راهکار وزارت علوم برای پیشگیری از تقلب در امتحانات مجازی



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ارزیابی مستمر از دانشجویان در طول نیمسال تحصیلی، مانع بروز تقلب در امتحانات مجازی پایان نیمسال می‌شود.

 به گزارش ایرنا ؛علی خاکی صدیق روز پنجشنبه درباره تدابیر این وزارتخانه برای کاهش تقلب های مجازی در امتحانات پایان ترم جاری دانشجویان تاکید کرد: بر اساس دستورالعملی که از فروردین در قالب نامه ای به دانشگاه ها ارسال کردیم، ارزیابی در دوره آموزش الکترونیکی باید مستمر باشد.

 

وی اظهار داشت: به این معنا که استاد در طول ترم باید دانشجو را مرتب تحت ارزیابی داشته باشد که این امر از طریق پروژه، تمرین و برنامه های شفاهی در طول ترم میسر می شود.

 

معاون آموزشی وزیر علوم، گفت: ارزیابی ها نباید با یک امتحان پایان ترم مبنا قرار گیرد، هر چند در ترم های حضوری هم بهترین روش ارزیابی همین روش است.

 

خاکی صدیق تاکید کرد: تمام نمره دانشجو از درس نباید با یک ارزیابی نهایی اعمال شود و برای برخورد مجازی هم دستورالعمل هایی به دانشگاه ها ارسال شد که تقلب را کاهش داد.

 

وی افزود: با این حال هر نوع امتحانی هم از دانشجویان گرفته شود، باز هم عده ای با بی توجهی به دنبال کسب نمره از طریق تقلب هستند.

 

گزارشی از تقلب مجازی دریافت نشده است

این مسوول وزارت علوم خاطر نشان کرد:‌ هنوز امتحانات پایان ترم دانشگاه ها شروع نشده است و گزارشی در مورد تقلب های مجازی در اختیاری وزارت علوم قرار نگرفته است.

 

خاکی صدیق افزود: گزارش ها در حد شنیده ها از تقلب در فضای مجازی است و مورد مکتوبی هنوز دریافت نشده است. 

 

پدیده همیار تقلب این روزها به علت گسترش آموزش های الکترونیکی و به موازات آن برگزاری امتحانات پایان ترم مجازی میان برخی از دانشجویان دیده می شود. آنها در ازای پرداخت مبلغی، از سایر دانشجویان می خواهند به جای آنها امتحان دهند یا تمرین و مسأله هایشان را حل کنند.

 

وزارت علوم در این زمینه اعلام کرد که گزارش برخی از این سایت و کانال های غیرمعتبر و متخلف به دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------