بونگ جون هو رییس هیات داوران جشنواره «ونیز» ۲۰۲۱ شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
هفتادو هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز که در سپتامبر برگزار می‌شود ‌کار خود را با ریاست بونگ جون هو کارگردان کره‌ای آغاز می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، بونگ جون هو کارگردان کره‌ای سازنده فیلم «انگل» به عنوان رییس داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ انتخاب شد.

 

این نخستین باری است که جشنواره فیلم ونیز یک کارگردان از کره جنوبی را به عنوان عالی‌ترین عضو هیات داوران انتخاب می‌کند. این در حالی است که بونگ سابقه همکاری با جشنواره فیلم ونیز را ندارد.

 

بونگ با ساخت فیلم «انگل» در اسکار تاریخ ساز شد و به عنوان اولین فیلم خارجی زبان هم برنده بهترین فیلم بین‌المللی شد و هم به عنوان بهترین فیلم سال اسکار انتخاب شد. این فیلم پس از بردن جایزه نخل طلای کن در سال ۲۰۱۹ در اسکار هم درخشید.

 

رییس جشنواره فیلم ونیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز تاریخی طولانی و متنوع دارد و من مفتخرم اعلام کنم در سنت زیبایی سینمایی این جشنواره امسال بونگ جون هو به عنوان رییس هیات داوران حضور خواهد داشت. وی افزود: از همین حالا همه انتخاب‌های عالی این جشنواره را تحسین می‌کنم.

 

آلبرتو باربرا مدیر هنری ونیز یادآوری کرد که اولین خبر درباره جشنواره فیلم هفتاد و هشتم ریاست بونگ جون هو در بخش داوری است. وی گفت: این کارگردان کره‌ای با شور و شوق با این پیشنهاد موافقت کرد. وی همچنین از این کارگردان به عنوان یکی از اصیل‌ترین صداهای معاصر در سینمای جهان یاد کرد.

 

آثار بونگ برای گره خوردن مسایل اجتماعی با درام شخصی شناخته شده هستند. بونگ که از نمادهای سینمای کره است از ساخت «خاطرات قتل» در سال ۲۰۰۳ به شهرت رسید. وی در سال ۲۰۰۶ با «میزبان» موفق شد تا ۱۰ میلیون بلیت تنها در کره به فروش برساند. وی با فیلم علمی تخیلی «برف روب» با بازی کریس اوانز، جان هارت و تیلدا سوینتون نتوانست در سطح بین‌المللی موفقیتی کسب کند اما پس از آن با «او کجا» در سال ۲۰۱۷ باردیکر با تحسین روبه‌رو شد. وی سال ۲۰۲۰ از سوی تایمز به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تاثیر گذار جهان انتخاب شد.

 

جشنواره ونیز تنها جشنواره سینمایی درجه یکی بود که سال ۲۰۲۰ توانست برگزار شود. هر چند به دلیل پاندمی در حد و اندازه‌ای کوچک‌تر از معمول وبا رعایت همه پروتکل‌ها کار خود را پیش برد.

 

هفتادو هشتمن دوره ونیز قرار است از یکم تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------