آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

حاشیه سازی تهیه کننده خالتورساز



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,محمدحسین فرحبخش

محمدحسین فرحبخش، کارگردان و تهیه کننده سینما به تازگی در مصاحبه ای از اکران نشدن فیلم «دشمن زن» در سینماهای شهرداری تهران انتقاد کرده است. او علیه کسانی که آن ها را در این ماجرا مقصر می داند و در راس آن ها سیدعلی احمدی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر و تهیه کننده «خندوانه»، صحبت های تندی مطرح کرده و با تمسخر او را «نهایتاً روضه خوان» نامیده است که کارش هنر نیست و سواد این کار را ندارد. وی در این گفت وگوی 17 دقیقه ای که بخشی یک دقیقه ای از آن در شبکه های اجتماعی پربازدید شده است، گفته روضه خوان ها وظیفه شان این است که سر قبرها بخوانند و سیدعلی احمدی در حد و اندازه ای نیست که در کنار او بنشیند.


محمدحسین فرحبخش کیست؟
محمدحسین فرحبخش بیش از 30 سال است که در سینما فعالیت می کند. او تهیه کننده مستقل سینماست که تاکنون تهیه کنندگی بیش از 40 فیلم سینمایی را در کارنامه دارد. آثار فرحبخش شبیه به هم اند؛ فیلم هایی مانند «خالتور»، «آس و پاس»، «شارلاتان»، «عروس فراری»، «کما»، «پس کوچه های شمرون» و... که در ادبیات سینمایی، «کمدی بدنه» به شمار می آیند. با این حال اگر واقع بینانه تر نگاه کنیم، غالباً از لحاظ محتوایی «سخیف» و از لحاظ سینمایی کم ارزش هستند.


اهالی سینما و تلویزیون واکنش نشان دادند
صحبت های محمدحسین فرحبخش واکنش هایی را در میان تعدادی از اهالی سینما و تلویزیون به دنبال داشته است. سیدمحمود رضوی، تهیه کننده سینما، در پستی اینستاگرامی از دوستی و رفاقت پنج ساله با سیدعلی احمدی نوشت و گفت او سال ها در موسسه تصویر شهر به سینمای ایران خدمت کرده است و تخریب های حسین فرحبخش نه تنها چیزی از خوبی ها و شخصیت علی احمدی کم نمی کند، بلکه او را بالاتر خواهد برد. حسن سلطانی، مجری تلویزیون و گوینده سابق خبر هم در صفحه شخصی اش در پاسخ به صحبت های فرحبخش واکنش تندی نشان داد و ضمن ستایش مقام مرثیه سرایی و روضه خوانی امام حسین (ع)، خطاب به او نوشت: «کاش بر هوای نفس و درون غضبناک از سر هوس دنیاییت غلبه می کردی و به سلسله جلیله ای که معصومین گرامی شان داشته اند، چنین سبکسری نمی کردید.» او در پایان درباره علی احمدی نوشت که بیش از بیست سال است تهیه کننده برنامه های فاخر بوده است.


حسن شمشادی خبرنگار سابق تلویزیون نیز در صفحه شخصی اش ابراز تاسف کرد و از او خواست که به علت اهانت هایش از دوستداران اهل بیت (ع) عذرخواهی کند. او درباره تهیه کننده «خندوانه» نوشت که او را نمی شناسد اما کینه و دشمنی شخصی فرحبخش باعث شده است که شخصیت علی احمدی را تخریب کند و به هر طریقی که شده روضه خوانی را زیر سؤال ببرد. رسالت بوذری مجری برنامه های «مخاطب خاص» و «آیینه خانه» نیز در واکنش به این اتفاق گفت، هرچه داریم از روضه امام حسین (ع) است و این اوج نادانی و بی سوادی است که روضه خوانی را تحجر بدانیم.


صحبت های جنجالی محمدحسین فرحبخش در میان اهالی روضه و مداحان هم واکنش های زیادی را در پی داشت. محمد طاهری، مصطفی صابر خراسانی، حجت الاسلام شهاب مرادی و حسین سیب سرخی از جمله کسانی بودند که با انتشار عکس یا ویدیویی از مجالس روضه اهل بیت (ع) و با هشتگ #روضه_خوانم به صحبت های این تهیه کننده سینما واکنش نشان دادند.


پاسخ عجیب به انتقادات و تکرار حرف قبلی
محمدحسین فرحبخش بعد از انتشار ویدیوی این مصاحبه و واکنش های منفی به صحبت هایش، ویدیویی منتشر و از علما و متدینان عذرخواهی کرد. با این حال او یک بار دیگر حرف های قبلی اش را درباره تفاوت روضه خوانی با عزاداری برای امام حسین (ع) تکرار کرد. فرحبخش در این ویدیو گفت که هرگز با مداحان مشکلی نداشته است و با روضه خوانی به نام علی احمدی که از روضه خوانی به شهرداری رسیده و مسئولیت مسائل فرهنگی را در حالی که صلاحیت ندارد بر عهده گرفته است کار دارد. او در پایان صحبت های خود بر علاقه اش به اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت عزاداری را دوست دارد و بیشتر از خیلی افراد دیگر در خانه اش مجلس عزاداری و نه مجلس روضه خوانی برگزار می کند.

 

 روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------