آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

امکان برگزاری مجازی کنکور سراسری وجود دارد



اخبار,اخبار کنکور,کنکور مجازی
رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم به بیان توضیحاتی درباره امکان برگزاری کنکور سراسری به صورت مجازی پرداخت.

علی اکبر صفوی، رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره امکان پذیر بودن برگزاری آزمون‌های سراسری و استخدامی به صورت مجازی با توجه شیوع ویروس کرونا، گفت: امکان برگزاری کنکور سراسری به صورت مجازی از نظر تکنولوژی وجود دارد.

 

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم ادامه داد: در شرایط کنونی هر دانشگاه با استفاده از نرم افزار خاصی که همگی متصل به گوگل هستند آموزش مجازی خود را پیش می برد و  کنکور می‌تواند با هماهنگی در مراکز مختلفی برگزار شود تا حضور داوطلبان در یک مکان در روزهای کرونایی باعث شیوع بیشتر ویروس نشود.

 

او گفت: نیازمند یک نرم افزار بخصوص که بتواند در یک زمان واحد پذیرای یک میلیون داوطلب باشد نیستیم و می توان از نرم افزار ها و زیر ساخت های موجود استفاده کرد.

 

صفوی تاکید کرد: فقط تاکنون اراده و همت برای برگزار کردن آزمون‌ها به صورت مجازی به وجود نیامده است.

 

او درباره برگزاری دروس عملی به صورت مجازی گفت: دروس عملی به هر نحوی که امکان پذیر بوده در دانشگاه ها برگزار شده، اما کیفیت برگزاری آن با هم متفاوت است.

 

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ادامه داد: برای بخشی از دروس عملی امکان آموزش به صورت مجازی وجود دارد. برخی از دانشگاه‌ها برای آموزش درس فیلم ضبط کرده و برای دانشجویان ارسال می‌کنند که حداقل کاری است که می‌توان انجام داد اما مطلوب نیست.

 

صفوی با بیان اینکه دانشجو باید با درس درگیر شود، ادامه داد: به عنوان مثال برای دامپزشکی فیلم تهیه کردن حداقل کار است، اما ۹۰ درصد دانشگاه‌ها به همین شیوه کار‌های خود را پیش برده اند.

 

او افزود: دروس عملی را می‌توان به صورت آزمایشگاه‌های مجازی و یا شبیه سازی شده از راه دور ارائه کرد. نرم افزار‌های شبیه سازی وجود دارد و در حال راه اندازی سایتی هستیم که تمام دانشگاه بتوانند از امکانات آموزش مجازی دروس عملی در آن برخوردار شوند.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز توضیح داد: ۱۰ تا ۲۰ درصد دروس عملی نیز وجود دارند که در هر صورت باید حضوری برگزار شوند، اما باز هم می‌توان به دانشجو از ۱۰۰ درصد محتوای دروس عملی ۷۰ درصد اطلاعات را به صورت مجازی منتقل کرد و دانشجویان در زمان‌هایی که امکان حضور دانشجو وجود داشته باشد، به صورت طبقه بندی شده به دانشگاه مراجعه کنند.

 

باور برگزاری کلاس های عملی به صورت مجازی وجود ندارد

مدیر کل آموزش های الکترونیک وزارت علوم اظهار کرد: امکان برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی وجود دارد، اما باور ، دانش و جدیت آن در خیلی از مسئولان دانشگاهی وجود ندارد.

 

صفوی درباره اقدامات دانشگاه ها برای کمک به دانشجویانی که از امکانات آموزش مجازی مثل گوشی و یارانه برخوردار نیستند، گفت: دانشگاه‌ها اغلب وقتی دانشجو نیاز مالی داشته باشد به آن‌ها کمک می‌کنند، اما باید دقت کنیم که فقر در کشور جدی است و امکان اینکه برخی از دانشجویان گوشی نداشته باشند وجود دارد. تنها راهکار برای کمک به این دانشجویان هم این است که کمک‌های مالی برای تهیه این امکانات به آن‌ها ارائه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------