حذف صحنه خودکشی از سریال جنجالی



اخبار,اخبار فرهنگی

نتفلیکس سرانجام صحنه خودکشی جنجالی را از سریال "۱۳ دلیل برای اینکه" حذف کرد.

به گزارش ایران آرت، شبکه "نتفلیکس" تصمیم گرفت صحنه خودکشی را از قسمت پایانی فصل اول "۱۳ دلیل برای اینکه" حذف کند. این سریال قرار است پخش فصل سوم خود را به زودی آغاز کند و به نظر می‌رسد هدف از این کار، واکنش به انتقادها و کاهش جنجال‌ها بوده باشد.

 

"برایان یورکی" سازنده این مجموعه در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرده گفته است هدف از نمایش خودکشی با جزئیات این بود که هیچ کس هرگز به این کار تمایل پیدا نکند ولی تهیه‌کننده‌ها نگرانی‌های کارشناسان سلامت روان را درک کردند و با همفکری نتفلیکس تصمیم گرفتند این صحنه را جور دیگری تدوین کنند.

 

گروه‌ها و فعالان پیشگیری از خودکشی از این تصمیم استقبال کرده‌اند.

 

سریال "۱۳ دلیل برای اینکه" در سال ۲۰۱۷ پخش خود را آغاز کرد و درباره دختر نوجوانی به نام هانا بیکر (با بازی کاترین لانگفورد) است که پیش از خودکشی با تیغ در حمام، ۱۳ نوار کاست ضبط کرده و در هرکدام از آن‌ها یکی از دلایل خود برای خودکشی را شرح می‌دهد.

 

از همان ابتدا نمایش صحنه خودکشی انتقادهای زیادی در پی داشت؛ با این که هشدارهای لازم برای پخش صحنه‌های خشن به مخاطب داده می‌شد. در کنار آن، نتفلیکس نیز وبسایتی را برای کمک به کسانی که با بحران روحی روبرو هستند راه‌اندازی کرده بود تا به جوانانی که با مشکلات مشابه دست به گریبان هستند یاری برساند.

 

نتفلیکس در بیانیه‌ای گفته است که این مجموعه جوانان زیادی را تشویق کرده تا برای نخستین بار از موضوعات تابو مانند افسردگی و میل به خودکشی صحبت کنند و درخواست کمک کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------