اجاره بهای خوابگاه دانشجویان سنواتی و متاهل اعلام شد



اخبار,اخبار دانشگاه,خوابگاه
بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجاره بهای اسکان دانشجویان سنواتی در خوابگاه ها تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، مصوبه هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان حاکی از آن است که مبنای محاسبه اجاره بهای سراهای دانشجویی مجردی و متاهلی ملکی در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ به تفکیک سطوح و با اعمال نرخ جدید افزایش یافته است.

 

خبرگزاری ایرنا پیش از این نرخ اجاره بهای اسکان دانشجویان در خوابگاه های مجردی دوره روزانه را منتشر کرد که به این شرح بود:

 

خوابگاه های سطح یک و دو

اجاره بها برای خوابگاه های دارای اتاق یک و دو نفره ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان، خوابگاه های سه و چهار نفره ۶۶ هزار تومان، خوابگاه های پنج و ۶ نفره ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان، خوابگاه های هفت و هشت نفره ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای خوابگاه های ۹ نفره و بیشتر ۴۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است که رشد ۱۵ درصدی را نسبت به نرخ سال گذشته نشان می دهد.

 

خوابگاه های سطح سه

‌نرخ های اجاره بها برای خوابگاه‌های سطح سه نیز به این شرح است: خوابگاه های دارای اتاق یک و دو نفره ۷۶ هزار و ۸۰۰ تومان، خوابگاه های سه و چهار نفره ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان، خوابگاه های پنج و ۶ نفره ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان، خوابگاه های هفت و هشت نفره ۴۶ هزار و ۱۰۰ تومان و برای خوابگاه های ۹ نفره و بیشتر ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود که نشان دهنده رشد ۱۴ درصدی است.

 

خوابگاه های سطح چهار

نرخ اجاره بهای خوابگاه های سطح چهار دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید دارای اتاق یک و دو نفره ۶۸ هزار و ۶۰۰ تومان، خوابگاه های سه و چهار نفره ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان، خوابگاه های پنج و ۶ نفره ۴۸ هزار تومان خواهد بود.

 

خوابگاه های هفت و هشت نفره نیز ۴۱ هزار ۱۰۰ تومان، خوابگاه های ۹ نفره و بیشتر ۳۴ هزار و ۳۰۰ مصوب شده که رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

 

خوابگاه های نوبت دوم

بر اساس مصوبه دیگر صندوق رفاه دانشجویان که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت، برای دانشجویانی که در نوبت دوم دانشگاه ها تحصیل می کنند و متقاضی دریافت خوابگاه های مجردی هستند، قیمت ها به این شرح افزایش یافته است: اتاق های یک و دو نفره خوابگاه های سطح یک و دو ۱۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان، خوابگاه های سطح سه ۱۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان و خوابگاه های سطح چهار ۱۰۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

 

قیمت اتاق های سه و چهار نفره در خوابگاه های سطح یک و دو ۹۹ هزار تومان، سطح سه ۹۲ هزار و ۲۰۰ تومان و برای سطح چهار ۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شد.

 

برای اتاق های پنج و شش نفره خوابگاه های سطح یک و دو  ۸۶ هزار و ۷۰۰ تومان، سطح سه ۸۰ هزار و ۷۰۰ تومان و برای سطح چهار ۷۲ هزار و ۱۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

 

برای اتاق های هفت و هشت نفره در خوابگاه های سطح یک و دو ۷۴ هزار و ۳۰۰ تومان، سطح سه ۶۹ هزار و ۲۰۰ تومان و سطح چهار ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان همچنین برای اتاق های ۹ نفر به بالا در خوابگاه های سطح یک و دو ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان، سطح سه ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان و سطح چهار ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد.

 

اتاق متاهلان

دانشجویان دوره های روزانه که از خوابگاه های متاهلی استفاده می کنند، برای اتاق های مستقل در خوابگاه های سطح یک و دو مبلغ ۱۶۵ هزار و ۱۰۰ تومان، سطح سه ۱۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان و در خوابگاه های سطح چهار ۱۳۷ هزار و ۳۰۰ تومان باید بپردازند.

 

این قیمت برای اتاق های مشترک خوابگاه های سطح یک و دو ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سطح سه ۱۰۷ هزار و ۶۰۰ تومان و برای سطح چهار ۹۶ هزار و ۱۰۰ اعلام شد.

 

دانشجویانی که در نوبت دوم دانشگاه ها تحصیل می کنند و متقاضی اسکان در خوابگاه های متاهلی هستند، برای اتاق های مستقل  ۲۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان، برای اتاق های مشترک  ۱۷۳ هزار و ۳۰۰ تومان، برای اتاق های مستقل سطح سه ۲۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای اتاق های مشترک سطح سه ۱۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان، برای اتاق های مستقل سطح چهار ۲۰۵ هزار و ۹۰۰ تومان و برای اتاق های مشترک سطح چهار ۱۴۴ هزار و ۱۰۰ تومان باید بپردازند.

 

وضعیت اجاره بهای سنواتی ها

مبنای نرخ های یاد شده بر اساس پرداخت به صورت بدهی (غیرنقدی) است و در صورت پرداخت نقدی در موعد مقرر مشمول ۱۰ درصد تخفیف می شوند.

 

برای دانشجویان سنوات اضافه مبالغ یاد شده به صورت زیر افزایش می یابد: نیمسال اول اضافه ۱۰۰ درصد، نیمسال دوم اضافه ۱۵۰ درصد، نیمسال سوم اضافه ۲۰۰ درصد افزایش می یابد و سکونت غیرمجاز مشمول جریمه ۱۰ برابری می شود.

 

دانشجویان مهمان، بورسیه و شاغل مشمول ۵۰ درصد افزایش نرخ اجاره بها می شوند و مبنای محاسبه برای ترم های اول و دوم چهار ماه و نیم و برای تابستان دو ماه و نیم است.

 

خوابگاه های دانشگاه‌های کشور بر اساس آخرین رتبه‌بندی صندوق رفاه دانشجویان در سطح های یک، دو، سه و چهار رتبه‌بندی شدند که به تناسب این رتبه‌بندی ها و ظرفیت پذیرش اتاق ها، نرخ اجاره بها متفاوت است.

 

بر اساس اعلام ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، در حال حاضر بیش از هزار واحد خوابگاهی در سطح دانشگاه های کشور با بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع فضا در حال خدمات رسانی به دانشجویان است.

 

از این تعداد خوابگاه، ۵۰ درصد به دانشجویان دختر و ۵۰ درصد به دانشجویان پسر اختصاص دارد. همچنین حدود ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ دانشجو در این خوابگاه ها سکونت دارند که البته کیفیت این سراهای دانشجویی در شرایط فعلی متفاوت است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------