سخنرانی صحرا کریمی در جشنواره ونیز



صحرا کریمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
صحرا کریمی سینماگر افغان و رئیس موسسه ملی فیلم افغانستان (افغان فیلم) در جشنواره ونیز از درد و رنج مردم و سینمای کشورش خواهد گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، صحرا کریمی که پس از تحولات اخیر، کشور افغانستان را ترک کرد و هم اکنون در شهر کیف اوکراین به سر می برد در دوره آتی جشنواره ونیز درباره شرایط نابسامان مردم کشورش، سینماگران افغان و همچنین دیگر همکارانش که به عنوان پناهنده زندگی می کنند، سخنرانی خواهد کرد. 

 

کریمی که در سال ۲۰۱۹ و با فیلم «حوا مریم عایشه» در بخش افق های جشنواره ونیز حضور داشته، توضیح داد: جشنواره ونیز شرایطی را فراهم کرده تا درباره سرنوشت سینماگران افغان و سینمای این کشور در سایه تحولات اخیر در افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان بحث کنیم. 

 

او همچنین عنوان کرد که طالبان از پیش و به تدریج در پی سانسور و تعطیلی سینمای داخلی در کشورش است و زنانی که در موسسه ملی فیلم افغانستان (افغان فیلم) کار می کنند، نیز هنوز اخراج نشده اندآمد  به آنها گفته شده در خانه بمانند. 

 

این سینماگر ۳۶ ساله اضافه کرد: نباید اجازه بدهیم، دنیا ما را فراموش کند و در غیر این صورت این پایان کار سینمای افغانستان خواهد بود. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------