باید بین سنجش و پذیرش در کنکور تمایز ایجاد کرد/ لغزشی در برگزاری آزمون وجود ندارد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, سعیدرضا عاملی
دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه داوطلبان بدانند اکنون لغزشی در کنکور وجود ندارد، گفت: دانش آموزانی که در حال حاضر در معرض کنکور هستند، نباید این تردید برایشان ایجاد شود که در رابطه با کنکور لغزشی ایجاد شده است.

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مذاکره با مجلس جدید درباره توانمند سازی مسیر سنجش و پذیرش کنکور و چگونگی شکل گیری آن توضیح داد: کارشناسی کردن در این زمینه یک امر کلی است. کنکور یک ارزیابی سنجش مقطعی است که دانش آموز وارد جلسه امتحان می‌شود و باید ظرف مدت چهار ساعت توانایی خود را نشان دهد.

 

عاملی با بیان اینکه هر روال جدیدی بعد از دو سال نتیجه آن مشخص خواهد شد، گفت: از حیث اینکه این روش امن، سالم و قابل اعتنایی است، نباید آن را نادیده گرفت تا بتوانیم به یک روال جدید برسیم. نکته حائز اهمیت این است؛ اگر هر تصمیم جدیدی بخواهیم بگیریم آثار آن بعد از دو سال نمایان می‌شود.

 

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه داوطلبان بدانند اکنون لغزشی در کنکور نیست، گفت: دانش آموزانی که در حال حاضر در معرض کنکور هستند، نباید این تردید برایشان ایجاد شود که برای کنکور لغزشی ایجاد شده است. بحث کارشناسی و مطالعه تجربیات موفق جهانی نشان می‌دهد که ما باید بین سنجش و پذیرش تفاوت قائل شویم.

 

وی خاطر نشان کرد: به این صورت که یک سیستم خارجی و بیرونی وضعیت داوطلبان را می‌سنجد و دانشگاه‌ها بر اساس ضوابط عمومی و ضوابط خاص خود داوطلبان را پذیرش می‌کنند؛ البته ده دانشگاه برتر شرایطی دارند که ممکن است، دانشگاه‌های دیگر این شرایط را نداشته باشند.

 

عاملی در خصوص اینکه باید میان حوزه سنجش و پذیرش تمایز ایجاد شود، بیان کرد:  لذا حوزه کارشناسی ما به این جمع بندی رسیده که باید بین حوزه سنجش و پذیرش تمایز ایجاد کرد و نکته دیگر این است که سنجش باید یک مسیر فرایندی باشد که طی سه چهار سال یا مقطع طولانی‌تری توانایی‌های دانش آموز سنجیده شود و در نهایت به اثبات برسد که برای رشته‌ای خوب است و برای رشته دیگر توانمندی های لازم را ندارد.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که نظر مجلس در این رابطه چه بوده است؟ گفت: فعلا این روند باید در فرایند کمیسیون تخصصی مجلس قرار گیرد تا نتیجه و نظرات درباره آن اعلام شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------