انتقاد مارتین اسکورسیزی از فیلم معروف خودش



فیلم راننده تاکسی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
مارتین اسکورسیزی کارگران نامدار هالیوود همچنان از خراب شدن فیلم "راننده تاکسی" با رنگ قرمز خشمگین است.

به گزارش ایران آرت، راننده تاکسی مارتین اسکورسیزی یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما نامیده شده، اما کارگردانش هنوز با این اثرش مشکلاتی دارد. "فرن لبوویتس" نویسنده آمریکایی که رابطه نزدیکی با اسکورسیزی دارد، در مصاحبه‌ای با "لس‌آنجلس تایمز" فاش کرده است که این فیلمساز در حین ساخت مستند "تظاهر کن یک شهر است" اغلب از "راننده تاکسی" شکایت می‌کرده و علتش رنگ قرمز بوده است.

 

لبوویتس می‌گوید: "مارتی تدوین فیلم‌هایش را به درازا می‌کشاند، چون هیچ‌وقت احساس نمی‌کند که کارش تمام شده. به شما اطمینان می‌دهم اگر فیلم را از او نگرفته بودند، هنوز در حال تدوین "راننده تاکسی" بود. هنوز عصبانی است. چندین بار به من گفت: "می‌دانی چه چیزی "راننده تاکسی" را خراب کرده؟ رنگ قرمز. استودیو به اندازه کافی به من پول نداد تا رنگ قرمز را تصحیح کنم، و به همین علت فیلم وحشتناک شده." به او گفتم: "می‌دانی "راننده تاکسی" چه مشکلی دارد مارتی؟ هیچ مشکلی.""

 

اسکورسیزی و لبوویتس ۱۰ سال قبل با مستند "سخنرانی عمومی" اچ‌بی‌او با یکدیگر همکاری کرده بودند. لبوویتس در مورد رابطه‌اش با اسکورسیزی می‌گوید:‌ "به نظر من، روابط دوستانه عالی عاطفی‌اند، مثل روابط عاشقانه مخفی. نوعی اتفاق شیمیایی است. نه من و نه مارتی به یاد نمی‌آوریم که کجا یکدیگر را ملاقات کرده‌ایم. اما در مقطعی متوجه شدم که در یک مهمانی مارتی را ملاقات کردم و تمام شب را با او حرف زدم."

 

"راننده تاکسی" در سال ۱۹۷۶ نخل طلای جشنواره کن را تصاحب کرد. "رابرت دنیرو" بازیگر نقش اول این فیلم مدت‌ها به دنبال تولید قسمت دوم بود چون از بازی در نقش "تراویس بیکل" لذت می‌برد، اما اسکورسیزی و "پل شریدر" نویسنده فیلم هیچ‌گاه راهی برای پیشبرد داستان پیدا نکردند.

 

دنیرو در سال ۲۰۱۸ گفته بود:‌ "تا سال‌ها فکر می‌کردم که تراویس بیکل امروز می‌توانست در چه موقعیتی باشد و با مارتی در موردش حرف زدم و پل شریدر ایده‌ای مطرح کرد. اما هیچ‌وقت جواب نداد. فکر می‌کنم شاید اتفاق جالبی برایش روی داده باشد، اما نتوانستیم آن اتفاق درست را پیدا کنیم."

 

اسکورسیزی در حال فیلمبرداری "قاتلین ماه گل" با بازی دنیرو، لئوناردو دی‌کاپریو و جسی پلمانز برای اپل و پارامونت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------