آخرین وضعیت فیلمبرداری «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلم سینمایی23نفر

مرتضی قیدی فیلمبردار فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری، توضیحاتی درباره فیلمبرداری و دکور این اثر ارایه داد..

 مرتضی قیدی فیلمبردار سینما در گفتگو با مهر،  درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: بعد از فیلم «موج اف ام ردیف ۴۸» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده به تازگی فیلمبرداری فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری را به پایان رساندیم که روایتگر زندگی ۲۳ نوجوان است که در ایام جنگ اسیر شدند.

وی با بیان اینکه شاید بشود این فیلم را در حوزه آثار دفاع مقدسی محسوب کرد، عنوان کرد: حضور ۲۳ نوجوان بازیگر که اغلب آن‌ها برای اولین بار جلوی دوربین می‌رفتند یکی از ویژگی‌های این فیلم است. به طور معمول فیلمبرداری با وجود این تعداد بازیگر که در اغلب موارد بر اساس داستان به نوعی کنار هم حضور داشتند، چالش‌برانگیز بود و همینطور امکان حرکت در مسیری خاص را نیز فراهم می‌کرد. برای مثال ما سلولی داشتیم که این ۲۳ بازیگر در آن حضور داشتند و بخشی از فیلمبرداری این اثر در همین سلول انجام شد.


قیدی با بیان اینکه صحنه‌های جنگی خاصی در این اثر وجود دارد و «۲۳ نفر» اثری متفاوت در مورد جنگ است، درباره فیلمبرداری این فیلم، توضیح داد: فیلمبرداری در لوکیشن‌های متفاوتی انجام شد برای مثال شهرهای آبادان، اهواز، خرمشهر و... از جمله مکان‌هایی بود که ما در آنجا به فیلمبرداری پرداختیم ضمن اینکه لوکیشن اصلی این اثر در تهران ساخته شده بود که همین لوکیشن دارای مکان‌های مختلفی مثل زندان و ... بود.

این فیلمبردار در پایان گفت: به لحاظ فیلمبرداری سعی کردیم «۲۳ نفر» فضاهای متفاوتی داشته و شاخصه‌های این تفاوت در اجرا مشخص باشد.

«۲۳ نفر» به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

سازندگان فیلم سینمایی «۲۳ نفر» عبارتند از تهیه‌کننده: مجتبی فرآورده، نویسنده و کارگردان: مهدی جعفری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح لباس: سارا سمیعی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌های ویژه بصری جنگ: هادی اسلامی، جلوه‌های ویژه بصری بخش عراق: امیر سحرخیز، مدیر تولید: رضا زنجانیان، مشاوران: احمد یوسف‌زاده، محمد ساردوئی، تدوین: میثم مولایی، صدابردار و صداگذار: بهمن اردلان، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------