حراج نسخه بسیار کمیاب نمایشنامه شکسپیر



شکسپیر،اخبار هنری،خبرهای هنری
خشی از نخستین نسخه فولیو مجموعه آثار ویلیام شکسپیر در یک حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، بخشی از نخستین نسخه فولیو مجموعه آثار «شکسپیر»، نمایش‌نامه‌نویس نامدار انگلیسی که تمام قسمت نخست نمایش‌نامه «هِنری چهارم» ‌ را در بر گرفته است این هفته در یک حراجی به مزایده گذاشته می‌شود.

 

یکی از کارشناسان آثار «شکسپیر» ‌ این بخش از نمایش‌نامه را به عنوان قسمتی از نخستین فولیو شکسپیر شناسایی کرده است.

 

نخستین فولیو این نویسنده در سال ۱۶۲۳ منتشر شد و از آن به عنوان قدیمی‌ترین کتاب که مجموعه آثار «شکسپیر» ‌ را در خود جای داده است یاد می‌شود. زمانی که شکسپیر در سال ۱۶۱۶ درگذشت، فقط ۱۷ عنوان از نمایش‌نامه‌های او به چاپ رسیده بودند.

 

بدون وجود نخستین فولیو که در مجموع ۱۸ عنوان از نمایش‌نامه‌های شکسپیر  از جمله «مکبث» ‌ و «طوفان» ‌ در آن جمع‌آوری شده است، شاید این آثار هرگز در تاریخ باقی نمی‌ماندند.

 

این نمایش‌نامه‌ها توسط دو نفر از دوستان و بازیگران شکسپیر جمع‌آوری و ویرایش شدند و حدود ۷۵۰ نسخه از نخستین فولیو شکسپیر به چاپ رسید. گمان می‌رود امروزه ۲۳۳ مورد از این کتاب‌ها به جای مانده باشد.

 

ارزش این بخش از کتاب بین ۵۰هزار تا ۱۰۰هزار دلار برآورد شده است. این بخش که ۱۳ صفحه از نمایش‌نامه «هنری چهارم» را شامل می‌شود در ۲۹ اکتبر به مزایده گذاشته خواهد شد.

 

سال گذشته یک نسخه کامل از نخستین فولیو شکسپیر در یک حراجی به قیمت ۹,۹۷۸,۰۰۰ دلار فروخته شد و رکورد جدیدی برای یک اثر ادبی به ثبت رساند.

 

شکسپیر،اخبار هنری،خبرهای هنری

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------