هوای پرسپولیس همچنان ابری است!/ اصلــی‌ها باختنــد



 پرسپولیس ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

پرسپولیس هنوز از بحرانی که سراغش آمده رهایی پپیدا نکرده است. کافی است به تصاویر بازی دوستانه پنجشنبه‌شان و دو ویدیویی که از گل‌های خورده‌شان منتشر شده زل بزنید. همه چیز پیداست. تیمی که سخت گل می‌زند، راحت گل می‌خورد، زیاد اشتباه می‌کند و مربیانش علی‌رغم تغییرات پیاپی کلافه و خسته‌اند.

 

باخت به آلومینیوم و کنار رفتن از جام حذفی تبعات سنگینی برای کادر فنی پرسپولیس داشت. آنها یک جام دیگر را از دست دادند ضمن اینکه دیگر نمی‌شد مسائل داوری و مشکلات حاشیه‌ای را در این باخت پیش کشید و اشکالات فنی عیان بود. پرسپولیس مقابل آلومینیوم ایرادهای فنی بسیاری داشت و البته از نظر روانی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد چرا که بعد از مهار پنالتی روحیه‌بخش که اجازه نداد اختلاف بیشتر شود از حیث روانی توان بازگشت نداشت و در خانه پیش چشم هواداران خودی تسلیم شد.

 

مأموریت مهم کادر فنی پرسپولیس البته بازگرداندن آن تیم به شرایط نرمال و رقابتی است که فعلاً به نظر چنین شرایطی در تیم به وجود نیامده است. کادر فنی در هر منطقه‌ای که بازیکنی ضعیف کار می‌کند دست به اصلاح ترکیب می‌زند اما باز هم نتیجه نمی‌گیرد.

در همین بازی دوستانه با نفت مسجدسلیمان سیدجلال حسینی و علی شجاعی جای وحدت هنانوف و سعید آقایی را گرفتند که در بازی آخر نمایش ضعیفی ارائه داده بودند اما این تغییرات هم جواب نداد و پرسپولیس گل‌های بدی خورد. پرسپولیس نیمه اول با ترکیب اصلی مد نظر برای بازی با پیکان به میدان رفت اما حریف سوار مسابقه بود و با دو گل پیش افتاد و در نهایت حتی با گل رضا اسدی شکست خورده به رختکن رفت.

 

کادر فنی پرسپولیس همچنان نگران کانال مرکزی تیم خویش است. جایی که بازیکنان در تمام خطوط دچار ضعف شده، اشتباه می‌کنند و کارآیی لازم را ندارند؛ از خط دروازه و مدافعان میانی گرفته تا هافبک‌های مرکزی و مهاجمان هدف.

 

 پرسپولیس امسال از ناحیه دروازه‌بان لطمه زیادی خورده است. حامد لک نسبت به فصل قبل بشدت افت کرده و اشتباهات بسیاری داشته ضمن اینکه دیگر آن گلر آرام و تحول یافته فصل گذشته نیست. از سویی جانشین‌های او هم مدام اشتباه می‌کنند و اصلاً مطمئن نیستند. رادوشویچ در دو سه مسابقه‌ای که به میدان رفت مقصر اصلی گل‌های خورده بود و گوهری هم از وقتی آمده نتوانسته در یک بازی بدون اشتباه و مطمئن باشد.

 

از سوی دیگر مدافعان میانی همچنان اشتباه می‌کنند و عجیب اینکه تغییرات هم جوابگو نیست. بعد از مصدومیت فرجی و اشتباهات کشنده هنانوف، زوج سیدجلال – نعمتی هم در این بازی دچار اشتباهات بزرگ شد و به نظر تغییرات همچنان جواب نمی‌دهد!

 

در مرکز میدان هافبک‌های مرکزی هم علاوه بر اینکه در فاز دفاع به تیم کمک نمی‌کنند هم در بازیسازی ضعف دارند و خلاقیتی از سوی آنها که گره بازی را باز کند، دیده نمی‌شود.

در خط حمله مهاجمان هفته‌هاست که گل نمی‌زنند و بحران ایجاد شده همه را نگران کرده که با این وضعیت تیم به کجا خواهد رسید؟

 

با در نظر گرفتن این نکات و مشکلات، هوای پرسپولیس همچنان ابری است و کادر فنی راه برون رفت از مشکل را پیدا نکرده که این مهم در شرایطی که تیم برای خلق یک شگفتی و شش پیروزی قاطع نیاز به ارائه بهترین کیفیت و بهترین شرایط ممکن دارد، اصلاً خوب نیست.

هر چند نتیجه بازی دوستانه با نفت مسجدسلیمان اصلاً ملاک نیست و تیم بعد از یک هفته تمرین سخت 80 و 100 دقیقه‌ای وارد این میدان شده و شرایط بدنی خوبی نداشته اما آنچه نگران کننده است اشتباهات فردی و ناهماهنگی‌های تیمی است. اشتباهاتی که در صورت تکرار در بازی‌های رسمی می‌تواند آرزوی دبل هت‌تریک را نقش بر آب کند. 

 

شانس بزرگی که کادر فنی پرسپولیس آورد

 بعد از شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک و کنار رفتن از جام حذفی فشار وحشتناکی به یحیی گل محمدی و کادر فنی پرسپولیس وارد شد. این فشار هم از سوی رسانه‌های رسمی وجود داشت و دارد هم از سوی هواداران در فضای مجازی. این فشار نسبت به ناکامی‌های قبلی پرسپولیس از جمله شکست در دو دربی جام حذفی به مراتب وحشتناک‌تر بود که باعث شد مربیان سرخ‌ها صفحات خود در اینستاگرام را غیرفعال کنند یا با بستن کامنت‌ها و تگ‌ها از دریافت پیام‌هایی که غالباً همراه با تهدید و دشنام حتی به خانواده‌هایشان بود جلوگیری کنند.

 

با وجود این در یک صورت این حملات می‌توانست وحشتناک‌تر و نگران کننده‌تر هم باشد آن هم وقتی استقلال در بازی آخر خود در لیگ قبل از تعطیلات (پیکان) و دیدار یک‌چهارم نهایی جام حذفی‌اش (نساجی) برنده می‌شد. تصور کنید استقلال الان با برد مقابل پیکان فاصله امتیازی با پرسپولیس را به 8 رسانده و در جام حذفی با شکست نساجی به نیمه نهایی رسیده بود. در این صورت شرایط چقدر برای پرسپولیس و کادر فنی‌اش سخت‌تر می‌شد و چه فشاری را باید تحمل می‌کردند؟ پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت و البته در لیگ برتر در دو بازی اخیر 4 امتیاز دیگر از دست داده اما فاصله تا صدر جدول همان شش امتیاز است و البته رقیب دیرینه هم شانس قهرمانی حذفی را ندارد که این نکته مهم با وجود همه دشواری‌ها و مشکلات، پرسپولیس و کادرش را همچنان به بازگشت امیدوار نگه داشته است.

 

اصلــی‌ها باختنــد!

پرسپولیس بعد از یک هفته تمرین سفت و سخت و پر فشار روز پنجشنه هفته قبل در یک بازی تدارکاتی مقابل نفت مسجدسلیمان بازی کرد. این بازی در ورزشگاه شهید کاظمی و در شرایطی برگزار شد که گرد و غبار شدیدی در آن ساعت شهرهای اطراف و حاشیه تهران را فرا گرفته بود، به طوری که به نظر می‌رسید شاید بازی برگزار نشود.

 

با این حال بازی برگزار شد و در نهایت 2-2 به پایان رسید. رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس خبر مختصری از این بازی منتشر کرد و تنها به نتیجه و گلزنان خودی اشاره داشت. البته به این موضوع هم اشاره شد که پرسپولیس نیمه اول 2-1 عقب افتاده و در نیمه دوم با یک پنالتی به تساوی دست یافته است اما از جزئیات مسابقه مثل ترکیب دو تیم در نیمه نخست و گلزنان چیزی ارائه نداد.

 

رسانه رسمی پرسپولیس در گزارش بازی آورده: در نیمه دوم، ترکیب پرسپولیس کاملاً عوض شد و بجز احمد گوهری، تمام بازیکنان جایگزین شدند. در نیمه نخست، پرسپولیس موقعیت‌های متعددی را روی دروازه حریف خلق کرد و از روی بدشانسی نتوانست از این فرصت‌ها استفاده کند. در نیمه دوم هم با تغییراتی که در زمین انجام شد، باز هم پرسپولیس بود که صاحب توپ و میدان بود و فرصت‌های متعددی را روی دروازه حریف خلق کرد. در دقیقه 77 روی یکی از حملات پرسپولیس، پاس در عمق مهدی ترابی به حامد پاکدل رسید که این بازیکن در محوطه جریمه حریف متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. ضربه پنالتی توسط سیامک نعمتی به گل تساوی این بازی تبدیل شد.

 

با توجه به تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این بازی تدارکاتی به نظر می‌رسد کادر فنی پرسپولیس ترکیب اصلی مدنظرشان برای بازی با پیکان را در نیمه نخست به میدان فرستاده‌اند. در این ترکیب احمد گروهی درون دروازه قرار گرفته، سیدجلال و علی نعمتی کنار هم در قلب دفاع قرار گرفته‌اند، علی شجاعی دفاع چپ و رامین رضاییان دفاع راست بودند، میلاد سرلک و رضا اسدی در مرکز زمین قرار گرفتند و امید عالیشاه و احسان پهلوان در جناحین خط میانی و زوج تمیروف و مهدی عبدی در خط حمله. جالب اینکه این ترکیب در نیمه نخست بازنده بود و با نتیجه دو بر یک عقب افتاد. اما در نیمه دوم غیر از گوهری هر 10 بازیکن دیگر عوض شدند و علیرضا ابراهیمی و وحدت هنانوف در مرکز خط دفاع بازی کردند، سعید آقایی در چپ و وحدت هنانوف در راست خط دفاع بودند، کمال کامیابی‌نیا و محمد شریفی در مرکز خط میانی و سیامک نعمتی و محمد عمری در کناره‌های خط میانی حضور داشتند، ضمن اینکه مهدیخانی و پاکدل زوج خط حمله سرخ‌ها بودند.

 

اعتراض حریف: باید 1-3 می‌بردیم

 بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان در حالی به تساوی 2-2 انجامید که ظاهراً بازیکنان و کادر فنی تیم میهمان به تصمیمات داور مسابقه دوستانه با پرسپولیس معترض بودند. مسجد سلیمانی‌ها در این بازی گل سوم را هم زدند که کمک داور آفساید گرفت اما بازیکنان و کادر فنی این تیم می‌گویند این گل کاملاً درست بوده و کمک داور اشتباه کرده است. همچنین مسجد سلیمانی‌ها می‌گویند پنالتی که داور در نیمه دوم برای پرسپولیس گرفت اشتباه بوده و اگر این اشتباهات رخ نمی‌داد باید 1-3 برنده می‌شدیم نه اینکه 2-2 مساوی کنیم. جالب اینکه مسجد سلیمانی‌ها می‌گویند یک پنالتی هم روی پیمان میری اتفاق افتاده که داور خطایی اعلام نکرده است.                                                                 

 

خط دفاع و دروازه پرسپولیس همچنان آسیب‌پذیر

سیدجلال اشتباه کرد، گوهری بدتر!

 پرسپولیس در شرایطی مقابل نفت مسجدسلیمان بازی کرد که نتیجه بازی ناامید کننده بود. البته شاید در بازی تدارکاتی و دوستانه نتیجه اهمیت زیادی نداشته باشد اما آنچه در این بازی به چشم آمد گل‌های خورده پرسپولیس بود. هر چند رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس ویدیویی از گل‌های خورده تیم‌شان منتشر نکرده اما فیلم‌هایی که احتمالاً آنالیزور تیم نفت مسجدسلیمان از نمای بسیار بالای ورزشگاه شهید کاظمی گرفته و منتشر شده نشان می‌دهد پرسپولیس مثل بازی‌های رسمی‌اش گل‌های بدی خورده که رد پای مدافعان و دروازه‌بان تیم در آن مشهود است.

 

در صحنه گل اول یک کار ترکیبی عالی از بازیکنان نفت مسجدسلیمان باعث شد تا تیم رضا مهاجری به گل برسد. در این صحنه مهدی هاشم‌نژاد با فرار از پشت سیدجلال حسینی با گوهری تک به تک شد و خروج گلر پرسپولیس هم فایده‌ای نداشت. پرسپولیس در شرایطی این گل را دریافت کرد که غیر از هافبک‌هایی که نتوانستند توپ بازیکنان حریف را قطع کنند سیدجلال به شکل عجیبی در کورس با بازیکن جوان حریف جا ماند، آن هم در شرایطی که هاشم‌نژاد در لحظه ارسال پاس عقب‌تر از کاپیتان باتجربه پرسپولیس بود.

 

در این گل خروج گوهری هم جالب نبود و شاید اگر خروج نمی‌کرد این‌طوری راحت گل نمی‌خورد. اما در صحنه گل دوم هم ضعف دفاع و دروازه‌بان پرسپولیس مشهود بود. پرسپولیس این بار از روی یک ضربه ایستگاهی گل خورد و ارسال بلند روی تیر دوم باعث شد میلاد باقری مدافع میانی حریف بدون اینکه مزاحمتی داشته باشد دروازه سرخ‌ها را باز کند. در این صحنه به نظر می‌رسید جای علی شجاعی مدافع چپ سرخ‌ها خالی شده که باقری گل زده اما عجیب‌تر واکنش احمد گوهری گلر سرخ‌ها بود که نتوانست این ضربه سر را مهار کند. هرچند گوهری در این بازی یکی دو مهار خوب داشت اما در واقع هم جاگیری‌اش در صحنه گل دوم اشتباه بود، هم شیرجه ضعیفی داشت و نتوانست روی این ضربه نه چندان محکم واکنش جالبی داشته باشد.

 

ایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------