آیا دانشجویان می‌توانند در کنکور شرکت کنند؟



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
هر چه به زمان ثبت‌نام کنکور ۹۹ نزدیک می‌شود سؤالات درباره این آزمون سراسری بیشتر می‌شود؛ یکی از سؤالات مهم این است که آیا دانشجویان دانشگاه‌ها می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند؟ 

به گزارش  آنا، هر چه به زمان ثبت‌نام کنکور ۹۹ نزدیک می‌شود سؤالات درباره این آزمون سراسری بیشتر می‌شود یکی از سؤالات مهم این است که آیا دانشجویان دانشگاه‌ها می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و اگر می‌توانند چه ضوابطی باید رعایت شود؟

 

اساساً دانشجویان دانشگاه‌های کشور به دو دسته رایگان و شهریه‌پرداز تقسیم می‌شوند. از آنجایی‌که هزینه تحصیل دانشجویان دوره‌های رایگان یا همان روزانه را دولت پرداخت می‌کند کمی قوانین سختگیرانه‌تری دارد.

 

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه سال ۹۸ که نمی‌توانند در آزمون سراسری سال ۹۹ شرکت کنند اما پذیرفته‌شدگان سال ۹۷ و قبل از دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها به شرط انصراف از تحصیل تا تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۸ می‌توانند در آزمون سراسری سال ۹۹ ثبت‌نام کنند.

 

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه سال ۹۸ فقط می‌توانند برای دوره‌های شبانه، پیام‌نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کنند.

 

دانشجویان پذیرفته شده در دوره‌های شبانه، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام‌نور، غیرانتفاعی، پردیس دانشگاه‌ها می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری سال ۹۹ شرکت کنند. این دانشجویان در صورت قبولی باید از رشته قبلی خود انصراف دهند. این دانشجویان در صورت قبولی نمی‌توانند در رشته‌های قبلی خود ادامه تحصیل دهند.

 

دانشجویان مشمول نظام وظیفه در صورتی‌که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند باید برای ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۹ مقررات نظام وظیفه را مد نظر قرار دهند.

 

دانش آموختگان دوره کارشناسی هم می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کنند.

 

دانش‌آموختگان دوره کارشناسی روزانه هم‌چنین می‌توانند براساس رأی دیوان عدالت اداری بار دیگر برای تحصیل در این دوره‌ها در کنکور سراسری شرکت کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------