شروع و پایان ورزش چگونه باید باشد؟



ورزش,انواع ماساژ ورزشی,چگونگی ماساژ پس از ورزش

شروع و پایان ورزش چگونه باید باشد؟
انجام فعالیت های ورزشی موجب تقویت اعضا و ایجاد نظم و هماهنگی بین قسمت های مختلف بدن می شود. لذا امکان دفع مواد زاید و سموم تجمع یافته در بدن بیشتر فراهم می شود.

برای این کار توصیه می شود دو نوع ماساژ قبل و بعد از ورزش انجام شود:
۱ -ماساژ استعداد ۲-ماساژ استرداد
در ماساژ استعداد که باید قبل از شروع ورزش انجام شود، ابتدا دست ها و پشت بدن و سپس پاها را با دست به شکل ملایم و دورانی مالش می دهیم و بعد از چند دقیقه با استفاده از روغن کنجد و بادام، تاندون ها و رباط های منتهی به مفاصل را چرب می کنیم و به آهستگی ماساژ می دهیم که این عمل چند دقیقه طول می کشد سپس عضلات و ماهیچه ها را با همان روغن ماساژ می دهیم و با فشردن عضلات رطوبت روغن را به عمق آن می رسانیم. سپس ورزش را آغاز می کنیم.
این ماساژ برای افرادی که عضلات سخت و منافذ بسته تری دارند و همیشه از غذاهای سنگین و با غلظت بالا استفاده می کنند، ضروری تر است.

در ماساژ استرداد، برای انجام این ماساژ پس از ورزش لازم است شخص در یک محیط گرم و مرطوب مانند گرمابه، استخر یا سونا قرار بگیرد و آب نیم گرم (ولرم) روی بدن بریزد و چند دقیقه در همین حالت بماند سپس با استفاده از روغن بادام تلخ ماساژ ملایمی را شروع کند. فرد در حالت دراز کشیده باید اندام های خود را کش دهد و سپس آزاد کند. همزمان با کشش، دم عمیق و با شل کردن عضلات بازدم عمیق داشته باشد. این ماساژ باعث دفع فضولات و مواد زاید می شود.
منبع:salamatnews.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------