'سالوادور دالی' جشنواره تورنتو را به پایان می‌رساند/ زندگی آقای نقش روی پرده نقره‌ای



فیلم سالوادور دالی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
فیلم بن‌ کینگزلی در نقش سالوادور دالی برای اختتامیه جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۲ انتخاب شد.

به گزارش مهر، «دالی‌لند» به کارگردانی مری هارون درباره سالوادور دالی نقاش مشهور سورآلیست برای اولین بار در شب پایانی چهل و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تورنتو دیده خواهد شد.

 

این فیلم که شنبه ۱۷ سپتامبر برای اولین بار اکران می‌شود با بازی بن‌ کینگزلی در نقش دالی ساخته شده و بر ازدواج عجیب این نقاش با همسرش گالا تمرکز دارد. داستان در نیویورک و اسپانیا و در سال ۱۹۷۳ شکل می‌گیرد و دستیار جوان دالی که تلاش دارد تا در دنیای هنر شناخته شود، راوی داستان است. وی در همان حال دارد به دالی کمک می‌کند تا برای برگزاری یک نمایشگاه بزرگ آماده شود.

 

ازرا میلر در این فیلم در نقش دالی جوان بازی کرده و باربارا سوکووا، کریستوفر برینی، روپرت گریوز، الکساندر بیر و آندریجا پژیک دیگر بازیگران فیلم هستند.

 

جان سی والش نویسنده فیلمنامه «دالی‌لند» است.

 

از دیگر فیلم‌هایی که در این دوره جشنواره تورنتو به نمایش درمی‌آیند «پادشاه زن» یک حماسه تاریخی ساخته جینا پرینس بایتوود با بازی وایولا دیویس، «پیاز شیشه‌ای: معمای چاقوها بیرون» ساخته ریان جانسون، «فابلمنز» فیلم تقریبا زندگینامه‌ای استیون اسپیلبرگ، درام «پلیس من» ساخته میشل گراندیج با بازی هری استایلز و کمدی رمانتیک «برادران» اثر بیلی آیشنر هستند.

 

جشنواره تورنتو ۲۰۲۲ از ۸ تا ۱۸ سپتامبر (۱۷ تا ۲۷ شهریور) برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------