وزیر علوم: مشکلات ارزی دانشجویان اعزامی تا ۲ ماه آتی رفع می شود



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشکلات ارزی دانشجویان برای اعزام به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور تا دو ماه آینده برطرف می شود.

«منصور غلامی» امروز - دوشنبه - در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد اعزام دانشجویان تحصیلات تکمیلی به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور اظهار داشت: تا سال گذشته مشکلی در اعزام این افراد به خارج از کشور نداشتیم اما در سه ماه اخیر به دلیل محدودیت در منابع ریالی و ارزی که در تخصیص‌ها اتفاق افتاده است فرآیند این اعزام‌ها کُند شد.

 

وی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی قول مساعد دادند که تخصیص ارز برای اعزام فرصت های مطالعاتی دانشجویان و اعضای هیات علمی تا دو ماه آینده حل شود.

وزیر علوم همچنین درباره انتقال یافته ‌های علمی دانشگاه‌های داخل به خارج از کشور خاطرنشان کرد: انتقال دستاوردهای علمی بر اساس چاپ مقاله است. در گذشته برای چاپ مقالات از سوی مجلات خارجی هزینه‌ای مطالبه می‌ شد و دانشگاهیان به راحتی این هزینه‌ها را پرداخت می کردند.

 

غلامی ادامه داد: این هزینه‌ها در حال حاضر با نرخ ارز آزاد تامین می‌شوند و دانشگاه ها از مسیرهایی که در سیستم‌های صرافی وجود دارد باید این هزینه‌ها را تامین کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------