آمیتاب باچان 71 ساله و بازی در 180 فیلم



آمیتاب باچان 71 ساله و بازی در 180 فیلم

جمعه نوزدهم مهر ستاره محبوب سینمای هند آمیتاب باچان که اعتبار این سینما در دنیاست،71 ساله شد. آمیتاب باچان بیش از چهل سال است که بازیگری می کند و در بیش از 180 فیلم هندی نقش آفرینی کرده است.

جمعه نوزدهم مهر ستاره محبوب سینمای هند آمیتاب باچان که اعتبار این سینما در دنیاست،71 ساله شد. آمیتاب باچان بیش از چهل سال است که بازیگری می کند و در بیش از 180 فیلم هندی نقش آفرینی کرده است. او در اوایل سال های 1970 تصویر مرد جوان خشمگین را به سینمای هند آورد. کافه سینما به مناسبت زادروز این بازیگر نکاتی از اوج و فرودهای زندگی او را منتشر می کند.

کارگردان مشهور فرانسه فرانسوا تروفو یکبار درباره آمیتاب باچان این عبارت را بکارگرفته بود: صنعت تک نفره

در سال 2000 در مراسم اهدای جوایز فیلم فیر لقب فوق ستاره هزاره به او تعلق گرفت. دولت هند در سال 1984 جایزه معتبر پادما شری و در سال 2002 جایزه پادما بوشان را به او اهدا کرد.

در سال 2007 بالاترین نشان شهروندی دولت فرانسه شوالیه لژیون به پاس «کارنامه استثنایی در سینما و فراسوی آن »به آمیتاب باچان اهدا شد. در سال 1999 در رای گیری آنلاین خبرگزاری بی بی سی، آمیتاب باچان لقب «بزرگترین ستاره سینما و تئاتر هزاره» را به خود اختصاص داد.

 

آمیتاب باچان,جدیدترین عکس آمیتاب باچان,تصاویر آمیتاب باچان,


نام واقعی آمیتاب باچان انقلاب است که پدر شاعرآمیتاب، متاثر از شعار استقلال طلبان هند  «زنده باد انقلاب» ان را برای پسرش انتخاب کرد. او نخستین جایزه بازیگری از مراسم فیلم فیر(اسکار هندی ها) را برای نقش آفرینی در امر اکبر آنتونی بدست آورد.

آمیتاب باچان نخستین بار همسر آینده اش جایا بهادری را در موسسه فیلم و تلویزیون شهر پونا ملاقات کرد و بعد سر صحنه فیلم گودی. آنها سال 1973 ازدواج کردند. در سال 1984 او مدتی بازیگری را کنار گذاشت و در حمایت از رفیق گرمابه و گلستانش راجیو گاندی وارد عرصه سیاست شد.

در دوران کوتاه بازنشستگی از بازیگری آمیتاب باچان رو به تهیه کنندگی آورد و کمپانی A.B.C.L. را در سال 1996 تاسیس کرد. دوست صمیمی آمیتاب با چان،امر سینگ در دوران بحران مالی او  بخاطر ورشکستگی کمپانی A.B.C.L. به باچان کمک مالی کرد. بنابراین باچان از آن پس حامی حزب سیاسی امر سینگ، سمجدوادی شد.

او هم چنین مجری نسخه هندی مسابقه چه کسی می خواهد میلیونر باشد در تلویزیون است. اخیرا کنار لئوناردو دی کاپریو در گتسبی بزرگ حضوری کوتاه داشت و در مراسم افتتاحیه جشنواره کن همراه دی کاپریو روی سن رفت.

آمیتاب باچان و همسرش جایا تاکنون دوبار نقش زوج را در فیلمها ایفا کرد ه اند :یک نظر و گاهی خوشی و گاهی غم. آمیتاب باچان  عروس اش آیشواریا رای را بسیار دوست دارد . او رابطه خیلی خوبی  با این بازیگر مشهور هند دارد.

باچان برای فیلم بابا نقش پسر آبیشک باچان(پسر واقعی خود) را بازی کرد.علاوه بر بازیگری ترانه های زیادی را برای فیلم هایش خوانده است. او نخستین ستاره آسیایی است که مجسمه موم اندودش در موزه مادام توسوی لندن قرار گرفت.

در جوانی می خواست مهندس شود و بدش نمی آمد به نیروی یکان وِیِژه هند ملحق شود.

در جشنواره فیلم کن امسال در مراسم افتتاحیه

  آمیتاب باچان,جدیدترین عکس آمیتاب باچان,تصاویر آمیتاب باچان,

 در سفر استیون اسپیلبرگ به هند آمیتاب باچان در کنفرانسی  با حضوز چهره های سرشناس سینمای هند نقش مجری داشت و سوالاتی را از اسپیلبرگ درباره سینما و فیلم های اش از او پرسید

 آمیتاب باچان,جدیدترین عکس آمیتاب باچان,تصاویر آمیتاب باچان,

 در حال اجرای مسابقه چه کسی می خواهد میلیونر باشد

  آمیتاب باچان,جدیدترین عکس آمیتاب باچان,تصاویر آمیتاب باچان,

 در کنار خانواده جایا، آیشواریا رای و آبیشک باچان

  آمیتاب باچان,جدیدترین عکس آمیتاب باچان,تصاویر آمیتاب باچان,

 

 منبع:کافه سینما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------