ناگفته‌های کمال تبریزی درباره سریال توقیفی سرزمین کهن/ همه مشکلات با یک تغییر نام برطرف شد ولی باز هم پخشش نکردند



اخبار,اخبار فرهنگی,سریال سرزمین کهن
کمال تبریزی که از پخش سریال توقیف شده خود از تلویزیون ناامید است پیشنهاد می‌کند که این سریال در شبکه نمایش خانگی پخش شود.

به گزارش ایران آرت، سریال "سرزمین مادری" با نام قبلی "سرزمین کهن" قرار بود ۵ دی ۱۳۹۲ از شبکه سه پخش شود که توقیف شد و از آن زمان تاکنون روی آنتن نرفته است. این مجموعه با بازی شهاب حسینی، علی شادمان، محسن تنابنده، پژمان بازغی، محمدرضا فروتن، هومن سیدی و بسیاری دیگر از بازیگران مشهور به بررسی تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال ۱۳٢١ تا پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد که در قالب سه فصل برای پخش آماده شده‌ است.

 

کمال تبریزی درباره توقیف چند ساله سریال "سرزمین کهن" و ایجاد برخی مسائل که مانع از پخش شد، به اعتماد گفت: تمام مواردی که پیش آمد عمدتا ناشی از شایعات غلطی بود که زمان پخش سریال بر سر زبان‌ها افتاد. واقعیت این است که خانواده بختیاری در سریال هیچ ربطی به قوم و ایل بختیاری ندارند. نام بختیاری‌ها می‌توانست و می‌تواند به نامی دیگر تغییر کند و هیچ خدشه‌ای به اصل داستان و ماجراهای سریال وارد نشود کما اینکه این تغییر اکنون در سریال انجام شده و هیچ مشکلی به لحاظ قصه و ساختار در آن دیده نمی‌شود.

 

تبریزی افزود: به شهادت افراد شناخته‌شده‌ای از سوی مخالفان فقط با تغییر یک نام و یک عکس همه سوءتفاهمات سریال برطرف شده است! و در مورد جریان واقعی چرایی توقیف این سریال فقط باید گفت خدا می‌داند و بس!

 

او در ادامه تاکید کرد: متاسفانه رفتار مدیران وقت به نحوی بود که فورا برای تبرئه خود همه تقصیر را متوجه سازندگان سریال کرده! و با عجله و دستپاچگی عوامل را نیز وادار به عذرخواهی کردند در صورتی‌که همه می‌دانیم پخش معمولی‌ترین سریال تلویزیونی همواره از چند مرحله بازبینی و نظارت مدیران مختلف تلویزیونی باید عبور کرده باشد تا مجوز نمایش آن صادر شود.

 

تبریزی با اشاره به اینکه هر سه فصل سریال آماده پخش است، گفت: واقعیت امر این است که ما به عنوان سازندگان این اثر آن را رها کرده‌ایم و دیگر اهمیت پخش شدن یا نشدن آن برای ما از دست رفته است! اینکه تلویزیون هیچ تلاشی برای نمایش این سریال نمی‌کند برای ما هم روشن نیست! فیلمنامه این سریال توسط شخص اول مملکت مطالعه شده و در یک جلسه حضوری از سوی ایشان مورد تقدیر هم قرار گرفته است!

 

کارگردان "سرزمین کهن" گفت: شاید با شرایط فعلی و مدیریت موجود بهترین راه ممکن برای پخش سریال شبکه نمایش خانگی یا VOD باشد که متاسفانه بازهم معلوم نیست چرا مدیران با این راهکار باقی‌مانده هم مخالفت می‌ورزند و اقدامی به عمل نمی‌آورند!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------