سهم ۶۰ درصدی سابقه تحصیلی در قبولی کنکور از سال ۱۴۰۲



منصور کبگانیان،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
کبگانیان گفت: در سال ۱۴۰۲ قرار است، ۶۰ درصد سابقه تحصیلی در قبولی کنکور تحت عنوان امتحانات نهایی و تشریحی سهم داشته باشد.

به گزارش برنا، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور با اشاره به جلسه ۱۵۷ از شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، اظهار کرد: مطابق ماموریتی که از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده بود، بسیاری از جوانان چشم انتظار اجرایی شدن مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی هستند تا مدتی کاملا رصد خواهد شد.

 

وی باتاکید بر اهمیت این مصوبه مهم و ملی افزود: امروز جلسه سوم از رصد و راهبری اجرای این مصوبه سنجش و پذیرش بود.

 

کبگانیان بیان کرد: ما وظیفه داریم مانع و مشکلات این مصوبه راحل کرده و هماهنگی لازم در دستگاه‌های ذی ربط را انجام دهیم. خوشبختانه در این جلسه همه اعضای حقیقی و حقوقی حضور داشتند.

 

دبیرستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور با اشاره به حضور وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آنان مطالبی را به عنوان مشکلات اجرایی پیش رو مطرح کردند.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ قرار است، ۶۰ درصد سابقه تحصیلی در قبولی کنکور تحت عنوان امتحانات نهایی و تشریحی سهم داشته باشد.

 

کبگانیان با اشاره به علت اجرایی نشدن مصوبه مجلس عنوان تحت عنوان اینکه کنکور به شکل سابقه تحصیلی و سوالت تشریح پیش رود گفت: مشکلاتی را در این خصوص باید حل کرد. مهم ترین مشکل هوشمندسازی این امتحانات است. که وزیر علوم و ورئیس سازمان سنجش طرح بسیار مطلوبی را در این خصوص ارائه دادند.

 

دبیر ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور افزود: با این کار هم استفاده از فناوری اطلاعات و هوشمندسازی، هم ارائه سوالات و هم تصحیح سوالات تشریحی در محیطی کاملا امن و بدون خطا انجام پذیرد همچنین با این اقدام تعارض بین مناطق مختلف حل می شود.

 

وی با اشاره به گلایه هایی در استان های مختلف تبعیضاتی ایجاد می‌شود تشریح کرد: با هوشمند سازی این اتفاقات حل خواهد شد. با امکان فناوری اطلاعات مشکل حضور مصحح در استان های دیگر حل خواهد شد.

 

کبگانیان با اشاره به تکرارپذیری سوالات اظهار کرد: وزارت اموزش و پرورش و وزارت علوم در حال انجام اقدامات لازم در این خصوص هستند.

 

وی افزود: مکانیزه کردن و هوشمندسازی نیاز به حمایت‌هایی از طرف سازمان برنامه و بودجه داشت که معاون این سازمان در جلسه حاضر بودند و در خصوص جایگاه هایی که در بودجه سال آینده وجود دارد راهنمایی هایی انجام داده و قول همکاری بیشتر در این زمینه داده شد.

 

کبگانیان تصریح کرد: اشکالات مانع از اجرا حل خواهد ضد. آیین نامه ها و مطالبی را در مصوبه به شورای سنجش و پذیرش ارجاع داده شد و خواهش کردیم تا در این زمینه نیز تعجیل ایجاد شودو بر ابلاغ این موارد تاکید شد.

 

وی با اشاره به اینکه آیین نامه ها ابهامات داوطلبان ورود به آموزش عالی را حل می‌کند گفت: وزیر علوم نیز این هماهنگی را انجام خواهد داد. به نظر می‌رسد گزارش مطلوبی را با نکات مختلف برای هفته آینده خواهیم داشت.

 

کبگانیان در پایان تصریح کرد: ریاست جمهوری هفته گذشته جمع بندی کردند که در سورای عالی ستاد نقشه این کار به طور جدی بررسی کامل شود نتیجه را در صحن شورای عالی ارائه خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------