نصب اسکنر فوق پیشرفته برای اسکن پاسخنامه‌های کنکور ۱۴۰۱/ اعلام سریع نتایج



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اقدامات ویژه این سازمان در راستای افزایش امنیت کنکور1401 خبر داد. 

به گزارش فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز گفت: خدا را شاکریم که فرایند آزمون سراسری به صورت کامل به گام های آخر می‌رسد، آزمون را با رشته هنر در روز هشتم تیرماه آغاز می‌کنیم، دیروز موفق شدیم اولین دستگاه فوق پیشرفته اسکنر را برای اسکن پاسخنامه ها در کرج نصب کنیم.

 

وی ادامه داد: تعداد پاسخنامه ها از یک میلیون و پانصد به ۴ میلیون و پانصد رسیده و ما دستگاه فوق پیشرفته با دقت بالا را نصب کردیم. اقدامات بسیاری هم برای ارتقای امنیت آزمون انجام شده است.

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال دو نفر ۸۱ ساله، دو نفر ۷۵ ساله، سه نفر ۷۴ ساله، یک نفر ۷۳ ساله و چهار نفر ۱۳ ساله در کنکور حضور دارند.

 

* حضور داوطلب کنکور با والدینشان در شبکه‌های مدعی تقلب جرم است

 وی درباره امنیت آزمون سراسری و برخورد با داوطلبان عضو کانال‌های فروش سوالات گفت: ۹۵ درصد شبکه‌های اجتماعی بیشتر به انگیزه اخاذی و دریافت پول از داوطلبان تشکیل شدند و هیچگونه فعالیتی برای کشف سوال ندارند، پول می‌گیرند و پنهان می‌شوند، معمولا مدارک شناسایی از داوطلب می‌گیرند و از این مساله برای اخاذی استفاده می‌کنند، من خواهشم از داوطلبان این است که قبل از آزمون این شبکه ها را ترک کنند زیرا بعدا دچار مشکل می شوند، حضور داوطلبان یا پدر و مادرشان در شبکه‌های مدعی تقلب جرم است.

 

وی افزود: عده‌ای هم تلاش می‌کنند که به سوالات دسترسی یابند، یکی از سخت ترین قرنطینه‌ها مربوط به آزمون‌های سازمان سنجش است. دفترچه ها شخصی سازی می شود، پلمب می شود و پلاستیک از سوی خود داوطلب باز می‌شود و کسی به سوالات دسترسی ندارد.

 

پورعباس گفت: وقتی دفترچه مقابل داوطلب قرار می‌گیرد تلاش برای تقلب انجام می‌شود که مهم‌ترین اقدام عکس گرفتن از سوالات است، از گردنبند طبی دوربین دار تا دکمه دوربین دار استفاده می‌کنند، عده‌ ای اجیر می‌شوند که فقط از سوالات کنکور عکس بگیرند که این افراد را شناسایی کرده‌ایم و برخورد ویژه ای با آنها انجام می‌ شود. هرگونه اقدامی در این زمینه برخرد قانونی دارد.داوطلبان محرومیت ده ساله از آزمون را دارند و برای بقیه حکم زندان صادر می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته نمونه های تلاش برای تقلب داشتیم، امسال امنیت ازمون افزایش یافته است، حدود نیم ساعت تا سه ربع زمان طول می‌کشد که از سوالات عکس گرفته و کلید آن را تولید کنند و دلیل اینکه پاسخنامه هر درس جداگانه تهیه شده و پس از گذشت زمان پاسخگویی از داوطلب گرفته می‌شود، همین است.

 

رئیس سازمان سنجش گفت: نظارت شدید نامحسوس بر داوطلبان اعمال می‌شود تا حداقل خطا در مسیر آزمون باشد، امسال گشت فیزیکی و بدنی را به طور کامل اجرا می‌کنیم. از داوطلبان خواهش می‌کنم به هیچ وجه موبایل با خودشان نیاورند، همراه داشتن موبایل جرم است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به دستگاه‌هایی که با کمک شرکت های دانش بنیان طراحی کردیم امسال انتظار داریم امنیت ازمون بسیار افزایش یابد. تقلب ها در زمان کرونا که امکان بازرسی بدنی نبود انجام شد اما امسال در نطفه خفه می شود.

 

 * سوالات کنکور محتوایی است

پورعباس گفت: سوالا ازمون بر مبنای محتوای کتب درسی است و عزیزانی که بر کتب درسی تمرکز می کنند، موفق می شوند. اقبال از رشته ها بسیار هوشمندانه شده و هدایت تحصیلی بر مبنای بازار کار صورت می‌گیرد و مثل قبل بر اساس توصیه های اطرافیان نیست.

 

وی درباره امنیت ازمون ۱۴۰۱ افزود: عوامل اجرایی به نسبت افزایش فعالیت های کنکور افزایش یافته است، تعداد عوامل اجرایی دو یا سه برابر شده است.

 

* اعلام نتایج اولیه کنکور اواسط مرداد

به گفته پورعباس، براساس پیش بینی ها اواسط مردادماه اعلام نتایج اولیه را داریم، انتخاب رشته در دهه سوم مرداد انجام می شود و نتیجه نهایی هفته اخر شهریور است.

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره مصوبه جدید کنکور نیز گفت: در ابتدا سوابق تحصیلی که توسط وزارت آموزش و پرورش تولید می شود باید به صورت صد در صد در پذیرش تاثیر می‌داشت اما این‌کار صورت نگرفت و فقط سال دوازدهم انجام شد، در سال ۹۲ قانون جدید در مجلس داشتیم که گفتند به میزان‌ امکان باید به سمت سوابق تحصیلی برویم و ۸۵ درصد ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی را داشته باشیم که به این‌ میزان نزدیک هستیم، امسال ۴۰ درصد ۱۰ درس سال دوازدهم تاثیر مثبت دارد، مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در تیر سال گذشته ابلاغ شد که دچار مشکل شد چون عجله ای تصویب شده بود، پس از آن‌ نشست های متعددی برگزار شد که اصلاحیه صورت گرفت و به نقطه ای رسیدیم که مصوبه اجرا شود.

 

وی ادامه داد: نقاط مورد اختلاف در تاثیر قطعی یا مثبت و زیرگروه ها بود، اصلاحیه در جلسه دو هفته پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و منتظر ابلاغ آن هستیم، اگر ابلاغ شود برای سال ۱۴۰۲ بر مبنای مصوبه عمل می کنیم. طبق قانون پس از آزمون سراسری امسال باید درباره آزمون سال بعد اطلاع رسانی کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------