آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی: چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی»، اشکالی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: رای دادگاه تجدیدنظر هر چیزی باشد، احترام می‌گذارم. هیچ وقت از تیم ملی در زمانی که در کوران…

بیوگرافی و عکس های ساره جوانمردی تیرانداز حرفه ای ایرانی



تصویر ساره جوانمردی و همسرش, افتخارات ساره جوانمردی, همسر ساره جوانمردی

ساره جوانمردی ورزشکار اهل شیراز  

 

بیوگرافی ساره جوانمردی تیرانداز + عکس ساره جوانمردی

ساره جوانمردی متولد 17 آذر 1363 در استان شیراز واقع در ایران است. این چهره فارغ التحصیل رشته ی مدیریت بازرگانی در دانشگاه شیراز است و به عنوان نخستین بانوی مدال آور ایرانی در مسابقات پارالمپیک شناخته شده است. ساره جوانمرد در سطح المپیک و جهانی دارای جوایز متعددی در عرصه ی تیراندازی اعم از دو مدال طلای پارالمپیک ریو و مدال برنز پارالمپیک لندن می باشد.

چکیده ای از بیوگرافی ساره جوانمردی

نام اصلی: ساره جوانمردی

تاریخ تولد: 17 آذر 1363

محل تولد: شیراز

تحصیلات: فارغ التحصیل رشته ی مدیریت بازرگانی

همسر: دکتر علی پارسایی

پیشه یا حرفه: ورزشکار تیراندازی

 

همسر ساره جوانمردی, جوایز ساره جوانمردی, مدال طلای ساره جوانمردی

عکس های ساره جوانمردی 

 

بیوگرافی کامل ساره جوانمردی

ساره جوانمردی زاده ی 17 آذر 1363 در شیراز است. وی فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی از دانشگاه شیراز است که به عنوان کارمند قراردادی در اداره ی کل ورزش و جوانان استان فارس مشغول فعالیت می باشد. 

 

ساره جوانمردی با شرکت در مسابقات پارالمپیک در سال 2020 میلادی با شکست رکورد جهانی موفق به کسب مدال طلا شد. این چهره  به عنوان عضو تیم ملی تیر اندازی بانوان ایران شناخته شده است.  

ساره جوانمرد دارای چهار خواهر می باشد و به صورت مادرزادی با پایی کوتاه به دنیا آمده است. 

 

وی در تیر ماه 1393 در جریان مسابقات تیر اندازی قهرمانی جهان معلولان در آلمان در ماده ی تفنگ بادی 10 متر P2 قهرمان شد. سپس در قسمت انفرادی قهرمانان ورزشکاران تیر اندازی از ایران، با کسب بالغ بر 195,6 امتیاز، به عنوان قهرمان جهان منتخب گشت. 

 

آغاز فعالیت ساره جوانمردی

ساره جوانمردی تا سن 18 سالگی به دلیل معلولیت در پای چپ در باشگاه های ورزشی حضور پیدا کرده است. وی در جریان گفت و گو با مددکار بهزیستی از وجود ورزش های مخصوص جانبازان و معلولان مطلع شد. 

 

ساره جوانمردی در سال 1381 فعالیت ورزشی را با شرکت در کلاس های شطرنج آغاز کرد. سپس وارد عرصه ی آمادگی جسمانی، تنیس و والیبال نشسته شد. 

نخستین مدال بین المللی ساره جوانمردی به سال 1387 اختصاص دارد. وی در این سال به مسابقات برون مرزی تیراندازی در اسپانیا دعوت شد و موفق به کسب مدال نقره گشت. 

 

حدود یک سال پس از شرکت در مسابقات تیر اندازی در شاخه ی "تپانچه ی 10 متر" به عضویت ثابت در تیم ملی در آمد. سپس در سال 2012 میلادی در جریان مسابقات پارالمپیک لندن، پایتخت انگلستان با کسب مقام سوم موفق به دریافت مدال برنز شد. 

 

ساره جوانمردی در مسابقات پار المپیک ریو موفق به دریافت دو مدال طلا شده است. این چهره در سال 2016 میلادی، در جریان شرکت در مسابقات پارالمپیک ریو در بخش تفنگ بادی 10 متر با کسب امتیاز 193,4 رکورد جهانی را جا به جا نمود و به مدال طلای المپیک دست یافت. 

 

همسر ساره جوانمردی, جوایز ساره جوانمردی, مدال طلای ساره جوانمردی

ساره جوانمردی از تیر اندازان ماهر ایرانی 

 

ساره جوانمردی در پانزدهمین بازی های پارالمپیک در ماده ی تپانچه خفیف 50 متر میکس، با کسب مدال طلا موفق به برافراشته کردن پرچم ایران شد. علاوه بر این، نام پر شهرت ساره جوانمردی در سال 2016 به عنوان قهرمان تیراندازی پارالمپیک شناخته شد. 

موفقیت های ساره جوانمردی علاوه بر پارالمپیک ریو به پارالمپیک توکیو نیز گسترش یافته است. وی در سال 2020 میلادی در مسابقات تیر اندازی پارالمپیک توکیو، در آخرین ست مسابقه ی تپانچه بادی 10 متر، سومین مدال طلای المپیک را از آن خود کرد.

یکی دیگر از مدال های طلای ساره جوانمردی به رقابت های پاراآسیایی اینچئون اختصاص دارد. این چهره در سال 2014 میلادی با کسب دو مدال طلا به عنوان بهترین ورزشکار زن در آسیا شناخته شد.

 

ساره جوانمردی ورزشکار, عکس های ساره جوانمردی, بیوگرافی ساره جوانمردی

ساره جوانمردی یکی از بانوان مدال آور مسابقات پارالمپیک است 

 

وضعیت تاهل و ازدواج ساره جوانمردی

ساره جوانمردی در سال 1396 با دکتر علی پارسایی ازدواج کرده است. خانم جوانمردی از زندگی مشترک با آقای دکتر پارسایی به شدت خشنود است و او را به عنوان حامی همه جانبه در عرصه ی ورزش بر می گمارد. 

 

عکس های ساره جوانمردی, بیوگرافی ساره جوانمردی, تصاویر ساره جوانمردی

تصویر ساره جوانمردی و همسرش دکتر علی پارسایی

 

علاقه مندی های ساره جوانمردی

ساره جوانمردی به فعالیت های خیرخواهانه به شده علاقه مند است. وی در جریان وقوع زلزله در کرمانشاه در سال 1396 برای کمک به مردم زلزله زده ی کرمانشاه و سر پل ذهاب مدال طلای پارالمپیک ریو را با کمترین قیمت به مزایده گذاشت. 

 

وی در طی مصاحبه ای در خصوص اهدا طلای المپیک به مردم کرمانشاه عنوان کرد:

"من با مشاهده ی صحنه ی کمک ورزشکاران خیر به مردم زلزله زده ی کرمانشاه، تحت تاثیر عواقب مثبت خیری قرار گرفتم و تصمیم گرفتم ارزشمند ترین مدالم را به عنوان مدال طلای بازی های المپیک ریو، برای کمک به مردم آسیب دیده ی زلزله ی کرمانشاه به فروش بگذارم."

 

افتخارات ساره جوانمردی, همسر ساره جوانمردی, جوایز ساره جوانمردی

ساره جوانمردی بهترین ورزشکار زن در آسیا

 

گفت و گو با ساره جوانمردی 

به بهانه ی کسب عنوان بهترین ورزشکار زن در آسیا توسط ساره جوانمردی گفت و گوهایی با این ورزشکار مشهور صورت گرفته است. در ادامه بخشی از گفت و گو با ساره جوانمردی را در حیطه ی ورزش تیراندازی ذکر می کنیم:

"به نظر من تیر اندازی یک ورزش استقامتی محسوب می شود. ورزشکاران در رشته ی تفنگ بالغ بر پنج کیلو سلاح را به مدت چند ساعت در طول روز به صورت ایستاده با دو دست حمل می کنند. تپانچه نیز با وزنی حدود یک کیلو و صد و پنجاه گرمی به وسیله ی یک دست حمل می گردد. بی شک تحمل وزن تپانچه و تفنگ به همراه تمرینات مداوم و فشرده نیازمند قدرت بدنی بالا است. 

 

بالاترین افتخار ورزشی من مدال های طلای پارالمپیک و شکستن رکورد در جهان بوده است. من در دوره های مربی گری شرکت کرده ام و از مدرک مربیگری درجه ی یک برخوردار هستم. با این وجود علاقه ای به آموزش حرفه ای ندارم و ترجیح می دهم فعالیت های ورزشی خودم را به صورت مستمر دنبال کنم. 

 

من شخصیت درون گرایی دارم. شاید همین شخصیت درون گرا باعث موفقیت در رشته ی تیر اندازی با تپانچه شده باشد. با قاطعیت می توانم بگویم از زمانی که در رشته ی تیراندازی مشغول به فعالیت شده ام میزان صبوری و آرامش در شخصیت من نسبت به گذشته پر رنگ تر شده است. 

 

به نظر من فعالیت در رشته ی تیراندازی در کنار تقویت جسم سبب پرورش روح و روان می گردد. بدین جهت به همه ی کسانی که در وضعیت روحی بدی قرار دارند، توصیه می کنم ورزش تیراندازی را حتی برای یک مرتبه تجربه کنند تا به اعجاز این رشته ی ورزشی پی ببرند. 

 

مدال طلای ساره جوانمردی, ساره جوانمردی, ساره جوانمردی ورزشکار

ساره جوانمردی و افتخارات او

 

جوایز و افتخارات ساره جوانمردی

ساره جوانمردی به موجب دریافت دارای دو مدال طلای پارالمپیک ریو و کسب مدال برنز در پارالمپیک لندن به عنوان نخستین بانوی مدال آور ایرانی در مسابقات پارالمپیک شناخته شده است. 

 

ساره جوانمردی در اسفند ماه 1399 در جریان رقابت های جام جهانی پارا تیراندازی در العین امارت با ثبت رکورد 237, 7 در ماده ی p2 زنان، مدال طلا را کسب کرد. وی همچنین در سال 2018 میلادی برای دومین بار به عنوان بهترین ورزشکار ماه جهان انتخاب شده است. 

 

برخی از جوایز و افتخارات ساره جوانمردی عبارت است از:

• کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان ترکیه در سال 2015 با شرکت در مسابقه ی تپانچه ی 10 متر

• دریافت مدال نقره در سال 2009 در کاپ آلیکانته اسپانیا 

• دریافت مدال نقره در سال 2010 در طی بازی های پاراآسیایی گوانگ ژو

• دریافت مدال طلا در سال 2014 در جریان بازی های پاراآسیایی اینچئون

• دریافت مدال طلا در جریان بازی های پاراآسیایی جاکارتا در سال 2018

• کسب مدال طلا در سال 2014 در جریان مسابقات قهرمانی جهان آلمان 

• کسب مدال برنز و نقره در طی شرکت در مسابقات قهرمانی جهان کرواسی در سال 2015

• کسب مدال طلا در جریان مسابقات قهرمانی جهان کره ی جنوبی در سال 2018

 

گردآوری : بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------