کاربرد مدیسن بال چیست؟ انواع مدیسن بال



انواع نرمش با مدیسن بال, انواع نرمش با مدیسن بال, کاربرد توپ مدیسین بال

مدیسن بال یکی از وسایل ورزشی برای بدنسازان است

 

آشنایی با مدیسین بال و انواع مختلف مدیسین بال 

اگر به دنبال راهی برای تقویت بهتر و بیشتر عضلات خود هستید، مدیسن بال میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. مدیسن بال ها توپ هایی از جنس پلاستیک های سخت و همچنین مواد متراکم چرمی هستند. درون این توپ ها معمولا با شن یا هوا پر میشود.

کاربرد مدیسن بال

اولین بار این توپ ها در یونان باستان به دست بقراط ، با استفاده از پوست حیوانات ساخته میشدند و همانند مدیسن بال های موجود درون آنها از شن پر میشد. این توپ ها بعد از گذشت چند قرن و در اواخر قرن 19 به مدیسن بال تبدیل شدند.

 

مدیسن بال امروزه توانسته است جای خود را هم در ورزش و هم در بازگرداندن توانایی از دست رفته افراد پیدا کند. از نظر کارشناسان علوم ورزشی این توپ یک باشگاه بدنسازی کامل محسوب میشود.از این وسیله در تمامی وزن های موجود و همچنین بیشتر رشته های بدن سازی استفاده میشود.

 

مدیسن بال در تقویت قدرت عضلات بسیار شناخته شده است و میتواند کمک بسیار خوبی برای شما در این زمینه باشد.این توپ که بیشتر بر روی عضلات شانه،میان تنه و همچنین شانه ها تمرکز دارد، برای بدنسازان حرفه ای به شدت توصیه میشود. مدیسن بال به غیر از استفاده هایی که در ورزش دارد ،در فیزیوتراپی نیز استفاده میشود.

 

انواع مدیسن بال

مدیسن بال انواع مختلفی دارد که از وزن 1 کیلوگرم تا 7 کیلوگرم ادامه دارند. معمولا توپ های 1 تا 3 کیلوگرمی حد متوسط این محصول هستند و برای کسانی که به تازگی شروع به بدن سازی کردند ،بسیار مناسب است.

وزن 3 کیلوگرم این توپ برای ورزش های مرتبط به آمادگی جسمانی و همچنین ورزش های فانکشنال میتواند شروع بسیار مناسبی باشد.

 

 در ادامه انواع مدیسن بال را بیشتر بررسی می کنیم.

 

1-مدیسن بال ژله ای

 

پرتاب توپ مدیسن بال, توپ مدیسن بال, مدیسن بال چیست

مدیسن بال ژله ای برای ورزش هایی که نیاز به ریباند دارند بسیار مناسب است

 

این نوع از مدیسن بال ها از مواد ژله ای ساخته شده اند که باعث میشود برای ورزش های پرتابی بسیار مناسب تر از مابقی مدیسن بال ها باشند.همچنین این نوع از مدیسن بال ها برای ورزش هایی که به ریباند احتیاج ندارند بسیار مناسب هستند.

 

2- مدیسن بال های چرمی

 

انواع نرمش با مدیسن بال, کاربرد توپ مدیسین بال, تمرینات با توپ مدیسین بال

مدیسن بال چرمی که به مدیسن بال کلاسیک نیز معروف است

 

این نوع از مدیسن بال ها معمولا شکل کلاسیک این توپ ورزشی را به نمایش میگذارند که هنوز توسط برخی از ورزشکاران استفاده میشوند.این نوع از مدیسن بال ها برای ورزشکارانی مانند بوکسورها و ورزش هایی که به عضلات شکم مربوط میشوند بسیار مناسب هستند.

 

3-مدیسن بال های دسته دار

 

کاربرد توپ مدیسین بال, تمرینات با توپ مدیسین بال, مدیسن بال های گریپ دار

به دلیل وجود دسته در این نوع مدیسن بال، کاربری آسان تری دارد

 

مدیسن بال های دسته دار، دارای یک دسته در یک طرف و یا یک دسته در هردو طرف هستند. استفاده از این توپ برای تازه کارها بسیار ساده تر تست.همچنین این نوع از مدیسن بالها توسط ورزشکاران گلف مورد استفاده قرار میگیرند.

 

4-مدیسن بال های پر شده از هوا

 

مدیسن بال, کاربرد مدیسن بال, انواع مدیسن بال

مدیسن بال های پر شده از هوا، در ورزش های آبی استفاده می شود

 

این نوع از مدیسن بال ها به دلیل داشتن قابلیت شناوری روی آب در ورزش هایی مانند واترپلو و ورزش های پلیومتریک کاربرد زیادی دارند. همچنین این توپ ها قابلیت کم و زیاد کردن باد را دارند که آن ها را در خصوص حمل و نقل بسیار کارآمد میکند.

 

5- مدیسن بال های طناب دار

 

انواع نرمش با مدیسن بال, انواع نرمش با مدیسن بال, کاربرد توپ مدیسین بال

مدیسن بال های طناب دار اغلب در حرکات تخصصی استفاده می شوند

 

مدیسن بال های طناب دار معمولا به دلیل طنابی که به آنها متصل هستند میتوانند گزینه مناسبی برای تمرینات نوسانی باشند.

 

6- مدیسن بال های گریپ دار

 

تمرینات با توپ مدیسین بال, مدیسن بال های گریپ دار, مدیسن بال

مدیسن بال های گریپ دار، سطح دارند که چسبندگی بسیار پایینی دارد

 

این مدیسن بال ها به دلیل بافت خاصی که دارند باعث میشود قابلیت بدست گرفتن آنها بسیار ساده تر شود.این نوع از مدیسن بال ها معمولا از جنس پلی اورتان سخت یا پلاستیک هستند. این نوع از مدیسن بال ها قابلیت ریباند خوبی را دارند، که همین مساله باعث استفاده از آنها در باشگاه ها شده است.

 

انواع نرمش با مدیسن بال

1- جلو بازو و پرس با مدیسن بال

جلو بازو و پرس با مدیسن بال عضلات دو سر بازو،شانه ها و ماهیچه های کمر را تحت تاثیر قرار میدهد. همچنین روی عضلات شکم نیز کار میکند، زیرا برای بالا نگه داشتن مدیسن بال مجبور به استفاده از عضلات شکم خود نیز هستید.

طرز انجام این حرکت به این صورت است که در حالت نشسته و یا ایستاده توپ را در دستان خود بگیرید و آن را مانند وزنه به بالای سر خود ببرید.

 

در دفعات اول انجام این نرمش، سعی کنید اگر دستهای شما قدرت کافی برای بالا نگه داشتن مدیسن بال را ندارد با دو دست خود آن را بالا نگه دارید.

 

2- پشت بازو با مدیسن بال

این حرکت که معمولا با دمبل نیز انجام میشود بر روی عضلات پشت بازو و سینه شما تمرکز خواهد کرد.این حرکت باعث میشود تا دستان و چشمان شما نیز به هماهنگی خوبی دست پیدا کنند.

 

مانند نرمش قبل به صورت ایستاده و یا نشسته به صورتی که عضلات شکم را درگیر کنید و ستون فقرات صاف باشد قرار بگیرید.

مدیسن بال را در دو دست خود گرفته و دست ها را به حالت صاف تا بالای سر خود بالا ببرید سپس آرنج های خود را خم کنید تا یک زاویه 90 درجه بسازند.

 

3- دست به دست کردن 

این حرکت یکی از عالی ترین حرکت ها برای گرم کردن قبل از ورزش سنگین است.این روش به سرعت دادن ،به ضربان قلب شما کمک میکند،این حرکت بر روی عضلات شکم شما نیز فشار وارد خواهد کرد و در حین انجام این نرمش سوزش خفیفی را در ناحیه شکم احساس خواهید کرد. 

 

شما میتوانید این حرکت را هم به صورت نشسته و هم به صورت ایستاده انجام دهید اما اگر به تازگی شروع به انجام اینگونه نرمش ها کردید ،اگر این نرمش را نشسته انجام دهید فشار کمتری به شما خواهد آمد. مدیسن بال  را در یکی از دست های خود گرفته،در حالی که دست های شما به موازات پهلو هستند. دستی که مدیسن بال در آن قرار دارد را به بالای سر ببرید و توپ را به دست دیگر بدهید.

 

4- کشش و اسکوات

این حرکت یکی از بهترین حرکات با مدیسن بال است که تمام بدن را در قالب یک تک حرکت دینامیک تقویت میکند.هم پایین تنه و هم بالا تنه در این نرمش درگیر میشوند،همچنین از این نرمش برای گرم کردن پایین تنه و افزایش ضربان قلب حین تمرینات هوازی استفاده میکنند.

 

برای انجام این حرکت، مراحل زیر را دنبال کنید:

• در ابتدا پاها را به عرض لگن از یکدیگر فاصله دهید و مدیسن بال را در دست بگیرد.(ترجیحا مدیسن بال 4 کیلویی به بالا)

• سپس به پایین اسکوات کنید و توپ را تا جایی که میتوانید به زمین نزدیک تر کنید.

• این حرکت را میتوانید تا 10 مرتبه انجام دهید.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------