تحریم مالی صداوسیما به خاطر گاندو؟



اخبار,اخبار فرهنگی,صدا و سیما

اعتراضات و انتقادات مقامات دولتی به پخش مجموعه تلویزیونی گاندو تنها به اظهار نظر محدود نشده و شنیده‌ها حاکی است دولت به دنبال ایجاد محدودیت‌های جدیدی در بودجه صداوسیما برای اعمال نظارت بیشتر بر این سازمان است.

به گزارش فارس، پس از پخش مجموعه تلویزیونی «گاندو» از شبکه سوم سیما که بر اساس پرونده جیسون رضائیان جاسوس ایرانی ـ آمریکایی ساخته شده بود، موجی از واکنش‌های سیاسی را از سوی مسئولین و مقامات دولتی در پی داشت.

 

علاوه بر حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه، مفصل ترین واکنش مقامات دولتی به این سریال را محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور داشت که روز چهارشنبه (۱۹ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفته است: این سریال را ندیده‌ام اما انعکاس‌هایی که به دفتر رئیس‌جمهور و ارتباطات مردمی ما شده، این است که مردم گلایه دارند که نباید سناریوسازی شود.

 

واعظی همچنین مدعی برخورد حزبی و جناحی صداوسیما با دولت شده و تاکید کرده است: در این سریال تلاش شد یک عده از مسئولان، متدین، انقلابی و ارزشی جلو داده شده و عده دیگری از مسئولان، نفوذپذیر، غرب‌گرا و وابسته به خارج معرفی شوند.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین به دعوت از عوامل مختلف سریال گاندو در شبکه‌های تلویزیونی اشاره کرده و ضمن زیر سوال بردن این کار صداوسیما را به انجام کارهای غیرمعمولی متهم کرده که باید «حتما» در رفتارهای خود تجدید نظر کند.

 

واعظی پیشتر اعلام کرده بود که در جلسه هیات دولت (۱۹ تیرماه) به رئیس صداوسیما در خصوص پخش مجموعه تلویزیونی گاندو تذکر داده شده است.

 

شنیده‌های خبرنگار  فارس حاکی از آن است که در جلسه هیات دولت، اعتراض شدیدی توسط محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به سریال گاندو می‌شود که پس از آن رئیس جمهور اعلام می دارد که باید محدودیتهای جدیدی در بودجه صداوسیما اعمال شود تا زمانی که دولت بتواند نظارت خود را بر این سازمان بیشتر نماید.

 

انتقاد و اعتراض شدید محمدجواد ظریف به سریال گاندو در حالی است که او قبلا در پاسخ سوالی درباره این مجموعه تلویزیونی گفته بودکه این سریال را ندیده است و اساساً تلویزیون نگاه نمی‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------