آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واگذاری سرخابی‌ها به نقطه پایانی رسید | پرسپولیس به چهار بانک رسید، استقلال به خلیج‌ فارس

باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی از چهار بانک و استقلال نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهند شد. به گزارش ورزش سه، به نظر می…

دردسر پاداش جام جهاني



اخبار,اخبارورزشی,جام جهاني


اخبار ورزشی - دردسر پاداش جام جهاني

برگزاري جام جهاني علاوه بر رقابت تيم‌هاي مختلف جهان و شور و نشاطي كه دنياي فوتبال را در بر مي‌گيرد براي فيفا عوايد مالي فراواني دارد. مبالغ هنگفتي از طريق بليت فروشي، پخش تلويزيوني، اسپانسرهاي مختلف و. . . به حساب فدراسيون جهاني فوتبال واريز مي‌شود كه اين نهاد بخشي از آن را بين تيم‌هاي شركت كننده در جام‌جهاني توزيع مي‌كند.

 سهم هر تيم در جام جهاني
فدراسيون جهاني فيفا مجموعا 576 ميليون دلار پاداش نقدي براي جام جهاني 2014 در نظر گرفته است. به گزارش سايت فيفا براي جام جهاني 2014 حداقل يك سوم بيشتر از جام جهاني 2010است در آفريقا جنوبي مجموع پاداش از42ز ميليون دلار فراتر نرفت. اما ميزان پاداشهاي نقدي اختصاصي داده شده در جام جهاني 2014 به شرح زير است: 8 ميليون دلار براي هر يك از 16 تيمي كه در مرحله گروهي حذف شوند. 9 ميليون دلار براي هشت تيمي كه در اولين مرحله حذفي جام حذف مي‌شوند. 14 ميليون دلار براي تيمي كه درمرحله يك هشتم نهايي حذف مي‌شوند. 20ميليون دلار براي تيم چهارم. 22 ميليون دلار براي تيم سوم. 25 ميليون دلار براي نايب قهرمان جام جهاني. 35 ميليون دلار براي براي قهرمان جام جهاني. 


 پاداش تيم ملي ايران و كي روش
بدين ترتيب تيم ملي كشورمان پاداشي 8 ميليون دلاري دريافت مي‌كند و ظاهرا ملي پوشان قرار نيست سهمي در اين پاداش داشته باشند. كفاشيان در خصوص اينكه برخي از بازيكنان تيم ملي به خاطر عدم دريافت پاداش صعود به جام جهاني كه از طرف فيفا به فدراسيون فوتبال داده شده بود، ناراحت هستند، گفت: مگر بايد اين پول را به بازيكنان بدهيم؟ ما براي حضور در جام جهاني مبلغ زيادي را هزينه كرديم و قرار نيست پاداش فيفا به بازيكنان تعلق بگيرد.


بايد قسمتي از اين پول را به توسعه فوتبال اختصاص داده و براي جام جهاني آينده برنامه‌ريزي انجام دهيم! البته كي روش از اين 8 ميليون دلار سهم دارد چرا كه علي كفاشيان پيش از اين گفته بود:  از پولي كه به ما مي‌رسد از همان ابتدا با كي روش توافق كرده بوديم كه 10 درصد از اين پاداش صعود سهم كارلوس است و بايد به او بدهيم. البته شنيده مي‌شود جلسه اول مذاكرات كي روش و كفاشيان در مورد تمديد قرارداد نبوده و بيشتر حول دريافت سهم كي روش از پاداش فيفا بوده است. 


 دعوا بر سر پاداش
پاداش فيفا و پاداشي كه هر كشوري براي ملي‌پوشانش در نظر گرفته بعضا به يكي از مشكلات تيم بدل شده است. مشكلاتي كه بيشتر در بين تيم‌هاي آفريقايي ديده مي‌شود! بازيكنان تيم ملي فوتبال نيجريه در اقدامي هماهنگ تهديد كرده بودند كه در صورت پرداخت نشدن پاداش بردهاي مرحله گروهي جام‌جهاني در بازي مقابل فرانسه حاضر نخواهند شد. فدراسيون فوتبال نيجريه كه پيش از اين چند بار ديگر با تهديدهايي از اين دست از سوي بازيكنان تيم خود مواجه شده بود، سريعا دست به كار شد و پاداش وعده داده شده در ازاي هر برد در مرحله گروهي را به بازيكنان پرداخت كرد كه به هر كدام از آنها بابت پيروزي بر بوسني 10 هزار دلار تعلق گرفت.


گودلاك جاناتان رئيس جمهور نيجريه هم با مشاهده اين وضعيت دست به كار شده و وزير ورزش اين كشور را با كيفي پر از اسكناس راهي برزيل كرد تا مطالبه بازيكنان را پرداخت كند و اين مساله باعث شد شاگردان استفان كشي شب گذشته برابر فرانسه به ميدان بروند. 

 

نيجريه بعد از غنا و كامرون، سومين تيم آفريقايي است كه بازيكنانش به دليل پرداخت نشدن پاداش‌هايشان اقدام به اعتراض كرده‌اند.


 بازيكنان تيم غنا نيز بعد از مداخله رييس جمهوري اين كشور، دست از اعتراض كشيدند به طوريكه دولت اين كشور مجبور شد پاداش آنها را در قالب پول نقد از طريق هواپيما برايشان ارسال كند.  هر دو تيم غنا و كامرون از دور مسابقات جام جهاني حذف شده‌اند. فدارسيون فوتبال غنا از فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) حتي خواست پاداش نقدي اين تيم به دليل حضور در جام‌جهاني 2014 را زودتر بدهد تا اين فدراسيون هم بتواند بدهي بازيكنان را پرداخت كند. بواتنگ هافبك تيم ملي غنا به دليل اعتراض بر سر پاداش از اردوي اين كشور در برزيل و قبل از حذف از جام جهاني كنار گذاشته شد.


وي در اين مورد گفت: همه فكر مي‌كنند كه ما در برزيل زندگي خوشي را مي‌گذرانديم. بازي براي تيم ملي براي همه ما مايه افتخار است اما سفر ما به برزيل و هتلي كه براي اقامت‌مان رزور شده بود اينطور نشان نمي‌داد. من فقط خواستم بدانم پولي كه فيفا به ما داده كجا رفته است. اگر به ساير تيم‌ها نگاه كنيد مي‌بينيد كه آنها حتي خانواده‌هاي‌شان را هم با خود به برزيل آورده بودند اما حضور در جام جهاني براي ما تجربه‌اي وحشتناك بود. به همين دليل بود كه ما حذف شديم و فقط يك امتياز گرفتيم. بهتر كار كردن در آن شرايط غير ممكن بود.
 
 پاداش‌هاي گوناگون
برخي كشورها هم براي افزايش انگيزه بازيكنان خود قول پاداش به ملي پوشان حاضر در جام جهاني دادند. بازيكنان تيم ملي فوتبال انگليس كه از جام بيستم حذف شدند درصورت قهرماني در جام جهاني 2014 هركدام مبلغي حدود 350 هزار پوند پاداش دريافت مي‌كردند.  فدراسيون فوتبال سوئيس هم مبلغ 10‌هزار فرانك بابت پول توجيبي، 75 هزار فرانك بابت راهيابي به مرحله يك هشتم نهايي، 100 هزار فرانك موفقيت در يك چهارم نهايي، 125 هزار فرانك بابت نيمه نهايي و 190 هزار فرانك نيز بابت كسب جام براي بازيكنانش در نظر گرفت.


فدراسيون فوتبال الجزاير اعلام كرد كه مبلغ 30 هزار يورو به عنوان پاداش به هر يك از ملي پوشان الجزايري درصورت شكست دادن تيم ملي فوتبال آلمان پرداخت مي‌شود. يكي  از شركت‌هاي هلندي هوادار لاله‌هاي نارنجي  مي‌خواهد در صورت قهرماني اين تيم در جام جهاني، كل تيم را به فضا بفرستد.

 

شركت The Space Expedition Corporation ملقب به SXC، كه در كار سفرهاي تفريحي و تحقيقي در فضاست، اعلام كرده بعد از ضربه سر ديدني فن پرسي مقابل اسپانيا و گل زيبايي كه ناشي از آن بود، علاقه مند به اجراي اين پيشنهاد شده است. 
اخبار ورزشی - ارمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------