اینترنت سایت‌های آموزشی ۵۵ دانشگاه و موسسه وزارت علوم رایگان شد



اخبار,اخبار دانشگاه,مشاور وزیر ارتباطات
مشاور وزیر ارتباطات گفت: در حاضر دانشجویان ۵۵ دانشگاه و موسسه با هر اپراتوری قادر به استفاده رایگان اینترنت از سایت‌هایی هستند که مجوز آنها از سوی وزارت علوم به وزارت ارتباطات داده شده است‌.

حسین فلاح معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی در گفت‌و‌گو با تسنیم، پیرو درج گزارش مشکلات رایگان سازی اینترنت دانشجویان برای آموزش مجازی در خصوص چگونگی اجرا شدن طرح رایگان سازی اینترنت گفت: پیشنهاد این طرح نخستین بار از سوی وزارت ارتباطات داده شد. برای این کار ابتدا باید ip آدرس و دامنه سایت دانشگاه‌ها را دریافت می‌کردیم‌. که این کار طی یک هفته اخیر توسط وزارت علوم انجام گرفت و یک لیست شامل 55 دانشگاه و موسسه کشور که همگی زیر مجموعه وزارت علوم بودند به وزارت ارتباطات داده شد‌.

 

وی ادامه داد: در حاضر دانشجویان این 55 دانشگاه و موسسه با هر اپراتوری قادر به استفاده رایگان اینترنت از سایت‌هایی هستند که مجوز آنها از سوی وزارت علوم به وزارت ارتباطات داده شده است‌. به طور مثال دانشجوی دانشگاه شریف به محض ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه خود ترافیک رایگان خواهد داشت.

 

فلاح خاطرنشان کرد: در این لیست به جز یکی دو دانشگاه علوم پزشکی از جمله علوم پزشکی ایران هیچ یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر حضور ندارند و از مسئولین وزارت علوم خواسته‌ایم تا این لیست را کامل کنند‌. همچنین دانشگاه آزاد نیز امروز لیست خود را ارائه کرده است و به محض تایید لیست، سازمان فناوری اطلاعات برای رایگان سازی ترافیک اینترنت آنها نیز اقدام می‌کند‌.

 

مشاور وزیر ارتباطات افزود: یک روز بعد از نامه وزیر علوم به آقای جهرمی، لیست تکمیلی وزارت علوم به وزارت ارتباطات داده شد و مراحل رایگان سازی ایرنترنت مصرفی سایت 55 دانشگاه و موسسه انجام پذیرفت؛ اما اینکه چرا مابقی دانشگاه‌ها در این لیست حضور ندارند مربوط به وزارت علوم می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------