هنرمند ایرانی نامزد جایزه بفتا شد



اخبار,اخبار فرهنگی,مریم مهاجر
مریم مهاجر در تهران به دنیا آمد و در خانواده ای اهل فرهنگ و هنر پرورش یافت.

به گزارش ایران آرت، مریم مهاجر، هنرمند بریتانیایی ایرانی تبار با انیمشن کوتاه "بابابزرگ عاشق‌پیشه بود"، نامزد دریافت جایزه بفتا یا آکادمی هنرهای سینما وتلویزیون بریتانیا شد.

 

این انیمیشن طنزآمیز، قصه کودکی است که ماجرای عاشقی پدربزرگش را روایت می‌کند و به بررسی ماجراهایی می‌پردازد که مسیر زندگی او را تغییر داد.

 

انیمیشن "بابابزرگ عاشق‌پیشه بود" علاوه بر داستانی جذاب و پراحساس، از نظر تکنیکی نیز با تحسین بسیاری از منتقدین هنری مواجه شده است.

 

مریم مهاجر در تهران به دنیا آمد و در خانواده ای اهل فرهنگ و هنر پرورش یافت. او در ایران در رشته نقاشی تحصیل کرد؛ ولی به دلیل علاقه زیادی که به داستان‌گویی و تصویرسازی داشت، پس از مهاجرت به انگلیس در سال ۲۰۰۰ در رشته انیمیشن ادامه تحصیل داد.

 

مریم مهاجر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد انیمیشن از کالج سلطنتی هنر لندن است. او در سال‌های اخیر در تولید پروژه‌های هنری مختلفی مشارکت داشته است و از هنرمندان خلاق و نوآور ایرانی در دنیای انیمیشن محسوب می شود.

 

داستان‌های آثار مریم مهاجر واقعی هستند و او مانند "بابابزرگ عاشق‌پیشه بود" در آفرینش آنها از تجربیات شخصی، زندگی خود یا اطرافیانش الهام می گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------