آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

انصراف ۲۵ فیلمساز از حضور در جشنواره سینماحقیقت/ ۹ فیلم تمایلی به شرکت نداشتند



دبیر جشنواره سینما حقیقت،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
دبیر جشنواره سینما حقیقت از انصراف 25 فیلمساز برای حضور در این جشنواره خبر داد.

به گزارش تسنیم، حمیدی‌مقدم دبیر جشنواره سینما حقیقت به موضوع فیلم‌های انصرافی اشاره کرد و گفت: هر سال بعد از مراحل اولیه ثبت‌نام آثار و تحویل اولین نسخه فیلم‌ها، با توجه به شرایط مختلف (از جمله مسائل فنی، دلایل حقوقی و حقیقی مرتبط با فیلم و صاحبان اثر) گروهی از حضور در جشنواره انصراف داده یا فیلم‌شان در موعد مقرر به دبیرخانه تحویل داده نمی‌شود. امسال 25 فیلمساز از حضور در شانزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» انصراف دادند.

 

رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همچنین در تکمیل این موضوع، تأکید کرد:نیاز به شفاف‌سازی می‌بینم که بگویم از میان این تعداد 5 فیلم مشکل حقوقی داشتند، 8 فیلم به دلیل فنی از جشنواره کنار رفتند و 9 تهیه‌کننده تمایلی به شرکت مستندشان در جشنواره «سینماحقیقت» نداشتند. باید بگویم که 3 فیلم نیز در اعتراض به شرایط کنونی جامعه و ناآرامی‌ها از حضور در این دوره انصراف دادند. 16 فیلم بلند، 15 فیلم نیمه بلند و 20 اثر کوتاه برای رقابت نهایی انتخاب شدند و همچنین 12 فیلم در بخش شهید آوینی و 9 فیلم خارج از مسابقه خواهیم داشت.

 

حمیدی‌مقدم با اشاره به جزئیاتی از فرآیند انتخاب‌ها به حضور فیلمسازان زن اشاره کرد و توضیح داد: از میان 511 فیلم که حائز شرایط ورود به فرآیند انتخاب بودند، 101 بخش بلند، 106 نیمه بلند و باقی در بخش‌های دیگر بودند. امسال یک سخت‌گیری هم داشتیم و با توجه به حساسیت گروه مشاوران به حضور 16 فیلم در بخش مسابقه بلند، 15 فیلم در بخش نیمه بلند و 19 فیلم در بخش کوتاه رسیدیم. با توجه به افزایش 16 درصدی تعداد مستندهای رسیده به جشنواره، اما حضور فیلمسازان زن در این دوره با کاهش 15 درصدی روبه‌رو شده است. تعداد متقاضیان حضور در بخش شهید آوینی نیز 17 درصد رشد داشت.

 

دبیر جشنواره سینما حقیقت درباره جایزه شهید آوینی توضیح داد: در بخش شهید آوینی هم به دلیل اینکه درخواست‌ها زیاد است نگاه این بود که شاید کمی باید گزیده‌تر عمل کنیم و در نهایت 12 فیلم در این بخش انتخاب شدند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------