جزئیات آماری رشته‌های بدون کنکور/علوم انسانی در صدر بدون آزمون‌ها



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به جزئیات آماری رشته های بدون کنکور پذیرش مهرماه ۹۸ گفت: علوم انسانی دارای بیشترین انتخاب از سوی متقاضیان رشته های بدون کنکور است.

حسین توکلی در گفتگو با  مهر جزئیات آماری پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) پذیرفته شده اند را به تفکیک دوره و گروه آزمایشی اعلام کرد.

 

وی افزود: نتایج نهایی متقاضیان رشته های بدون کنکور پس از ثبت نام و انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و در نهایت ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شدند.

 

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شده نهایی تعداد ۲۴ هزار و ۲۱۹ نفر در دوره روزانه، تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۵ نفر در دوره شبانه، تعداد ۱۳۹ هزار و ۳۸۲ نفر در پیام نور، تعداد ۶۶ هزار و ۶۱۹ نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، تعداد ۱ هزار و ۲۱۳ نفر در پردیس خودگردان دانشگاهها، تعداد ۱ هزار و ۹۵۱ نفر در دوره های مجازی دولتی، تعداد ۲ هزار و ۸۲۷ نفر در دوره های مجازی غیردولتی پذیرفته شده اند.

 

جدول آماری پذیرفته شدگان بدون کنکور پذیرش مهرماه سال ۹۸

 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور

 

وی یادآور شد: از تعداد ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شده نهایی تعداد ۵۸ هزار و ۶۴۱ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد ۳۰ هزار و ۱۹۰ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، تعداد ۱۳۷ هزار و ۳۱۸ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۸ هزار و ۲۴۴ نفر در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۳ هزار و ۲۳ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی پذیرفته شده اند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: از میان ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شده نهایی در رشته های بدون کنکور تعداد ۱۴۰ هزار و ۷۷۱ نفر معادل ۵۶.۹۰ درصد پذیرفته شدگان زن هستند و تعداد ۱۰۶ هزار و ۶۴۵ نفر معادل ۴۳.۱۰ درصد پذیرفته شدگان مرد هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------