ظرفیت پذیرش کنکور ارشد ۹۸ تغییر نمی کند



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد سیاست این سازمان و وزارت علوم برای افزایش یا عدم تغییر ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در کنکور ارشد ۹۸ به علت کنترل کیفیت، افزایش نمی یابد. 

ابراهیم خدایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ظرفیت‌های پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد ۹۸ هنوز نهایی نشده است با این حال، افزایشی را پیش بینی نمی‌کنیم.

 

وی دلیل این امر را سیاست وزارت علوم دانست و خاطرنشان کرد: به اندازه کافی در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد، ظرفیت اعمال شده است بنابراین سیاست افزایشی در پیش نداریم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ کمابیش مشابه سال قبل است.

ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال ۹۷ حدود ۱۷۰ هزار نفر اعلام شده بود.

کارت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد تا فردا چهارشنبه ۲۲ خردادماه توزیع می‌شود و داوطلبان در این بازه زمانی مهلت دارند نسبت به دریافت این کارت از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

 

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته، در ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار می‌شود.

 

در آزمون صبح پنجشنبه ۲۳ خرداد ۲۹۹ هزار و ۵۶۴ داوطلب در ۳۲ کد رشته، در بعدازظهر پنجشنبه ۲۳ خرداد ۸۲ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۶۳ کد رشته و در صبح جمعه ۲۴ خرداد ۲۷۳ هزار و ۳۱۰ داوطلب در ۳۶ کد رشته به رقابت می‌پردازند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------