آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان رشته‌های بدون کنکور اعلام شد/خالی ماندن حدود نیمی از ظرفیت‌ها



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه,  رشته‌های بدون کنکور
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از ۲۸۶ هزار داوطلب در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: تاریخ و نحوه انتخاب فهرست اسامی کدرشته‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد. 

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شد و این مهلت تا ۲۸ شهریور ماه ادامه داشت. دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ نیز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت وتمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی می توانستند بر اساس این دفترچه و اصلاحات اعلام شده اقدام کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: هر داوطلب برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا ۲۸ شهریور می‌توانست تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند و برای این کار باید علاوه بر دفترچه راهنمای ثبت‌نام به اطلاعیه‌های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ مراجعه کند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار نهایی اعلام شده از سوی این سازمان تعداد ۲۸۶ هزار و ۲۱۷ داوطلب در رشته‌های فوق ثبت نام کردند و تاریخ و نحوه ای انتخاب فهرست اسامی کدرشته‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

توکلی گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون در نظر گرفتن دانشگاه‌ آزاد تعداد ۵۹۶ هزار و ۸۸ نفر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------