بازیگر اصلی «کلاه پهلوی» با نمایش «رویاهای رام نشده» به سنگلج می آید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بازیگر اصلی «کلاه پهلوی» با نمایش «رویاهای رام نشده» به سنگلج می آید

پخش سریال «کلاه پهلوی» سبب ساز آن شد که پیشنهادات سینمایی و تلویزیونی بسیاری به من ارائه شود آن هم در شرایطی که امسال اوضاع سینما چنان که باید خوب نبود، با این حال تصمیم گرفتم همه این پیشنهادات را کنار گذاشته و در یک نمایش ایفای نقش کنم؛ نمایشی به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی!

شبکه ایران/حـــامد مظفــــری: امیرعلی دانایی بازیگر بااخلاق سریال «کلاه پهلوی» این روزها فارغ از تمام پیشنهادات سینمایی و تلویزیونی گوناگونی که به او می شود عمده تمرکز خود را بر روی تئاتر قرار داده است!

او در حال تمرین برای اجرای نمایش «رویاهای رام نشده» است. نمایشی به کارگردانی ایوب آقاخانی که بناست از اواسط بهمن ماه در تالار سنگلج روی صحنه برود. بخشهایی از گفته های دانایی درباره دلایل حضورش در صحنه نمایش را در ادامه می خوانید:

 

همه پیشنهادات را کنار گذاشته و در یک نمایش ایفای نقش می کنم

پخش سریال «کلاه پهلوی» سبب ساز آن شد که پیشنهادات سینمایی و تلویزیونی بسیاری به من ارائه شود آن هم در شرایطی که امسال اوضاع سینما چنان که باید خوب نبود، با این حال تصمیم گرفتم همه این پیشنهادات را کنار گذاشته و در یک نمایش ایفای نقش کنم؛ نمایشی به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی!

حضور ایوب آقاخانی در این کار که از جمله چهره های باتجربه عرضه تئاتر است سبب ساز آن شد که جدی تر از قبل بر روی حضورم در صحنه نمایش فکر کرده و در نهایت پیشنهاد بازی در این کار را بپذیرم.

نمی توان یک کاراکتر را بر کاراکترهای دیگر ارجحیت داد

اکنون حدودا دو ماهی می شود که تمرینات مربوط به این نمایش آغاز شده. «رویاهای رام نشده» کار پربازیگری است و چهره هایی مانند مجید مظفری، حبیب دهقان نسب، شکرخدا گودرزی، سینا رازانی، سام کبودوند، فریدون مهرابی، رامین ناصرنصیر، نیکی مظفری، محمود جعفری، یعقوب صباحی، بهرام ابراهیمی و حمید نعیمی در آن حضور دارند.

همه نقشهای کار به اندازه کافی پرداخت شده اند یعنی نمی توان یک کاراکتر را بر کاراکترهای دیگر ارجحیت داد. این نمایش از دهم بهمن ماه در تالار سنگلج روی صحنه خواهد رفت.

برای ارتقای بازیگری خود حضور در این نمایش را مفید دانستم

اینکه با وجود پیشنهادات فراوان، نمایش را به سینما و تلویزیون ترجیح دادم بیش از همه به این مساله برمی گشت که برای ارتقای بازیگری خود حضور در این نمایش را مفید دانستم. کار در کنار چهره های باتجربه تئاتر و کارگردانی مانند ایوب آقاخانی سبب ساز آن می شود که بتوانم عیار بازیگری خود را بالاتر ببرم.

هدفم این است که در مسیر پیشرفت حرکت کنم

در قبول پیشنهاد حضور در «رویاهای رام نشده» مشاور خاصی نداشتتم ضمن اینکه با آدمهای مختلفی مشاوره کردم. با این حال پایه اصلی کار، ایوب آقاخانی بود و در کنار آن نیز تصمیم شخصی ام. هدفم این است که در مسیر پیشرفت حرکت کنم و این تصمیم هم در همین مسیر است.

ذاتا آدمی نیستم که از سینما یا در نگاه کلان تر هنر به دنبال کسب شهرت باشم

من آدمی نیستم که از بازیگری به دنبال شهرتش باشم. طی ده سال گذشته تصویر من بر روی بیلبوردهای بسیاری از برندهای معتبر تبلیغاتی وجود داشت و این بیلبوردها به اندازه کافی برایم شهرت به ارمغان آورده بود اما من ذاتا آدمی نیستم که از سینما یا در نگاه کلان تر هنر به دنبال کسب شهرت باشم. درآمد کار بازیگری هم آن قدرها برایم اهمیت ندارد و همان طور که گفتم بیشتر از هر چیز تکامل در حرفه بازیگری است که برایم ارجحیت دارد.

کلی پیشنهاد درآمدزا را رها کرده و دارم کار تئاتر می کنم

چندی پیش مهمان برنامه «زنده رود» بودم و به ناگاه مجری این پرسش را مطرح کرد که گفته اند امیرعلی دانایی روزی فلان قدر دستمزد می گیرد! در صورتی که حتی روحم هم از چنین رقمی خبر نداشت، البته ارزش و قیمت خودم را می دانم اما چون اصلا به کسی قیمت نداده ام، این حرف و حدیثها تعجب برانگیز است.

من همه پیشنهادات مختلفی که اتفاقا به شدت درآمدزا بودند را رها کرده ام و با وجود پیشنهادات بالا دارم کار تئاتر می کنم پس دلیلی نمی بینم که چنین شایعات بی اساسی برایم ایجاد کنند. نمی دانم چرا چنین جو عجیب و غریبی را حول بازیگرانی که به ناگاه در کانون توجه قرار می گیرند، ایجاد می کنند.

اولین چیزی که برایم الویت دارد آن است که در کنار اساتید بازیگری بر یافته هایم اضافه کنم

اخیرا یکی از مجلات تیتری با این عنوان را زده که «امیرعلی دانایی ادعا کرد: روزی نفر اول سینمای ایران خواهم شد!»

همین قدر بگویم که این جمله، ادعا نیست بلکه هدف من است؛ برای من اولین چیزی که اهمیت دارد آن است که در کنار اساتید بازیگری بر یافته هایم اضافه کنم. هر چه دارم از خدا دارم؛ برخی می خواهند مرا متکبر جلوه دهند اما اصلا انسان متکبری نیستم./شبکه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------