تابلو نقاشی «ون‌گوگ» به سرقت رفت



اخبار,اخبار هنری,ابلو نقاشی ون‌گوگ
تابلو نقاشی از «ونسان ون‌گوگ» به ارزش ۵ میلیون پوند از یکی از موزه‌های هلند که به دلیل شیوع ویروس «کرونا» تعطیل شده بود، به سرقت رفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، سارقان تابلو نقاشی منظره «ون‌گوگ» را بامداد روز یکشنبه و پس از شکستن درب شیشه‌ای ورودی موزه «سینگر لارن» ربودند. به نظر می‌رسد هیچ اثر دیگری به سرقت نرفته باشد.

 

آژیر سرقت به محض ورود سارقان به صدا درآمده اما آن‌ها موفق شدند پیش از رسیدن پلیس محل را ترک کنند.

 

موزه «سینگر لارن» واقع در هلند این تابلو نقاشی منظره را از یک موزه هلندی دیگری به نام «گرونینگر» امانت گرفته بود. موزه «گرونینگر» در بیانیه‌ای اعلام کرد این تابلو رنگ روغن متعلق به سال ۱۸۸۴، تنها اثر «ون‌گوگ» این موزه محسوب می‎شد.

 

این اثر درست همزمان با سالروز تولد «ونسان ون‌گوگ» ربوده شده است. در سال ۲۰۰۷، سارقان هفت مجسمه به ارزش ۱.۳ میلیون پوند را از حیاط موزه «سینگر لارن» ربودند.

 

یکی از تابلوهای دیگر «ون‌گوگ» که از لحاظ قدمت و موضوع با این تابلو منظره ربوده شده شباهت دارد، اخیرا در یکی از حراجی‌های هلند به قیمت ۱۰ میلیون پوند فروخته شد.

 

«ونسان ون‌گوگ» ـ نقاش نامدار هلندی ـ اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌ سر برد، اما اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

 

وی فعالیت هنری خود را به‌ عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------