ممنوعيت استفاده نوجوانان از دستگاه‌هاي برنزه كننده پوست



 

 

 

ممنوعيت استفاده نوجوانان از دستگاه‌هاي برنزه كننده پوست

 

آكادمي طب اطفال آمريكا در جديدترين بيانيه خود خواستار ممنوعيت استفاده از دستگاه‌هاي برنزه‌ كننده براي نوجوانان زير 18 سال به منظور پيشگيري از سرطان پوست شد.

بر اساس چندين تحقيق انجام‌شده توسط آكادمي طب اطفال آمريكا، ارتباط قوي بين دستگاه‌هاي ماوراء بنفش برنزه كردن پوست و سرطان پوست وجود دارد كه از آن جمله مي‌توان به ارتباط بين قرار گرفتن بيش از حد كودكان در معرض خورشيد و تشكيل نوعي سرطان پوست مهلك به نام "ملانوم " اشاره كرد.

بر اساس هشدار پزشكان آمريكايي، برنزه كردن به شيوه مصنوعي امري رايج در بين نوجوانان است كه طبق آمار به دست آمده 24 درصد از نوجوانان سفيد پوست بين 13 تا 19 ساله در كشورهاي آمريكاي لاتين حداقل يك بار در طول عمرشان از دستگاه‌هاي برنزه كننده پوست استفاده كرده‌اند.

به گزارش پرس تي وي، تحقيقي ديگر در سال گذشته نشان داد كه 10 درصد از نوجوانان آمريكايي بين 11 تا 18 سال از لامپ‌هاي برنزه كننده خانگي استفاده كرده‌اند كه بسياري از آنها را زنان و دختران تشكيل مي‌دهند همچنين تابش اشعه ماوراء بنفش براي كودكان و نوجوانان بسيار خطرناك است.

آكادمي طب اطفال آمريكا بر نقش متخصصان و والدين در اطلاع‌رساني و راهنمايي كودكان و نوجوانان به منظور پيشگيري از سرطان پوست تأكيد كرد...../تحلیل:عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------