نکات ریز اما مهم برای داشتن تناسب اندام



برای داشتن تناسب اندام,حفظ تناسب اندام,نکات طلایی رسیدن به تناسب اندام

برای داشتن تناسب اندام

 

نکات مهمی که برای داشتن تناسب اندام باید بدانید

ورزش یکی از بهترین گزینه ها برای تناسب اندام می باشد، ولی فقط گزینه برای آن به حساب نمی آید. نکته های زیادی درباره تناسب اندام وجود دارند که دقت به آنها از اهمیت ویژه ای بهره مند است. رعایت این نکته های ساده و کاربردی شما را خیلی بیشتر به هدف هایتان می رساند.

چند نکته برای داشتن تناسب اندام

تلاش نکنید کالری ذخیره کنید

نخوردن صبحانه یا شام سبب می شود بعدا بیشتر به طرف غذاهای پرکالری و پرخوری بروید. خیلی از اشخاص برای کاهش کالری دریافتی روز و یا ذخیره مقدار کالری که دریافت می کنند برای نهار و شام، صبحانه را نمی خورند، ولی این کار نتیجه عکس خواهد داشت.

 

بررسی ها نشان داده است که اشخاص با نخوردن صبحانه در آغاز روز، کالری بیشتری در ادامه می گیرند و بیشتر ریزه خواری میکنند و مواد چرب و شیرین هم بیشتر مصرف میکنند. صبحانه از اشتهای کاذب، روی آوردن به خوردن هله هوله در همه روز پیشگیری خواهد کرد. به عنوان صبحانه تلاش کنید غذایی پروتئینی بخورید تا در ادامه روز انرژی بیشتری داشته باشید.

 

زمانی که بیش از اندازه به خود گرسنگی می دهیم باعث انتخاب های بد غذایی می شویم، یعنی فشار گرسنگی به قدری بالا است که اجازه نمی دهد فکر کنید غذایی که می خواهید بخورید سالم است یا نه. تلاش کنید در طی روز تعداد وعده های خود را به چند وعده کوچک افزایش دهید. گرسنگی دادن به خود، راه کار کاهش وزن نیست.

 

برای داشتن تناسب اندام,حفظ تناسب اندام,نکات طلایی رسیدن به تناسب اندام

برای حفظ تناسب اندام

 

کربوهیدرات ها را حذف نکنید 

حذف کربوهیدرات ها مثل نان سبوس دار باعث می شود بسیار زود حس خستگی، سستی و بداخلاقی کنید بنابراین انواع صحیح را بخورید.

 

سر وقت و منظم غذا بخورید

این کار سبب می شود شما سر ساعت خاصی گرسنه شوید و به جز آن، میل به خوردن نداشته باشید. برای وعده ها و بین وعده ها، زمان خاصی را مشخص کنید و هر چیزی که قرار است مصرف کنید را تنها در این وقت ها بخورید. این کار سبب می شود کالری دریافتی تان را هم زودتر بسوزانید.

 

ورزش و غذای سالم دو موضوع مهم در تناسب اندام

این همیشه کاهش وزن نیست که مهم است، چنانچه بدن خود را دوست دارید و می خواهید از آن مواظبت کنید، ورزش کنید و خوب غذا بخورید. عادت های غذایی سالم را به برنامه های روزانه ی خود اضافه کنید و تلاش کنید هر روز، هر چند کم ورزش کنید. ورزش و غذای به اندازه شما را از درون و بیرون سالم می کند.

 

لازم نیست به مدت طولانی ورزش کنید

برای اینکه نتیجه بهتری از تمرین های ورزشی خود ببینید، نیاز نیست به مدت طولانی ورزش کنید. تمرین های اینتروالی که دارای سرعت کم و استراحت در بین تمرین ها هستند نیز می توانند به تناسب اندام شما کمک کنند.

 

برای داشتن تناسب اندام,حفظ تناسب اندام,نکات طلایی رسیدن به تناسب اندام

نکات طلایی رسیدن به تناسب اندام

 

میوه و سبزیجات زیاد بخورید

در طی روز 5 واحد میوه و سبزی استفاده کنید. میوه و سبزیجات دارای کالری خیلی کم، قدرت چربی سوزی بالا و فیبر بسیار هستند که سبب می شود بیشتر لاغر شوید و کمتر گرسنگی بکشید.

 

تحرک بیشتری داشته باشید

این حقیقت که باید تحرک بیشتری داشته باشید تا وزن کم کنید را هیچ وقت نمی توانید از کاهش وزن و تناسب اندام جدا کنید. تنبلی را کنار بگذارید و به یک شخص پر جنب و جوش و فعال تبدیل شوید تا متابولیسمتان بالا برود و زودتر به وزن ایده آل خود برسید. توصیه می کنم که لااقل هفته ای سه مرتبه و به مدت نیم ساعت فعالیت ورزشی داشته باشید. 

 

زمان یادتان نرود

با توجه به اصل واقع‌گرایی باید به زمان هم برایتان مهم باشد. چنانچه با توجه به جزئیات برنامه 3 ماهه برای کاهش وزن خوددارید باید قول دهید که بیشترین تلاش خود را در رسیدن به هدفتان در زمان مشخص انجام می‌دهید.

 

اینک که روشهای انتخاب اهداف هوشمندانه را در مورد کاهش وزن می‌دانید چنانچه تصمیم به انجام آن رادارید، همین حالا کاغذ برداشته و طبق فاکتورهای گفته شده هدف ها خود را نوشته و مرور کنید.

 

برای داشتن تناسب اندام,حفظ تناسب اندام,نکات طلایی رسیدن به تناسب اندام

برای داشتن تناسب اندام چه کارهایی باید انجام دهیم

 

باز هم؛ آب بنوشید!

برای هزارمین بار می گوییم که بیشتر آب بنوشید. در نوشیدن آب برای کاهش وزن و تناسب اندام بیشتر، موارد زیر را رعایت کنید:

 

- آب باید هم دمای محیط باشد.

- در وضعیت نشسته آب بنوشید.

- نیم ساعت پیش از غذا آب بنوشید تا ظرفیت معده و اشتها را کاهش دهد.

- چنانچه حس گرسنگی کردید، قدری آب بنوشید شاید این حس در حقیقت به وجود آمده از تشنگی باشد که در بیشتر زمانها، مغز پیام آن را با گرسنگی اشتباه می گیرد.

- ولی خوردن نوشیدنی های بانمک را کمتر کنید ( نوشیدنی هایی که درصد بالایی از نمک را دارا هستند )

 

غلات کامل بخورید 

غلات کامل مثل برنج قهوه ای، جو، گندم کمک می کند کالری کمتری استفاده کنید و کلسترول خون تان را هم بهتر کنید.

 

هیچ غذایی را ممنوع نکنید

به ویژه آنهایی را که بیشتر دوست دارید، چون ممنوع کردن آنها، سبب می شود که ولعتان زیاد شود و در وقتهایی که به دست می آورید، دست به پرخوری خیلی زیاد بزنید و در نتیجه، با پشیمانی و ناامیدی زیاد از ادامه رژیم غذایی، روبرو شوید. در عوض این کار را انجام دهید:

 

غذاهایی را که دوست دارید در میزان کم در رژیم تان قرار دهید و یا اینکه برای آنها در یک یا دو روز در هفته، کالری اضافی ذخیره کنید تا خوردن آنها اشکالی برایتان به وجود نیاورد.

 

استفاده از شکر و غذاهای سرخ شده را کم کنید

در نیم‌قرن اخیر، غذای بخش وسیعی از جامعه های گوناگون تغییرات زیادی داشته است و این ۳ مورد که از آنها نام بردیم به‌سرعت وارد خیلی از غذاها و وعده‌های غذایی ما شدند. البته خودمان نیز تقصیر نداریم.

 

باید قبول کنیم که حذف این ۳ مورد (شکر، آرد گندم و غذاهای سرخ‌شده) از چرخه غذایی ما دیگر خیلی دشوار شده است. اما فردی که هدفش رسیدن به وزن کمتر و سلامت بیشتر است باید تا حد امکان غذاهای سالم‌تر را انتخاب کند.

 

مثلا مواد غذایی که به‌صورت طبیعی شیرین هستند مصرف کنید یا از نان جو به‌جای نان گندم استفاده کنید. همینطور به‌جای سرخ کردن غذاها آن‌ها را آب پز کنید.

 

چنانچه شما معتاد به شیرینی هستید تلاش کنید برای رسیدن به هدف خودتان نیز که شده (کاهش وزن) حداقل ۳ روز ۱ بار دست از خوردن شیرینی‌جات بردارید. با استفاده از غذاهای طبیعی، به جز کاهش وزن، زندگی سالم‌تر و پرانرژی‌تری را خواهید داشت.

 

برای داشتن تناسب اندام,حفظ تناسب اندام,نکات طلایی رسیدن به تناسب اندام

نکاتی برای داشتن تناسب اندام

 

یک شریک ورزشی برای خود پیدا کنید.

هنگامی با یکی از دوستان خود ورزش می کنید، حس مسئولیت شما زیاد خواهد شد، به خصوص اگر برای بار اول قصد ورزش داشته باشید. بررسی های گوناگونی نشان داده اند که کسانی که با دیگران ورزش می کنند، شدت ورزش و مقدار ورزش آنها 200 درصد خواهد شد.

 

خوراکی های پرکالری؛ ممنوع

هیچ وقت خوراکی های پرکالری مثل انواع کیک، نوشیدنی، تنقلات، شکلات، شیرینی و... را در منزل نگهداری نکنید تا نسبت به خوردنشان وسوسه نشوید.

 

لااقل یک هفته طاقت بیاورید!

هیچ وقت کارتان را در روزهای آغازین رها نکنید. تجربه نشان داده است که اشخاص به هر نوع سبک زندگی و رژیم غذایی عادت خواهند کرد، بنابراین یک بار برای همیشه تکلیفتان را با چربی های بدنتان روشن کنید و لااقل تا یک هفته طاقت بیاورید و روی برنامه تان باشید.

 

خوردن مواد غذایی و یا میوه های چربی سوز

خوردن میوه ها و غذاهایی که چربی سوز هستند را در اولویت بگذارید. مانند :آناناس ، انگور ، گوجه فرنگی و هویج .

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------