چند راه ساده برای لاغر شدن



لاغر شدن

 

توجه به چند راهکار ساده موجب کاهش وزن می شود. به این توصیه های جالب توجه کنید:

 

*بشقاب های بزرگ نخرید:

تحقیقات وسیع روی رژیم غذایی افراد نشان می‌دهد بیشتر افراد عادت دارند همه غذایی که در بشقاب‌شان ریخته می‌شود را بخورند. حتی اگر بیش از نیازشان برای رفع گرسنگی باشد. برای پرهیز از این موضوع محققان توصیه می‌کنند که همیشه ظروف کوچک‌تری را برای خانه خود خریداری کنید. ما به 226 گرم نوشیدنی، 170 گرم چای و 170 گرم آب‌میوه نیاز داریم بنابراین لازم است ظروف و یا لیوان خیلی بزرگ را برای منزل خریداری کنیم. البته در مورد بشقاب سالاد استثنا قائل شوید. سعی کنید ظرف‌های سالادی با قطر 17 تا 22 سانتی بخرید. مردم اغلب دوست دارند که بشقاب غذای‌شان را پر کنند بنابراین آنها هم ماکارونی یا برنجی که در بشقاب با قطری بین 25 تا 30 سانت است را می‌خورند. در حالی که این بشقاب با این اندازه اگر پر باشد برای 4 نفر کافی است.

 

لاغر شدن و کاهش وزن

 

 *قاشق چنگالی انتخاب کنید:

محققان همچنین توصیه می‌کنند قاشق غذاخوری بهتر است که دارای حجمی به اندازه 113 گرم باشد. قاشقی که میان آن شبیه چگال خالی است. این یک راه ساده برای کاهش مصرف غذاهایی مثل گوشت و یا برنج و ایجاد احساس رضایت استفاده از این قاشق ها است . این قاشق‌ها در برخی رستوران‌ها وجود دارد.

 

*موسیقی بگذارید:

موسیقی تغذیه‌ای برای روح ما است. مطالعات محققان دانشگاه بوستون نشان می‌دهد که موسیقی تاثیرات قوی روی تقویت خلق و خوی ما دارد، درد را کاهش می‌دهد و افسردگی ما را بهبود می‌بخشد. موسیقی ممکن است جلوی استرس‌های مرتبط با اختلالات و هیجانی خوردن را بگیرد. البته هر چه موسیقی سریع‌تر باشد، احتمال اینکه سریع‌تر غذا بخورید بیشتر است پس سعی کنید به رستورانی بروید که موسیقی آرام‌تری پخش می‌کند.

 

کم کردن وزن,لاغر شدن

 

 *از آشپزخانه بروید بیرون:

در برخی از خانه‌های جدید آراستگی و تجهیز خانه طوری است که یک بخشی از آشپزخانه به عنوان محلی برای کار تعبیه شده .این کار باعث چاق شدن شما می‌شود چرا که هم برای انجام کاتان بی‌تحرک خواهید بود و دیگر اینکه غذاهای خوشمزه همه در دسترس شما هستند و حتی نیازی ندارید که کمی برای رسیدن به این غذاها قدم بزنید. بلند شوید برای انجام کارهایتان به اتاق بروید یا در اتاق میهمانی جایی را برای انجام کار در نظر بگیرید. خیلی از افراد هنگام صحبت کردن با تلفن به آشپزخانه می‌روند و روی صندلی آشپزخانه می‌نشینند یا همان جا وسایل کار خود را پهن می‌کنند. اطراف ما در آشپزخانه پر از خوراکی و غذاست و این احتمال خوردن را در ما افزایش می‌دهد.

 

*چاق نشدن با خواب خوب:

نداشتن یک خواب خوب شبانه می‌تواند در توانایی طبیعی بدن شما برای تولید و تنظیم و کنترل هورمون‌های کنترل کننده مختلف وزن (گلوکز، کروتیزول و هورمون تیروییدی) اختلال ایجاد کند. این عدم تعادل سلول‌های بدن را به ذخیره چربی بیشتر و کاهش توانایی سوزاندن چربی بدن تشویق می‌کند. کمبود خواب همچنین باعث می‌شود که علاقه افراد به کنترل وزن کمتر شود. برای اینکار و رسیدن به آرامش، محیطی خواب‌آور را در اتاق خود ایجاد کنید. از یک خوشبوکننده روی بالش خود استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که خوشبوکننده‌هایی مثل عطر سنبل موجب آرامش سیستم عصبی شما می‌شود و حساس ریلکشن در شما ایجاد کرده و کیفیت خواب شما را بهتر می‌کند.

 

لاغر شدن


 *تلویزیون را مخفی کنید:

یکی از بهترین راه‌ها برای پرهیز از زیاد خوردن و کم ورزش کردن خاموش کردن تلویزیون است مطالعات نشان می‌دهند که هر چه افراد بیشتر تلویزیون تماشا کنند، کمتر تحرک دارند و بیشتر می‌خورند و وزن اضافه می‌کنند. جایی که کودک شما تلویزیون نگاه می‌کند در وزن شما هم تاثیر دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که کودکانی با تلویزیون در اتاق خواب‌شان بیشتر ممکن است دچار اضافه وزن شوند. تعداد تلویزیون‌های خانه را کاهش دهید و هنگام مصرف غذا از مشاهده تلویزیون بپرهیزید. اگر تلویزیون در مرکز خانه‌تان است آن را به جایی ببرید که کمتر مورد توجه است یا آن را در اتاق مخصوص سرگرمی که در آن قابل بستن باشد قرار دهید. روی آن را بپوشید قبل از روشن کرد آن دقت کنید که آیا زمان پخش برنامه مورد علاقه‌تان است یا نه. در این صورت دیگر هر آنچه تلویزیون پخش می‌کند را نخواهید دید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------