«مجیدی» بهترین کارگردان جشنواره فیلم کودک شد+ اسامی برگزیدگان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم کودک امشب در حالی برگزار شد که برگزیدگان جشنواره شناخته شده و مجید مجیدی بهترین کارگردان جشنواره برای ساخت فیلم خورشید شد.

به گزارش فارس، مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ساعتی پیش دوم آبان ماه در پردیس موسیقی تئاتر باغ کتاب با حضور مسئولان جشنواره و هنرمندان برگزار و به صورت آنلاین از پلتفرم های در نظر گرفته شده پخش می شود.

 

در ابتدای مراسم علیرضا تابش طی سخنانی گفت: در اینجایی که ما ایستاده ایم ، برای رسیدن به این نقطه تردید ها و هراس زیاد بود  و این مسیر را کسی طی نکرده بود. vodها مستقیم و بی واسطه نظر سینماگران را به مخاطبان می رسانند. داوری کودکان در این دوره به ما کمک کرد تا نگاهمان را تصحیح کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه می توانستیم منفعل شویم و جشنواره را تطعیل کنیم اما وظیفه خود دانستیم که برگزار کنیم، توضیح داد: با این جشنواره تلاش کردیم امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.

 

در ادامه جایزه سیفژ به فیلم سینمایی فریتزی از کشور آلمان تعلق گرفت و سپس پیام تصویری برنده سیفژ نمایش داده شد. سپس پیام شهردار اصفهان و رییس شورای شهر اصفهان پخش شد.

 

در بخش پویانمایی نیز پروانه زرین بهترین فیلم پویانمایی کوتاه به دلیل پرداخت هنرمندانه کارگردان به موضوع پیوند با طبیعت و دوستی با حیوانات و همچنین تکنیک بدیع و خلاقانه به مریم کشکولی نیا کارگردان فیلم قدم یازدهم اهدا شد.

 

پروانه زرین بهترین دستاورد فنی هنری برای انیمیشن به انیمیشن لوپتو به عباس عسکری رسید. پروانه زرین بهترین بازیگر و دیپلم افتخار به روح الله زمانی برای بازی در فیلم خورشید تعلق گرفت. پروانه زرین بهترین فیلمنامه بخش بین الملل به فیلم ان سوی رودخانه رسید. پروانه زرین بهترین کارگردانی بین الملل توسط شارل شئوا در ویدئویی اعلام شد. این جایزه به خورشید ساخته مجید مجیدی رسید. 

 

همچنین سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مراسم گفت: سینمای کودک و نوجوان بخش اعظم سینمای ایران است ، بعد از انقلاب بیش از دویست فیلم در این عرصه ساخته شد. سال گذشته 9 فیلم کودک و نوجوان در ایران اکران شد. امسال سینما تحت تأثیر کرونا قرار گرفت در هر صورت همین فضا هم می تواند مبدأ تحولات بزرگ باشد.

 

وی با ابراز تشکر از اینکه این فرصت برای سینمای ایران فراهم شده گفت: امکان ورود بهتر به بازارهای جهانی در این فضا فراهم می شود.

 

تابش و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه بهترین فیلم و جایزه ویژه هیئت داوان را اهدا کردند. پروانه زرین و دیپلم افتخار توسط ایرج طهماسب اعلام شد و این جایزه به مجید مجیدی و امیر بنان برای فیلم خورشید رسید. پروانه زرین و دیپلم افتخار این بخش به فریدون نجفی برای فیلم بچه گرگ های دره سیب اعطا شد. 

 

جایزه بخش داوری کودک و نوجوان به «فریتزی» رائف کوکوال و ماتیاس اهدا شد. هیئت داوران جایزه ویژه خود را به دلیل توجه دلسوزانه به ایثارگریِ مدافعان سلامت بنا، به محمدمهدی فکریان کارگردان فیلم کوتاه ملاقات آخر اهدا کرد. جایزه ویژه دبیر به دلیل حضور مداوم و مستمر در سینمای ایران و تلاش برای ارتباط فرهنگی بین میراث ایران و سینمای روز جهان، جایزه ویژه دبیر به حسین قناعت برای فیلم سلفی با رستم اهدا شد.

 

جایزه سوم دبیر به رقیه توکلی برای فیلم مهران تعلق گرفت. جایزه ویژه دبیر در حوزه کسب و کار به محمدحسین صادقی برای تولید فیلم لوپتو اهدا شد. در بخش وب سری مهدی خرمیان عضو هیات داوران بخش دیپلم افتخار بخش وب سری را به علی درخشی کارگردان مجموعه کووید۱۹ اهدا کرد.در ادامه این مراسم پروانه زرین برنده فیلم  پویانمایی کوتاه به مریم کشکولی‌نیا برای ساخت «قدم یازدهم» اهدا شد و پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش فیلم کوتاه، به فیلم کوتاه داستانی شوفر ساخته رضا نجاتی رسید.در ادامه پروانه زرین و دیپلم افتخار فیلم بلند داستانی به محمد صالحی‌نژاد برای ساخت فیلم پیله و پروانه تعلق گرفت. جایزه یونیسف ضمن تقدیر از خورشید ساخته مجید مجیدی به فیلم بعد از اتفاق ساخته پوریا حیدری اوره به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی تعلق گرفت.

 

شهاب حسینی تهیه کننده فیلم به همراه کارگردان برای گرفتن این جایزه روی سن آمدند. حیدری اوره گفت: اگر شهاب حسینی نبود این فیلم ساخته نمی‌شد. شهاب حسینی نیز گفت: این کارگردان همه کارهای فیلم را خودش انجام داد و به خاطر نیتی که داشت، این جایزه را گرفت. در بخش سینمای ایران، حبیب اسماعیلی عضو هیات داوران برنده  بهترین دستاورد فنی هنری را معرفی کرد و پروانه زرین و دیپلم افتخاربهترین دستاورد فنی/ هنری به کیوان مقدم طراح صحنه فیلم «خورشید» اهدا شد.

 

در این بخش پریوش نظریه برنده بهترین بازیگر را اعلام کرد و پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر به محمدرضا عالی‌ور برای بچه گرگ‌های بهترین دره سیب اهدا شد. فرهاد توحیدی برنده جایزه بهترین فیلمنامه را اعلام کرد و پروانه زرین و دیپلم افتخار به فریدون نجفی برای بچه گرگ‌های دره سیب تعلق گرفت.

 

پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به فریدون نجفی برای بچه گرگ‌های دره سیب تعلق گرفت.پروانه زرین و دیپلم افتخار  جایزه زاون قوکاسیان به مجید مجیدی برای فیلم خورشید اهدا شد. مجیدی در این بخش گفت: از مرحوم قوکاسیان که تاثیر جدی در حوزه نقد سینما داشت یاد می‌کنم و خوشحالم که این جایزه را می‌گیرم.در ادامه کلیپ یادبود سردار شهید سلیمانی پخش شد و جایزه شهید نوجوان بهنام محمدی به رقیه توکلی کارگردان فیلم مهران اهدا شد.

 

در ادامه این مراسم ابراهیم فروزش برنده پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را اعلام کرد و این جایزه به مجید مجیدی کارگردان فیلم «خورشید» تعلق گرفت. در بخشی از این مراسم کلیپ دنیای شیرین پرتوی ساخته مجید توکلی که به مناسبت بزرگداشت کامبوزیا پرتوی در جشنواره سی‌وسوم ساخته شده بود پخش شد. 

 

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در سخنانی گفت: از همه سینماگران و کسانی که چراغ این حوزه را روشن نگه داشتند تشکر می کنم. این جشنواره نشان می‌دهد تولید آثار فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در چه حد است و چه قدر کشور به ساخت فرهنگی توجه دارد. 

 

جایزه بهترین فیلم توسط فریدون عموزاده خلیلی داور جشنواره این دوره اعلام شد و پروانه زرین بهترین فیلم به مجید برزگر برای فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» تعلق گرفت. جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره  به دلیل توجه ویژه به اهمیت شادابی و طراوت کودکان در رشد و پرورش انسان‌ها به مهین جواهریان کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی بعله! اهدا شد. در بخش پایانی مراسم، ویدئوی بزرگداشت ابراهیم فروزش که در بزرگداشت روز گذشته او پخش شده بود، به نمایش درآمد. در بخش پایانی این مراسم دبیر جشنواره با اشاره به این که شعار جشنواره [هر خانه یک سینما هر کودک یک داور] محقق شد و بچه‌ها  فیلم‌ها را در پلتفرم‌ها دیدند و نظر دادند، رای داوران کودک و نوجوان این دوره را اعلام کرد و این جایزه به نادره ترکمانی برای بازیگوش‌ها تعلق گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------