حضور دومین نماینده ایران در بوکس نیمه‌حرفه‌ای؛ از واقعیت تا جوسازی‌ها!



اخبار,اخبار ورزشی, نماینده ایران در بوکس نیمه‌حرفه‌ای


اخبار ورزشی - حضور دومین نماینده ایران در بوکس نیمه‌حرفه‌ای؛ از واقعیت تا جوسازی‌ها!

طی روزهای گذشته اخباری منتشر شد که بوکسور تیم پیوند ساپکو به عنوان دومین لژیونر بوکس ایران در بوکس نیمه حرفه ای مبارزه خواهد کرد اما این خبر شائبه هایی را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا ، طی هفته گذشته بود که عیسی گل محمدی سرمربی تیم پیوند ساپکو اعلام کرد جواد زهره وند بوکسور وزن 81- کیلوگرم این تیم در بوکس نیمه حرفه ای برای یک تیم فیلیپینی مبارزه خواهد کرد. این در حالی است که بوکس نیمه حرفه ای از حدود دو ماه قبل با حضور 12 تیم در دو گروه شروع شده که هیچ تیم فیلیپینی در این رقابتها شرکت ندارد.

در رقابتهای این فصل بوکس نیمه حرفه ای در گروه یک تیم های الجزایر، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، اوکراین و آلمان و در گروه دو تیم های کوبا ، قزاقستان، روسیه ، آذربایجان ، مکزیک و لهستان حاضر هستند.

احسان روزبهانی تنها بوکسور ایرانی حاضر در بوکس نیمه حرفه ای است که در تیم آستانا آرلانز قزاقستان حضور دارد. او در فصل قبل هم برای این تیم مبارزه کرد و در هفت مبارزه ای که داشت 5 پیروزی کسب کرد.

حال این سوال پیش می آید که جواد زهره وند در کدام تیم بوکس نیمه حرفه ای مبارزه می کند. این سوال شاید تنها دو پاسخ داشته باشد یا اینکه برای مطرح کردن نام زهره وند این حرفها زده شده چرا که او هیچ وقت عضو ثابت تیم ملی نبوده و هیچ مدال برون مرزی را هم در کارنامه ندارد.

پاسخ دوم هم شاید این باشد که او در مسابقاتی که به صورت بوکس آزاد و در کشورهای مختلف و با قوانین بوکس حرفه ای برگزار می شود شرکت کرده است که در این رقابتها به بوکسورهای حاضر حتی در صورت باخت هم پول داده می شود.

خبر رفتن این بوکسور دبه مسابقات نیمه حرفه ای درحالی مطرح شده که مسئولان فدراسیون هم بارها گفته اند از این حضور بی اطلاع هستند چرا که برای حضور در بوکس نیمه حرفه ای باید هماهنگی های لازم از طریق فدراسیون انجام شود.

برای مشخص شدن این ادعاهای متناقض، خبرنگار ایسنا با زهره وند تماس گرفت که وی از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد و همه چیز را به مسئول برنامه هایش یعنی عیسی گل محمدی واگذار کرد!

گل محمدی : رفتن زهره وند به بوکس نیمه حرفه ای به هیچ کس ارتباط ندارد!
سرمربی تیم پیوند ساپکو که خود را مدیر برنامه های زهره وند در این انتقال معرفی کرد در گفت و گو با  ایسنا  اظهار کرد: رفتن زهره‌وند به بوکس نیمه حرفه ای نه به فدراسیون بوکس و نه به هیچ فرد دیگری ارتباط ندارد.خودم تمام کارهایش را انجام داده ام تا این جوان خوب ایرانی پولی بگیرد و آینده اش را تامین کند.

وی افزود: زهره‌وند برای رقابتهای بوکس به تایلند و آفریقای جنوبی رفته و مبارزاتی را برای تیمش انجام داده است. او قرار است طی ماه آینده نیز مبارزاتی را انجام دهد.

گل محمدی در پاسخ به این سوال که زهره وند عضو چه تیمی است و آیا با آن تیم قرارداد دارد؟ گفت: او قرار داد بسته اما نام تیمش را بعدا می گویم! مهم این است که یک جوان ایرانی در مسابقات برون مرزی برای ایران افتخار آفرینی کند!

وی در پاسخ به این سوال که در بوکس نیمه حرفه ای هیچ تیمی از فیلیپینی حضور ندارد پس زهره وند چطور و در قالب چه تیمی در مسابقات نیمه حرفه ای شرکت می کند؟ گفت: این مسابقات که زهره وند در آن شرکت می کند مسابقات کمربند قهرمانی است و شرایط مالی اش بد نیست.

سرمربی تیم پیوند ساپکو در پاسخ به این سوال که زهره وند حتی یک مدال قهرمانی کشور ندارد و عضو ثابت تیم ملی هم نبوده پس چطور توانسته بر اساس ادعای شما در بوکس نیمه حرفه ای شرکت کند؟ گفت: او جوانی 22 ساله و آینده دار است که قهرمانی نوجوانان و جوانان ایران و نایب قهرمانی بزرگسالان را در کارنامه دارد. او دو سال پیش هم در قالب تیم ملی بزرگسالان به تورنمنت بین المللی فیلیپین اعزام شد!

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------