آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

پول‌مان را با سود برگردانید!



 باشگاه استقلال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

برخی اعضای سابق هیأت مدیره در حالی این روزها به دنبال پس گرفتن کمک‌های مالی خود از باشگاه استقلال هستند که در زمان حضور در باشگاه استقلال تبلیغات گسترده‌ای بر سر حضور آنها در این حوزه شده است.

 

این افراد در طول دورانی که با باشگاه استقلال همکاری کردند همواره خود را به عنوان حامیان سرسخت تیم استقلال جا زدند و مبالغی را به عنوان کمک یا وام به باشگاه استقلال پرداخت کردند که این سلسله اقدامات آنها بازتاب بسیاری در رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال بخصوص رسانه‌های هواداری داشته است. برخی از این افراد اما این روزها به دنبال پس گرفتن کمک‌های مالی خود در سال‌های گذشته هستند و حتی سود دیرکرد بازپرداخت پول‌های خود را هم می‌خواهند.

 

خبرگزاری فارس در گزارشی که روز گذشته منتشر کرد صراحتاً از علی نامداری و اسماعیل خلیل‌زاده به عنوان دو عضو فعال سابق در باشگاه استقلال یاد کرد که به دنبال باز پس‌گیری کمک‌های مالی خود از باشگاه استقلال هستند. گفته شده یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب شده این افراد خواستار پرداخت مبالغی شوند که تحت عنوان کمک مالی به باشگاه استقلال پرداخت کردند، مبالغ قابل توجهی بود که از طریق فروش سهام این دو باشگاه به دست آمده است. اخیراً مبلغی حدود 300 میلیارد تومان سهام باشگاه استقلال به افراد عادی فروخته شده که هنوز مجوزی برای برداشت این مبالغ داده نشده است.

 

سهام باشگاه را می‌خواهند؟

اعضای سابق هیأت مدیره و حامیان مالی باشگاه استقلال شاید هرگز نتوانند مطالبات خود را از باشگاه استقلال دریافت کنند چرا که پرداخت چنین مبالغی که به عنوان کمک مالی یا هدیه به باشگاه داده شده پیچیدگی‌های بسیاری دارد و به این سادگی نمی‌توان این درخواست را اجابت کرد. در گذشته نیز شاهرخ سبک دست مبالغ قابل توجهی به باشگاه استقلال کمک مالی کرده بود اما این شخص هیچ‌گاه به طور جدی و قانونی برای باز پس‌گیری مطالبات خود پا وسط نگذاشت. این بار نیز بعید است که افرادی همچون نامداری یا خلیل‌زاده دست‌شان به مبالغی که برای این باشگاه هزینه کرده‌اند برسد و شاید این افراد به دنبال اختیار کردن سهمی از باشگاه استقلال باشند. با توجه به اینکه اخیراً سهام باشگاه استقلال به معرض فروش برای عموم گذاشته شده هیچ بعید نیست این افراد در ازای مبالغی که به باشگاه استقلال کمک کرده‌اند خواستار سهام باشگاه استقلال شوند که باید دید متولیان این باشگاه آیا با چنین درخواستی موافقت خواهند کرد یا خیر؟!

 

 ماجرای ساخت 200 واحد آپارتمان

در این ماجرا پای مدیرعامل استقلال نیز وسط است. آن روز که مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در مراسم تجلیل از پیشکسوتان استقلال صراحتاً اعلام کرد که از آقای نامداری (رفیق 30 ساله‌اش) خواسته برای پیشکسوتان این باشگاه 200 واحد مسکونی بساز، خیلی‌ها تصور می‌کردند که این شخص این فصل هم می‌خواهد به حمایت از باشگاه استقلال بپردازد اما درخواست اخیر نامداری نشان می‌دهد که نه تنها عزمی برای ساخت واحد مسکونی نداشته و این ادعا بزرگتر از آن چیزی است که اساساً در اذهان مورد پذیرش قرار بگیرد، بلکه خواستار مطالباتی است که تحت عنوان کمک مالی یا هدیه به باشگاه استقلال پرداخت کرده است. البته نباید ایرادی به سیاست این افراد گرفت و آنچه موجب شده حامیان دیروز به شاکیان امروز تبدیل شوند، در واقع اشکالات عمیق اقتصادی در بدنه باشگاه استقلال است که فضا را برای جولان این افراد باز می‌گذارد. بدون شک اگر باشگاه استقلال به نقطه‌ای از لحاظ اقتصادی برسد که نیازی به کمک‌های اینچنینی نداشته باشد هیچ عنصر اقتصادی بی‌جهت پایش به باشگاه مردمی باز نمی‌شود و چنین مسائلی به وجود نخواهد آمد.

 

یک سیکل کاملاً معیوب

در عین حال چنین رفتار مالی در باشگاه استقلال که برخی افراد مبالغی را به عنوان کمک در اختیار باشگاه قرار می‌دهند را باید ناشی از فقدان نظم و انضباط مالی در این باشگاه دانست و این قبیل اقدامات را برگرفته از سیکل معیوب مالی در باشگاه‌ها تلقی کرد. بدون شک اگر باشگاه استقلال منابع مالی مناسب را در اختیار داشت و از جنبه‌های درآمدزایی جایگاه مطلوبی را تجربه می‌کرد، هیچ‌گاه به این نقطه نمی‌رسید که دستش جلوی افراد به اصطلاح اقتصادی دراز باشد که غالباً برای کسب شهرت قدم به دایره جذاب باشگاه استقلال می‌گذارند. همین افراد تا دیروز خود را شیفته و مفتون باشگاه استقلال لقب می‌دادند و تلاش می‌کردند از این راه میان هواداران باشگاه استقلال جای خاصی باز کنند اما امروز به دنبال دریافت مطالبات خود هستند که در واقع ساختار مالی پر از ایراد باشگاه استقلال است که عرصه را برای چنین افرادی باز گذاشته تا به سادگی در باشگاه مردمی استقلال جولان دهند و بعد از ماه‌ها خواستار مطالبات خود شوند. وضعیتی که احتمالاً بی‌ارتباط با تغییر دولت هم نیست.

 

 ایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------