آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

منیژه حکمت: چگونه یک نفر هم روشنفکر می‌شود هم سانسورچی؟



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,منیژه حکمت

منیژه حکمت کارگردان سینما در مورد برخی خبرها مبنی بر ممیزی فیلمنامه‌ها از سوی سه کاگردان برای دریافت وام از سوی بنیاد فارابی گفت: «متاسفانه من هم از این موضوع مطلع هستم. ببینید امروز به کجا رسیده‌ایم که هنرمندانی داریم که هم روشنفکر هستند و هم سانسورچی.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که سه فیلمساز سر شناس یعنی رسول صدرعاملی، وحید جلیلوند و آیدا پناهنده به عنوان کارشناس در شورای اجتماعی بنیاد سینمایی فارابی حضور دارند و به بررسی فیلمنامه همکاران خود می‌پردازند.

شنیده‌ها حاکی از این است که فیلمنامه هر فیلمی که متقاضی دریافت وام و حمایت از بنیاد سینمایی فارابی باشد توسط این سه فیلمساز خوانده شده و در موارد بسیاری نیز مردود شده است.

در مواردی هم نویسنده اثر را مجبور به بازنویسی و اعمال نظرات اصلاحی کرده‌اند، نظراتی که معمولا هم ناظر بر تغییرات محتوایی اثر و هم در جهت خنثی‌سازی ابعاد اجتماعی آن بوده است.

انتشار این خبر در فضای مجازی سوالات بسیاری را به وجود آورد، اعتمادآنلاین  برای پیگیری صحت و سقم این مسئله با وجود تلاش برای تماس با این سه کارگردان، موفق به صحبت با آن‌ها نشد؛ اما منیژه حکمت کارگردان و تهیه‌کننده سینما نسبت به این موضوع ابراز تاسف می‌کند.

حکمت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین می‌گوید: «متاسفانه من هم از این موضوع مطلع هستم. ببینید امروز به کجا رسیده‌ایم که هنرمندانی داریم که هم روشنفکر هستند و هم سانسورچی . یعنی به نوعی کارمند دولت هستند.اما فیلم هم می‌سازند.»

این کارگردان سینما این سوال را مطرح می‌کند که « اصلا چرا فارابی به افرادی وام می‌دهد و به عده‌ای دیگر نمی‌دهد. برای من هم این موضوع سوال است»


حکمت تاکید می‌کند: به عنوان کارگردان فیلم «جاده قدیم» هیچ پولی دریافت نکرده‌ام و سوال اصلی این است که چه کسانی چرا و چگونه از فارابی پول می‌گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------