اشک‌های «نیمار» در توصیف ضربه‌ای که کمر یک ملت را شکست



اخبار,اخبار ورزشی ,جام جهانی


 اخبار ورزشی - اشک‌های «نیمار» در توصیف ضربه‌ای که کمر یک ملت را شکست

بامداد فردا برزیلی‌ها در حالی برای برگزاری آخرین دیدار خود در جام‌جهانی بیستم به ‌میدان می‌روند که شاید دلشان می‌خواست جام‌جهانی هیچ دیدار رده‌بندی نداشته باشد تا بار دیگر چهره تیم غم‌انگیز و افسرده خودشان را در میدان نبینند.

به گزارش «تابناک»، برزیل بدون نیمار چنان در جام‌جهانی زشت و افسرده‌کننده بود که حتی دوآتشه‌های سلسائو هم علاقه‌ای ندارند دیگر ترکیبش را در زمین ببیند؛ آن هم پس از شکست تحقیر‌آمیز برابر آلمانی‌هایی که تازه پس از بازی اعلام کردند که مراعات حال میزبان را کرده‌اند و بیش از این تحقیر‌ش نمی‌کنند.

با این حال و به ‌رغم جو منفی برزیل علیه تیم ملی این کشور، روز گذشته نیمار، تک ستاره تأثیرگذار تیم ملی برزیل، با لباس شخصی به تمرین تیم ملی برزیل رفت تا اندکی در احیای روحیه از دست رفته هم‌تیمی‌هایش تلاش کند.

او همچنین برای نخستین بار پس از مصدومیت شدیدش، ‌در یک نشست خبری شرکت کرد و هنگامی که از جراحتش می‌گفت‌، ‌نتوانست جلو‌ اشک‌هایش را بگیرد. ضربه‌ای که احتمال داشت نیمار را تا مرز فلج شدن هم پیش ببرد و بنا به گفته خود نیمار، موجب شده بود حتی در لحظات نخست مصدومیتش پا‌هایش را هم احساس نکند.

بنا بر این گزارش، سونیگا در بازی برزیل و کلمبیا با زانو ضربه سختی به کمر نیمار وارد کرد و همین باعث شد ‌او به ‌شدت آسیب ببیند و استخوان کمرش بشکند. او به این ترتیب جام جهانی را از دست داد. این بازیکن ۲۲ساله گفت: «خدا به من رحم کرد. اگر ضربه ۲ سانتی‌متر پایین‌تر خورده بود، الان روی ویلچر بودم. سونیگا چند روز بعد به من زنگ زد تا عذرخواهی کند و بگوید که هدفش آسیب زدن به من نبوده است. من معذرت‌خواهی او را پذیرفتم اما به هر حال خطای او را کاری طبیعی و معمول نمی‌دانم. من نمی‌توانم بگویم که کارش عمدی بود یا نه اما همه می‌دانند که چنین خطایی طبیعی نیست؛ اینکه او آن طور از پشت آمد و ضربه زد، باعث شد نتوانم از خودم دفاع کنم‌».

نیمار در دیدار نیمه‌نهایی نتوانست حضور داشته باشد و بازیکنان برزیل در غیاب او با شکستی سنگین روبه‌رو شدند. او درباره باخت هفت بر یک برزیل مقابل آلمان گفت: «اتفاقی که افتاد قابل توضیح نیست؛ اما بازیکنان حتی زمانی که شش بر صفر و هفت بر صفر عقب افتاده بودند تسلیم نشدند و به تلاش ادامه دادند. من از برزیلی بودن خود شرمسار نیستم. من به تمامی هم‌تیمی‌هایم افتخار می‌کنم. خجالت نمی‌کشم بگویم من هم جزیی از تیمی بودم که ۷ گل خورد‌».

شماره ۱۰ برزیل افزود: «این یکی از بد‌ترین هفته‌های عمرم بود. نمی‌توانستم بد‌تر از این را تصور کنم. ازش درس می‌گیرم. خدا به همه چیز آگاه است و اگر اجازه داده چنین اتفاقی بیفتد، حتما دلیل داشته‌».
 
واگنر ریبیرو، مدیر برنامه‌های نیمار، در توئیتر حمله بسیار شدیدی به لوییز فلیپه اسکولاری کرده و پرونده کاری او را زیر سؤال برده است. نیمار پس از سخنان تند ایجنتش گفت: «اسکولاری باید مربی تیم بماند. من با حرف‌های ریبیرو موافق نیستم. او از طرف من حرف نمی‌زند و تنها پدرم است که می‌تواند از طرف من صحبت کند‌».

رقیب سنتی برزیل، یعنی آرژانتین به دیدار نهایی راه یافته است. نیمار درباره این مسابقه می‌گوید: «برای آلمان آرزو‌ موفقیت دارم اما امیدوارم که در فینال، دوستانم ماسچرانو و مسی پیروز شوند. مسی به دلیل تمام کارهایی که برای فوتبال انجام داده، شایسته این قهرمانی است. من به‌ عنوان دوست و ‌هم‌تیمی طرفدار او هستم‌».

او سپس در حالی که می‌گریست، نشست را ترک کرد و ‌همه برایش دست زدند. نیمار پنجشنبه به اردو‌ تیمش بازگشت و از تمرین‌ها بازدید کرد. او لوییز فلیپه اسکولاری، مربی تیمش را در آغوش کشید. برزیل قرار است امروز با هلند دیدار رده‌بندی ‌انجام دهد.
 
اسکولاری احتمالا پس از دیدار رده‌بندی با هلند از کار برکنار خواهد شد و تیته، مربی کورینتیانس که با این تیم قهرمان لیبرتادورس و جام جهانی باشگاه‌ها شد، جانشین او خواهد شد. گزینه‌های دیگر هم موریسی رامالیو، مربی سائوپائولو و واندرلی لوکزامبورگو، مربی سابق برزیل و رئال مادرید هستند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------