آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

مراسم افتتاحیه‌ی فیلم فجر آغاز شد



اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره فیلم فجر

مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، شامگاه سه‌شنبه (۹ بهمن) مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم در پردیس تئاتر تهران با حضور برخی از هنرمندان و سازندگان فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره و نیز جمعی از مردم آغاز شد و اجرای این مراسم را منصور ضابطیان برعهده دارد.

 

آغازگر این مراسم پخش تصاویری از انقلاب اسلامی ایران بود و بعد ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، در اظهاراتی مکتوب با خوش آمدگویی به مردم جنوب تهران که پذیرای مراسم افتتاحیه شده‌اند و گرامی داشت یاد و نام حضرت زهرا (س)،بیان کرد: سینمای ایران پیام نجابت، صداقت و درستکاری است و خود بزرگترین دستاورد انقلاب و مظهر شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است. 

 

او در متن  کامل  صحبت‌های  خود با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب گفت: به همه سروران عزیز، مهمانان ارجمند و هنرمندان گرامی و مردم عزیزمان خصوصا اهالی گرانقدر جنوب تهران که امسال میزبان ما شدند خوش آمد می‌گویم. آمده‌ایم که سهم کوچکی از آن همه تلاش‌شان برای پیروزی انقلاب اسلامی را قدرشناسی کنیم. در این مناطق تهران کوچه به کوچه که نه حتی خانه به خانه نام شهیدانمان نامگذاری شده است و ما آمده‌ایم تا بگوییم به ایثارهای و فداکاری‌های شمایان در جای جای میهن عزیزمان ایران است که سینمای ایران جان گرفت، رشد کرد، بالغ شد و امروز افتخار آفرین برای این مرز و بوم شده است. 

 

وی افزود: سینمای ایران اکنون و در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی از دور دست‌های ایران تا سراسر جهان پیام آور نجابت، انسانیت، صداقت، درستکاری و همه‌ی فضایل است. ادعای بزرگی نیست اگر بگویم سینمای نوین ایران خود بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است و مظهر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به معنای واقعی آن است. آوازه افتخارات سینمای ما در همه ی جهان طنین انداز است و این سینما به سهم خود همه‌ی تلاش خود را کرده است که ندای آزادی و آزادگی باشد. 

 

داروغه زاده گفت: به پیروی از وصیت امام راحل‌مان که دردمند و آرمان خواه است و به فرموده رهبر عزیزمان کلید توسعه کشور است. چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به همه‌ی شما مردم عزیز، هنرمندان و سینماگران تبریک می‌گویم و امیدوارم روزهایی سرشار از طراوت و جوشش که در آثار امسال جشنواره نمایان است، در این ایام داشته باشیم. قدردان محبت همه‌ی همکارانم در ستاد برگزاری و همه‌ی سرورانم در سازمان سینمایی و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که این جشنواره حاصل کمک و حمایت همه‌ی این عزیزان است.

 

 در ادامه برگزیدگان بخش تبلیغات معرفی شدند:

 

حبیب مجیدی سیمرغ بهترین عکس را برای «بمب؛ یک عاشقانه» گرفت.

 

از جمله چهره‌های حاضر در مراسم می‌توان به منوچهر شاهسواری، بهمن فرمان‌آرا، شبنم مقدمی، فرشته طائرپور، رضا کیانیان، آتیلا پسیانی، جواد رضویان، نسیم ادبی، جواد نوروزبیگی، علیرضا شجاع نوری … اشاره کرد.

 

از مسوولان حاضر می‌توان به سید عباس صالحی وزیر ارشاد، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، حبیب ایل بیگی از مدیران بنیاد سینمایی فارابی اشاره کرد.

 

این مراسم در حالی با سی دقیقه تاخیر آغاز شده است که همچنان مهمانان و مدعوین و افراد غیر سینمایی در حال ورود به سالن هستند.

 

این خبر در طول مراسم بروز رسانی می‌شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------