آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

لیلی عاج : ماجرای سالی که ۲ بار پاییز شد/ رقابت در بخش نمایشنامه فجر



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,لیلی عاج

نمایش «سالی که دو بار پاییز شد» نوشته لیلی عاج در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر رقابت می کند.

 لیلی عاج نویسنده نمایشنامه «سالی که دو بار پاییز شد» در گفتگو با صبا، اظهار کرد: نمایش «سالی که دوبار پاییز شد» در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر کاندید هفت نمایشنامه برگزیده شده است و باید دید در روز اختتامیه جشنواره جزو سه نمایشنامه برتر خواهد بود یا نه.


وی درباره موضوع نمایشنامه «سالی که دو بار پاییز شد» توضیح داد: این نمایشنامه قصه‌ مرز بین خواب و بیداری و کابوس و واقعیت است و زاویه دید شخصیت‌ها را بازگو می‌کند. درحقیقت همه چیز کابوسی است که می‌تواند واقعیت داشته باشد یا نداشته باشد و آن به درک مخاطب از موضوع ارتباط دارد.

عاج از ممیزی متنش در مهرماه خبر داد و گفت: این نمایشنامه ابتدا از سوی اداره کل هنرهای نمایشی مجوز نگرفت و با اصلاحاتی که انجام دادم نمایشنامه را به بخش مسابقه نمایشنامه نویسی فجر فرستادم که اتفاقا بین ۴۶۹ متن، برگزیده شد.

وی ملتهب بودن موضوع نمایش و ارتباط آن به دادگستری را از دلایل اصلی ممیزی آن دانست دانست و عنوان کرد: بعد از اصلاحاتی که انجام شد توانستیم مجوز بگیریم و متن را به جشنواره برسانیم.

این نویسنده در پایان درباره زمان اجرای متن گفت: نمایش «سالی که دو بار پاییز شد» باید در فصل پاییز اجرا شود و ما تصمیم گرفتیم مهر ۹۸ این نمایش را روی صحنه ببریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------