بیوگرافی و عکس های ژائو فلیکس؛ بازیکن فوتبال پرتغالی



زندگی نامه ژائو فلیکس, تصاویر ژائو فلیکس, قد ژائو فلیکس

عکس های ژائو فلیکس

 

بیوگرافی ژائو فلیکس: سن، قد و خانواده

ژائو فلیکس بازیکن فوتبال پرتغالی که رکورد دار جوان ترین هت تریک در لیگ اروپا را بدست آورده است ، به عنوان نابغه و ستاره ای آینده دار در فوتبال جهان شناخته می شود. در این مطلب از بیتوته شما را با زندگی نامه این بازیکن آشنا می کنیم.

چکیده ای از بیوگرافی ژائو فلیکس

نام کامل :  ژوآو فلیکس سکیرا João Félix Sequeira

تاریخ تولد : 10 نوامبر 1999

محل تولد : ویزئو پرتغال

قد : 180 سانتی متر

رشته ورزشی : فوتبال

پست : مهاجم 

باشگاه های جوانان

2007 – 2008 : اس پستینهاس

2008 – 2014 : پورتو

2014 – 2015 : پادروئنس

2015  : بنفیکا

 

باشگاه های حرفه ای 

2016 – 2018 : بنفیکا بی – 30 بازی 7 گل

2018 – 2019 : بنفیکا – 26 بازی – 15 گل

2019 - ... : اتلتیکو مادرید – 75 بازی – 16 گل

 

تیم ملی 

2017 : زیر 18 سال پرتغال – 2 بازی – 2 گل

2018 : زیر 19 سال پرتغال – 2 بازی – 0 گل

2018 : زیر 21 سال پرتغال – 10 بازی – 4 گل

2019 : تیم ملی پرتغال – 20 بازی – 3 گل

 

بیوگرافی ژائو فلیکس 

ژائو فلیک سکویرا در تاریخ 10 نوامبر 1999 در ویزو پرتغال متولد شود. او اولین فرزند خانواده است و یک برادر کوچکتر به نام هوگو دارد. مادرش کارلا و پدرش کارلوس هر دو معلم.

ژائو مانند دیگر نوابغ فوتبال به محض آموختن راه رفتن ، شروع به ورزش کرد و به گفته مادرش به توپ اعتیاد پیدا کرده و اتاق نشیمن خانه شان را تبدیل به زمین فوتبال کرده بود و به همراه برادرش در خانه فوتبال بازی میکردند و خانواده اش مجبور شدن لوازم شکستنی را از اتاق نشیمن جمع کنند. 

  

ژائو فلیکس, بیوگرافی ژائو فلیکس, عکس های ژائو فلیکس

ژائو فلیکس فوتبالیست پرتغالی

 

ژائو کمی که بزرگتر شده بود به همراه پدرش به تماشای تمرین فوتبال مدارس پستینهاس و توندل می رفت و چیزی نگذشت که در تیم فوتبال مدرسه پستینهاس ثبت نام کرد و یه مدت یک سال همراه تیم فوتبال مدرسه در مسابقات رقابتی شرکت می کرد. 

 

او در سال 2007 در هشت سالگی وارد آکادمی فوتبال پورتو می شود و به مدت 5 سال به آموزش فوتبال در این آکادمی مشغول بود و خیلی زود به عنوان کاپیتان انتخاب شد او در تیم آکادمی پورتو با بازیکنان نامی پرتغالی از جمله دیگو کاستا دروازه بان تیم ملی پرتغال همبازی بود. 

 

ژائو فلیکس, تصاویر ژائو فلیکس, قد ژائو فلیکس

تیم های ژائو فلیکس

 

او در سال 2016 به باشگاه بنفیکا پیوست و بعد از دو فصل بازی در تیم دوم این باشگاه به تیم اصلی راه یافت و در فصل 2018 – 2019 توانست در 26 بازی ، 15 گل برای تیمش در لیگ پرتغال به ثبت برساند و با بازی درخشانش درسطح جهانی مطرح شود.

 

او در سال 2019 با قراردادی 7 ساله به مبلغ 126 میلیون یورو به عنوان چهارمین بازیکن گران فوتبال جهان به باشگاه اتلتیکو مادرید پیوست. با وجودی که ژائو فلیکس نتوانست در اتلتیکو مادرید قابلیت های خود را به طور کامل به نمایش بگذارد ولی برخی از باشگاه های بزرگ دنیا از جمله بارسلونا ، پاری سن ژرمن و منچستر یونایتد به دنبال به خدمت گرفتن او هستند.

  

عکس های ژائو فلیکس, ژائو فلیکس بازیکن فوتبال, ژائو فلیکس فوتبالیست

تصاویر ژائو فلیکس

 

ژائو فلیکس بی شک یکی از بهترین استعدادهای دنیای فوتبال است ولی انتقال به اتلتیکو مادرید برایش یک اشتباه بود ، این مهاجم جوان با پیوستن به تیم سیموئه ، روند پیشرفت خودش را به شدت کند کرده است به طوری که در مسابقه بین اتلتیکو مادرید در مقابل کلوب بروژ ، نیمکت نشین شده بود. ظاهرا او از عدم اطمینان سیموئه به خودش خسته شده و تصمیم دارد در زمستان 2022 از این تیم جدا شود. 

 

ظاهرا باشگاه منچستر یونایتد برای جایگزینی رونالدو به دنبال مذاکره با اتلتیکو مادرید برای جایگزین کردن ژائو فلیکس است. 

با این که اتلتیکو مادرید تمایلی به از دست دادن ژائو ندارد ولی از آنجا که مدیر برنامه های رونالدو و ژائو فلیکس ، خورخه مندس است ، احتمال این که ژائو به صورت قرضی به منچستر واگذار شود وجود دارد. 

 

قد ژائو فلیکس, مشخصات ژائو فلیکس, ژائو فلیکس در چلسی

مشخصات ژائو فلیکس

 

از آنجا که فرصت بازی کمی در پورتو به ژائو می رسید این باشگاه را ترک کرد و وارد باشگاه رقیب یعنی بنفیکا شد. ژائو در 16 سالگی بازی در تیم ذخیره بنفیکا را شروع کرد و طی سالهای بعد توانست خود را به تیم اصلی برساند. 

 

ژائو در اولین بازی خود برای تیم اصلی بنفیکا در مقابل لوآویستا حضور داشت. چند ماه بعد در سال 2018 در مقابل اینتراخت فرانکفورت توانست شیرین ترین لحظه دوران فوتبالش را تجربه کند ، این مهاجم بنفیکا با سه گل و یک پاس گل مقابل اینتراخت فرانکفورت در لیگ اروپا دخشید و نامش را به عنوان ستاره ای اینده دار در  فوتبال جهان مطرح کرد و باعث برد 4 – 2 تیمش شد.

 

 بیوگرافی ژائو فلیکس, عکس های ژائو فلیکس, ژائو فلیکس بازیکن فوتبال

بیوگرافی ژائو فلیکس

 

ژائو در این بازی توانست رکورد جوان ترین بازیکن لیگ اروپا که هت تریک می کند را ثبت نماید و روز بعد نامش روی جلد اغلب مجلات اروپایی ثبت شد و چند بعد نامش در شبکه های مجازی ترند شد. 

 

افتخار هت تریک بیش از 50 سال بود که در  اختیار اوزه بیو قرار داشت ، او در سال 1962 در 20 سالگی توانسته بود با پیراهن بنفیکا 3 گل به نورکوپینگ بزند. 

درخشش خیره کنده ژائو فلیکس باعث شد که تیم های مطرح اروپایی از جمله اتلتیکو مادرید ، رئال مادرید ، یوونتوس ، منچستر یونایتد ، منچستر سیتی ، پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ برای جذب او درخواستهایی ارائه کنند. 

در نهایت او تیم بنفیکا را ترک کرد و با مبلغ 127 میلیون  یورو به عنوان گران ترین جوان دنیا به اتلتیکو مادرید ملحق شد. 

 

ژائو فلیکس در چلسی, ژائو فلیکس بازیکن پرتقالی, ژائو فلیکس

افتخارات ژائو فلیکس

 

افتخارات ژائو فلیکس

2018 – 2019 : قهرمانی لیگ برتر پرتغال با تیم بنفیکا

2019 : قهرمانی لیگ ملت های اروپا با تیم ملی پرتغال

2020 – 2021 : قهرماننی لالیگا با تیم اتلتیکو مادرید

 

عکس های ژائو فلیکس, ژائو فلیکس بازیکن فوتبال, ژائو فلیکس فوتبالیست

ژائو فلیکس بازیکن فوتبال

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------