شاهکارهای مدیر فوتبالی



پرسپولیس ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
دادگاه فیفا تصمیم نهایی خود را درمورد پرونده سنگربان کروات سابق قرمزپوشان پایتخت اعلام کرد. با اعلام این نهاد فوتبالی پرسپولیسی‌ها به پرداخت 866 هزار یورو(950 هزار دلار) محکوم شده‌اند. 

 دوشنبه 22فروردین خبری شوک‌آور اما قابل‌انتظار توسط رسانه‌های رسمی و معتبر کشور منتشر شد. دادگاه فیفا تصمیم نهایی خود را درمورد پرونده سنگربان کروات سابق قرمزپوشان پایتخت اعلام کرد. با اعلام این نهاد فوتبالی پرسپولیسی‌ها به پرداخت 866 هزار یورو(950 هزار دلار) محکوم شده‌اند و موظف هستند این مبلغ را مدت زمان 45 روز پرداخت کنند.

 

همچنین در نامه ارسالی اعلام شده است که قهرمان پنج سال اخیر لیگ برتر فوتبال ایران بابت هر سال تاخیر باید 5درصد سود به بوژیدار رادوشوویچ پرداخت کند.

بعد از گذشت 2 روز رسانه‌های رسمی باشگاه پرسپولیس نسبت به صدور این حکم واکنشی از خود نشان داد و اعلام کرد بعد از اخذ شرح تفصیلی رای از فیفا، قطعا موضوع از طریق دادگاه عالی ورزش دنبال خواهد شد.

 

یک استراتژی همیشگی برای خریدن زمان که شاید در ظاهر امری معقول باشد اما به‌دلیل نبود هیچ نکته امیدوارکننده‌ای به سود قرمزپوشان این تصمیم تنها باعث پرداخت هزینه دادرسی در دادگاه CAS و تعلق‌گرفتن سود سالیانه به مبلغ اولیه خواهد شد. فقط درصورتی‌که در دیوان عالی ورزش اعتراض صورت بگیرد و حین رسیدگی، این سنگربان قرارداد جدیدی منعقد کند، از مبلغ غرامت کاسته می‌شود.

این سنگربان33ساله بعد از تعلل و عدم پرداخت معوقات خود توسط مدیران باشگاه پرسپولیس طبق حقی که نهاد عالی فوتبال برای او و دیگر افراد شاغل در حوزه معین کرده است به‌صورت یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کرد.

 

 مدیرانی که پاسخگوی عملکرد خود نیستند

تمدید قرارداد گلر کروات به‌عنوان یک دروازه‌بان ذخیره یکی از اقدامات عجیب در دوره مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد است. مدیر اسبق سرخ‌پوشان که در بازه زمانی 5 شهریور 1398 تا 20 اسفند 1398 به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس در این باشگاه حضور داشت در مدت فعالیت خود با اشتباهات مدیریتی‌اش اتفاقات تلخ و هزینه‌های گزافی را به پرسپولیس تحمیل کرد.

 

گابریل کالدرون، مربی اسبق پرسپولیس بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ در دوران مدیریتی ایرج عرب با مبلغ 850 هزار یورو برای یک فصل هدایت سرخ‌پوشان را برعهده گرفت. اما ماجرای این همکاری برای دوطرف اصلا خوب پیش نرفت و انصاری‌فرد دلیل تمام اختلافات و مشکلات را شخص گابریل کالدرون اعلام کرد و هواداران پرسپولیس که او را به‌عنوان یک پیشکسوت دلسوز قبول داشتند با حمله به صفحه مربی آرژانتینی در اینستاگرام با نزدیک به 60 هزار کامنت توهین‌آمیز واکنش نشان دادند.

 

این مربی که شرایط همکاری را فراهم نمی‌دید از عدم پایبندی مدیران پرسپولیس برای پرداخت حقوقش استفاده کرد و با فسخ یکطرفه قرارداد خود موفق شد در فیفا 580 هزار یورو از سرخ‌پوشان بگیرد که البته این پایان این موضوع نبود؛ چراکه این مبلغ با معوقات دستیاران کالدرون؛ خواکین آلبرتو و اینیگو والنسیا، هزینه دادرسی در دادگاه عالی ورزش و سود سالیانه به 800 هزار دلار رسید و عدم پرداخت این مبلغ در زمان مقرر باعث بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان شد.

 

مدیرعامل اسبق پرسپولیس بعد از جدایی همبازی دیه‌گو مارادونای افسانه‌ای از پرسپولیس برای هدایت سرخ‌پوشان تهرانی یحیی گل‌محمدی را برگزید که البته مدافع اسبق تیم ملی ایران و پرسپولیس نتوانست به‌دلیل عدم تمایل مدیریت باشگاه پدیده و قرارداد این مربی با نماینده استان خراسان رضوی به‌راحتی به جمع سرخ‌پوشان بپیوندد و بعد از مذاکرات فشرده و فشارهای خارج از حوزه فوتبال سرانجام کادر مدیریتی پدیده مشهد با 6 میلیاردتومان با جدایی یحیی گل‌محمدی موافقت کردند. انصاری‌فرد در همان روزهای اول یک‌چهارم این مبلغ را طبق توافقات پرداخت کرد و قرار شد بقیه مبلغ تا 3 ماه بعد پرداخت شود.

 

او برای اطمینان‌خاطر مدیران پدیده در قرارداد آپشن دیرکرد را نیز اعمال کرد و مقرر شد اگر سرخ‌پوشان در موعد مشخص‌شده پول را پرداخت نکنند به ازای هر روز دیرکرد 10 میلیون تومان جریمه به باشگاه مشهدی پرداخت کنند.

 

جدایی انصاری‌فرد و بی‌توجهی مدیران‌عامل‌ بعدی باعث شد طبق اعلام کمیته استیناف در روز 30 آذر 1400 سرخ‌پوشان تهرانی به پرداخت هفت میلیارد و 870 میلیون محکوم شوند. در ادامه نیز مدیران پرسپولیس نسبت به حل این پرونده علاقه‌ای از خود نشان ندادند تا شاهد افزایش مبلغ دیرکرد این پرونده باشیم.

 

یکی دیگر از اشتباهات بزرگ مدیریتی انصاری‌فرد نزدیکی به افرادی بود که در پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی آنتونی استوکس را به ایران آوردند. بازیکنی باکیفیت اما با سابقه بی‌انضباطی مکرر در تمام تیم‌هایی که در آن فعالیت کرده است.

 

مهاجم ایرلندی با عقد قراردادی 6 ماهه به مبلغ 270 هزار دلار به پرسپولیس تهران پیوست. مهاجم اسبق تراکتور که حین عقد قرارداد 150 هزار یورو از پول خود را دریافت کرده بود بعد از دیدار با الشارجه امارات در لیگ قهرمانان آسیا 2020 دیگر به ایران برنگشت و حتی با تصمیمی عجیب از سوی کادر مدیریتی پرسپولیس برای این بازیکن ITC صادر شد تا بدون هیچ دغدغه و مشکلی به لیوینگستون اسکاتلند بپیوندد. این بازیکن سرخ‌پوشان را به پرداخت 83 هزار یورو محکوم کرد تا ادعای محکم‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران، پوچ و توخالی باشد.

 

مدیر اسبق پرسپولیس در پنجره نقل‌‌وانتقالاتی زمستانی فصل فوتبالی 1399-1398 در کنار آنتونی استوکس، مهاجمی دیگر به نام کریستین اوساگونا را نیز جذب کرد. بازیکنی با رزومه و کارنامه مشخص که درحال‌حاضر در تیم شب دا نانگ ویتنام عضویت دارد. مهاجم اهل نیجریه که هیچ‌وقت گل‌های زده‌اش در یک فصل فوتبالی بیش از 6 گل نبوده است با مبلغ 250 هزار یورو به جمع سرخ‌پوشان پیوست و بعد از جدایی‌اش با شکایت از پرسپولیس آنها را محکوم به پرداخت مبلغ 96 هزار دلار کرد که البته پرسپولیس با بردن پرونده به دادگاه عالی ورزش امیدوار است قسمتی از این مبلغ را کاهش دهد؛ به نظر می‌رسد طبق روال گذشته امری بیهوده و تنها در راستای خرید زمان است.

 

یکی از بزرگ‌ترین صدمات محمدحسن انصاری‌فرد به بدنه باشگاه پرسپولیس به قرارداد 5ساله او با شرکت آتیه داده‌پرداز برمی‌گردد. قراردادی که یکی از دلایل اصلی اختلاف کادر مدیریتی پرسپولیس با هیات‌مدیره این باشگاه بود. بعد از بررسی جزئیات این همکاری متوجه ضررهای بزرگ پرسپولیس در این قرارداد خواهیم شد. سرخ‌‌پوشان پایتخت موارد زیادی را در اختیار کارگزار قرار دادند که اعتراض‌های زیادی را به‌همراه داشت.

 

مدیران باشگاه بعد از این توافق به‌طور کامل هرگونه فعالیت اقتصادی و اختیار را سلب کردند. آنها ناچار بودند برای انجام دادن هر کاری نظر کارگزار را جلب کنند. سرخ‌پوشان تهرانی در ازای این توافق به درآمد سالیانه 110 میلیارد رسیدند که برای اداره باشگاه پرسپولیس مبلغی بسیار کم و ناچیز بود و آنها را ناچار به تعویق در پرداخت معوقات کادرفنی، بازیکنان و بدهکاران می‌کرد.

 

پرسپولیسی‌ها ناچار شدند در طول این همکاری در ظاهر با قرض‌های متوالی گره‌‌های مالی خود را بگشایند اما در باطن گره‌ای در کار خود انداختند که تا سال‌های متوالی با عواقب آن مواجه هستند. یکی از حاشیه‌های این همکاری عدم کنترل صفحات رسمی باشگاه توسط پرسپولیس و در اختیار داشتن تمام رسانه‌های رسمی باشگاه توسط کارگزار بود که همین اتفاق منجر به انتشار یک مطلب برخورنده نسبت به کشور هند شد که از چشم کنفدراسیون فوتبال آسیا دور نماند و در رای AFC، باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون حضور تماشاگر بعد از اتمام پاندمی کرونا محکوم شد.

 

بعد از توجه به موارد بالا متوجه خواهیم شد که انصاری‌فرد به‌عنوان یک مدیر فوتبالی در مدت حضورش در پرسپولیس در پرونده گابریل کالدرون، خواکین آلبرتو، اینیگو والنسیا، آنتونی استوکس، کریستین اوساگونا، بوژیدار رادوشوویچ و جذب یحیی گل‌محمدی نزدیک به 5/2میلیون یورو به‌همراه 8 میلیاردتومان هزینه برای پرسپولیس تراشیده است. عملکرد فاجعه‌آمیز او تنها معطوف به موارد اشاره‌شده بالا نیست و طبق اخباری که منتشر شده، او 17 میلیون تومان بابت هزینه خرید کت‌وشلوار، جوراب، ژاکت و پیراهن از حساب باشگاه پرسپولیس برداشته است.

  

فرهیختگان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------