۵ سلبریتی آمریکایی که در دانشگاه 'هاروارد' تحصیل کرده‌اند



سلبریتی های تحصیل کرده در دانشگاه هاروارد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
تحصیل در دانشگاه هاروارد سبب رشد و ارتقاء دانشجویانی شده که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. در این میان علاوه بر دانشمندان، چند تن از سلبریتی‌های آمریکایی نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه "هاروارد" (Harvard) از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است که در آمریکا واقع شده و افراد مشهور بسیاری را تربیت کرده است. این افراد مشهور شامل دانشمندان، محققان، سیاستگذاران، اقتصاددانان و سلبریتی‌هایی است که در دنیای هنر، نام‌هایی برجسته هستند.

 

دانشکده‌های علوم و هنر دانشگاه هاروارد برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی، طیف گسترده‌ای از رشته‌های دانشگاهی را ارائه می‌دهد، در حالی که سایر دانشکده‌ها فقط مدارک تحصیلات تکمیلی و عمدتاً درجات تخصصی را ارائه می‌دهند.

 

"ناتالی پورتمن"

سلبریتی های تحصیل کرده در دانشگاه هاروارد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

ناتالی پورتمن  بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی است که بازیگری را از  سن ۱۳ سالگی آغاز کرد و از همان زمان درخشید.

 

زمانی‌که ناتالی پورتمن درفیلم جنگ ستارگان بازی می‌کرد، مشغول تحصیل در دانشگاه هاروارد بود. این بازیگر در سال ۱۹۹۹ میلادی در دانشگاه هاروارد ثبت‌نام کرد تا مدرک کارشناسی خود در رشته روانشناسی را دریافت کند. ۴ سال پس از آن نیز فارغ‌التحصیل شد.

 

 پورتمن در هاروارد در نوشتن مقاله‌ای با عنوان «فعال شدن قشر پیشانی مغز در زمان پایداری شیء» همکاری کرد. این بازیگر مطرح می‌تواند به ۵ زبان مختلف صحبت کند.

 

 "کریستوفر اوبراین"

سلبریتی های تحصیل کرده در دانشگاه هاروارد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

از شخصیت‌های مشهور تلویزیونی آمریکا است. وی به نوعی " پادشاه برنامه‌های "تاک‌شو" آخر شب آمریکا" لقب گرفته است.

 

اوبراین در رشته‌های تاریخ و ادبیات در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و بعدها در سال ۱۹۸۵ میلادی با مدرک کارشناسی هنر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

 

"مت دیمون"

سلبریتی های تحصیل کرده در دانشگاه هاروارد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

مت دیمون بازیگر پرآوازه هالیوود در سال ۱۹۹۲ میلادی به عنوان دانشجو در دانشگاه هاروارد ثبت‌نام کرد اما قبل از دریافت مدرک، دانشگاه را ترک کرد.

 

وی در دانشگاه هاروارد مشغول تحصیل بود که نوشتن فیلمنامه‌ "ویل هانتینگ خوب" را شروع کرد. درست است که او هرگز درسش را تمام نکرد و از دانشگاه فارغ التحصیل نشد، اما مدتی بعد اسکار بهترین فیلمنامه‌ غیر اقتباسی را به همراه دوست صمیمی‌اش، بن افلک، دیگر بازیگر مشهور هالیوودی دریافت کرد.

 

"میرا سوروینو"

سلبریتی های تحصیل کرده در دانشگاه هاروارد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

سوروینو  هنرپیشه آمریکایی است که از سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌ است. این بازیگر هالیوود در سال ۱۹۸۹ میلادی در رشته مطالعات آسیایی شرقی از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد.

 

وی یک سال از دوران تحصیل خود را به عنوان دانشجوی مبادله‌ای در پکن گذراند و در آنجا به زبان چینی مسلط شد.

 

سوروینو در سال ۱۹۹۵ میلادی، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم آفرودیت توانا شد. همچنین عنوان کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای این فیلم را از آن خود کرد.

 

"کالین جاست"

سلبریتی های تحصیل کرده در دانشگاه هاروارد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

کالین جاست از دیگر سلبریتی‌های آمریکایی است که از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شده است. وی فیلم‌نامه‌نویس، هنرپیشه، و کمدین آمریکایی بوده و از چهره‌های ثابت برنامه‌های تلویزیونی آمریکا محسوب می‌شود.

 

جاست در رشته تاریخ و ادبیات با گرایش ادبیات روسیه و انگلیس در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و در سال ۲۰۰۴ میلادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

 

می‌توان گفت فعالیت "جاست" به عنوان سردبیر در نشریه طنز "هاروارد لامپون" دانشگاه هاروارد، وی را برای فعالیت در حرفه کمدی آماده کرد.

 

نشریه طنز "هاروارد لامپون" در سال ۱۸۷۶ میلادی توسط ۷ دانشجوی کارشناسی هاروارد تاسیس شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------