تام کروز از تایتانیک سبقت گرفت/ «ماوریک» بزرگ‌ترین فیلم پارامونت در تاریخ ۱۱۰ ساله



تام کروز،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
«تاپ گان: ماوریک» با فروش ۶۶۲ میلیون دلار ی مدتی است از فروش «تایتانیک» در آمریکا هم جلو زده و به عنوان بزرگ‌ترین فیلم پارامونت در تاریخ ۱۱۰ ساله‌، امیدوار است تا از «انتقام‌جویان» هم بگذرد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «تاپ گان: ماوریک» با فروش ۶۶۲ میلیون دلار هر چند از فروش «تایتانیک» در آمریکا پیشی گرفته و هفتمین فیلم پرفروش این کشور شده است، اما در بازارهای بین‌المللی هنوز «تایتانیک» با فروش ۲.۲ میلیارد دلار از این فیلم با فروش ۱.۵ میلیارد دلار جلوتر است. «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷ به فروش ۶۰۰.۷۸۸ میلیون دلاری در داخل آمریکا دست یافته بود.

 

می توان گفت شمار بلیت‌های فروخته شده برای «ماوریک» در خارج از آمریکا با داخل آمریکا برابر بوده و این فیلم در بازار خارج از آمریکا نیز فروشی ۶۹۰ میلیون دلاری را ثبت کرده است. البته این ارقام بدون فروش در روسیه و چین به دست آمده است.

 

این فیلم با ادامه فروشش در آمریکا در حال جلو زدن از «انتقام جویان: جنگ ابدیت» است که با فروش ۶۷۸ میلیون دلار ششمین فیلم پرفروش در داخل آمریکا است.

 

جلوتر از آن پرفروش‌ترین فیلم های در داخل آمریکا عبارتند از «پلنگ سیاه» با ۷۰۰ میلیون دلار، «آواتار» با ۷۶۰ میلیون دلار، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با ۸۰۴ میلیون دلار، «انتقام جویان: پایان بازی» با ۸۵۳ میلیون دلار و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با ۹۳۶ میلیون دلار.

 

«تاپ گان: ماوریک» از ماه می اکرانش را شروع کرده و با فروش ۱۶۰.۵ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکرانش رکورد جدید ثبت کرده، هنوز در گیشه باقی مانده است. از دیگر رکوردهای این فیلم اولین فیلم تام کروز است که در یک آخر هفته فروشش را از ۱۰۰ میلیون دلار فراتر برده و در عین حال اولین فیلم کروز است که در باکس آفیس جهانی به فروش یک میلیارد دلاری دست یافته است.

 

این فیلم ساخته جوزف کوشینسکی است که با چند دهه فاصله از فیلم اصلی ساخته شد و درباره آموزش گروهی از هوانوردان جوان است که برای یک ماموریت خطرناک آموزش می‌بینند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------