آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

فتحعلی اویسی بر اثر سکته مغزی درگذشت (+بیوگرافی فتحعلی اویسی)



فتحعلی اویسی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت.

به گزارش میزان، فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون دقایقی پیش در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

 

فتحعلی اویسی زاده ۲۱ دی ۱۳۲۴ در قم کارگردان بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی بود. او فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال ۱۳۵۳ بود. وی در همان سال به ایران بازگشت و شروع فعالیت سینمایی اش با بازی در فیلم قدغن (علی رضا داوودنژاد) در سال ۱۳۵۷ بود.

 

پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی درآمد و در دهه شصت در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد.

 

در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش «مریم و میتیل» فیلم موفقی از آب درآمد.  فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعال بود و بازی‌های زیبایی هم از خود به نمایش گذاشت.

 

فتحعلی اویسی در زمینه خوانندگی نیز استعداد دارد و تیتراژ پایانی سریال‌های باغچه مینو و کمربند‌ها را ببندیم نیز او اجرا کرده و یک آلبوم هم به همراه پسرش علیرضا اویسی به نام خونه دل روانه بازار کرده است.

 

 فتحعلی اویسی سال 1379 در سریال «ولایت عشق» در نقش «رجاء ابن ابی ضحاک» خوش درخشید و سال 1380 در سریال «چمدان های بسته» هم موفق بود

 

اوج شهرت ایشان سال 1381 با سریال «بدون شرح» شروع شد و با سریال «کمربندها را ببندیم» و «زیرزمین» ادامه یافت.

 

چرا فتحعلی اویسی به کما رفت و چرا درگذشت؟

مهرداد هاشمی ـ مدیرعامل بیمارستان لاله ـ علت درگذشت فتحعلی اویسی، هنرمند باسابقه کشورمان را تشریح کرد.

 

دکتر هاشمی در گفت و گویی با ایسنا درباره ی علت درگذشت فتحعلی اویسی چنین اظهار کرد: جناب فتحعلی اویسی مدتی کسالت و به بیمارستان تردد داشتند. ایشان به دلیل بیماری که داشتند تحت عمل جراحی قرار گرفتند. عمل نسبتا سنگینی داشتند که خیلی خوب انجام شد و بعد از گذراندن دوره نقاهت از بیمارستان مرخص شدند.  پس از آن هم برای چکاپ تشریف می آوردند و ما در خدمتشان بودیم. 

 

مدیرعامل بیمارستان لاله علت فوت فتحعلی اویسی را خونریزی مغزی عنوان کرد و در این زمینه توضیح داد: متاسفانه در چند روز گذشته آقای اویسی دچار خونریزی مغزی و به دنبال این مسئله، دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند. به اورژانس بیمارستان لاله ارجاع شدند و بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی انجام و بیمار به اتاق عمل برده شد. تحت عمل جراحی مغز و دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفتند ولی متاسفانه به دلیل وسعت خونریزی داخل مغز و از بین رفتن بخش زیادی از بافت مغز، نتیجه مثبتی حاصل نشد و علیرغم تلاش شدید کادر درمان، صبح سه شنبه (13 مهرماه) ایشان را از دست دادیم.

 

دکتر هاشمی در پایان گفت: با توجه به شخصیتی که ایشان داشتند و ارتباط خوبی که با ما و بیمارستان داشتند، از کلام دلنشینشان بهره مند می شدیم. خداوند رحمتشان کند. چه روز عزیزی هم ایشان را از دست دادیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------