آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

حداقل و حداکثر حقوق دریافتی اعضای هیات علمی پس از همسان‌سازی اعلام شد



 وزارت علوم  ,اخباردانشگاه ,خبرهای دانشگاه
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به تشریح میزان دریافتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها پس از همسان‌سازی پرداخت و گفت: حداکثر دریافتی حقوق اساتید پس از همسان‌سازی حدود ۳۳ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان و حداقل حقوق نیز ۱۲ میلیون تومان خواهد بود. 

به گزارش ایسنا، دکتر محمدتقی نظرپور ضمن تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم با حقوق اعضای هیات علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دقت نظر و اهتمام لازم را داشتند؛ گفت: این موضوع که یکی از دغدغه‌های نظام آموزش عالی در بدنه آموزشی بود و عدم برقراری توازن و عدالت در پرداخت‌های یکسان اعضای هیات علمی دو وزارت، در نحوه ارائه و کیفیت آموزش نیز تاثیرگذار شده بود.

 

وی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اخذ مجوز از دستگاه‌های ذیربط، جزء (۲) بند (و) تبصره (۲) موضوع همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دو وزارت انجام شده است که قطعاً باید ضوابط و مقررات خاص آن نیز رعایت شود.

 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های نظام آموزش عالی کشور در عدم برقراری توازن و عدالت در پرداخت‌های یکسان اعضای هیات علمی دو وزارت بوده است که این موضوع در نحوه ارائه و کیفیت آموزش نیز تاثیرگذار بود. پس از ابلاغ ماده واحده، تبصره‌ها و ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به دستگاه‌های اجرایی و اخذ مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط این تکلیف قانونی اجرایی شد.

 

وی تاکید کرد: مسلما اجرای قانون مربوطه، با توجه به شرایط هر عضو هیات علمی که دارای چه سوابق خدمتی، چه مرتبه علمی و یا دارای چه مسئولیت اجرایی هستند، حقوق متفاوتی هم دریافت می کنند.

 

نظرپور افزود: اجرای قانون مربوطه، با توجه به شرایط هر عضو هیات علمی که دارای چه سوابق خدمتی و یا چه مرتبه علمی هستند، متفاوت است.

 

دکتر نظرپور همچنین اظهار داشت: پس از تصویب قانون و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها، به‌دلیل تفسیر متفاوت از متن مصوبه، برخی دانشگاه‌ها اقدام به صدور احکام نمودند که موجب افزایش حقوق بالای اعضای هیات علمی شد.

 

وی تصریح کرد: این موضوع بلافاصله با ارسال بخش‌نامه‌ای از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مبنی‌بر این‌که حقوق اعضای هیات علمی پس از اعمال همسان‌سازی، نباید بیشتر از ۱۵ برابر حداقل حقوق که نهایتاً معادل مبلغ ۳۳۷,۰۲۰,۰۰۰ ریال (۳۳ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان) باشد، تصحیح شد. لذا برخی احکام منتشر شده در برخی سایت‌های خبری و فضای مجازی مربوط به زمان قبل از بخش‌نامه ارسالی وزیر علوم است.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر نظرپور خاطرنشان کرد: نکته قابل‌توجه این‌که کنترل سقف مبلغ حقوق پرداختی در طول سال ۱۴۰۰ است. لذا در صورت اشتباه محاسبه در پرداخت‌ها امکان اصلاح آن در ماه‌های آینده و نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ برای دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد بود.

 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین در پاسخ به برخی از نظرات انتقادی مخاطبان، نسبت به این موضوع، اظهار کرد: پایه و مرتبه اساتید دانشگاه‌ها با توجه به ساعات موظف آموزش، پژوهش و مدیریت متفاوت است و این‌گونه نیست که هر عضو هیات علمی دانشگاه حتماً حقوق بالایی دریافت می‌کند. به عنوان مثال یک استادیار پایه یک در بدو استخدام بعد از همسان‌سازی حقوق با همکاران هیات علمی غیربالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی حداکثر دریافتی‌اش حدود ۱۲ میلیون تومان است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------