتی زمان‌بندی‌ شده هر دستگاه مشخص و اجرایی شود.

 

معاون‌ اول رئیس‌جمهور به حضور گردشگران خارجی و تماشاچیان فوتبال در بازدید از جاذبه‌های تاریخی  ایران اشاره و تصریح کرد: با این اقدام زمینه‌ها و فرصت‌های درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در طول مدت برگزاری جام‌جهانی فوتبال فراهم می‌شود.

 

وی در ادامه از وزیر میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی خواست تا شرایط حضور فعال و مؤثر مردم و بخش خصوصی در این زمینه را فراهم کند. 

 

مخبر همچنین به شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، دستور داد تا مشکلات زیرساختی و اقامتی جزایر ایرانی از جمله کیش را که پذیرای گردشگران خارجی در دوران برگزاری جام جهانی هستند، به سرعت برطرف کند.

 

در این نشست که به ریاست مخبر و با حضور وزرای نیرو، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین مسئولان دستگاه‌های مربوطه برای بررسی زمینه‌های همکاری‌ مشترک ایران ـ قطر در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد، گزارشی از وظایف نهادهای مختلف در برنامه جامع همکاری‌های مشترک دو کشور در ۷۰ محور و زیر نظر کمیته‌های زیرساختی، گردشگری، فرهنگی و مالی ارائه شد.

 

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با ارائه گزارشی از دیدار اخیر با همتای قطری خود در جزیره کیش اعلام کرد «در این زمینه با مسئولان قطری توافق‌های همکاری در زمینه اقامت و تردد هوایی و دریایی گردشگران خارجی و تماشاچیان فوتبال در ایران صورت گرفته است».

 

رستم قاسمی این را هم گفت که نقشه راه عملیاتی همکاری‌های ایران و قطر در برگزاری جام جهانی فوتبال بین تهران و دوحه نهایی و امضا شده است.

 

در این نشست به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تجاری ایران در قطر در زمینه‌های مختلف توسط بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور تأکید شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------